Napisano 2 Kwiecień 200817 l Pobrałem obiekt 3D z netu. Usunąłem kości i pozostała tylko siatka i textury. Obiekt waży 15 MB a po dodaniu swoich kości program strasznie wolno chodzi. Zrobienie animacji jest praktycznie niemożliwe. Mam dość dobrego kompa i na obiektach nieprzekraczających 1MB chodzi dobrze. Coś jest nie tak z tym obiektem co ma 15MB? Co z tym zrobić? Usunąłem kości a może on ma jeszcze coś w sobie... Jestem początkujący ale podstawy znam lecz nie mogę sobie z tym poradzić. Pozdrawiam
Napisano 2 Kwiecień 200817 l 15MB plik sugeruje dość gęstą siatkę, a taka jest dość przykra podczas animacji. Dlatego zwykle dodaje się wygładzanie jako ostatni modyfikator. Czy z oryginalnymi kośćmi też jest taki problem?
Napisano 3 Kwiecień 200817 l Jeśli chcesz animować hipoly siatki zainsteruj się oprogramowaniem do tego przeznaczonym - MotionBuilder albo Messiah świetnie sobie radzą z dużymi siatkami - animacja w viewporcie niemal w realtime.
Napisano 3 Kwiecień 200817 l Autor Ok a jak już zrobię np prezentację .exe z gęstą siatką to komputer będzie sobie dobrze z tym radził?
Napisano 3 Kwiecień 200817 l Nie znam tego ale domyslam sie ze to jakis silnik graficzny czy cos takiego. Chyba w taki prezentacjach real time to musisz przemyslec to co ma byc wyswietlane i mozliwosci kompa wiec poczytaj cos o low poly np o technikach stosowanych w grach gdzie modele maja mala ilosc poly a rekompensuja to texturami color map, normal, specular itp. Nie mozesz zrobic sobie super modele dac mesh smooth a pozniej nasrac kilkadziesiat obiektow z kosmiczna siatka. Jesli render pojedyncza klatke liczy godzinami to pomysl jak to ma chodzic w real time? Musisz miec przykladow 30 klatek wyrenderowanych podczas jednej sekundy by wygladalo to plynie.