Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Nie wiem, czy umieściłem temat w dobrym miejscu, w razie co proszę o przeniesienie. Mam animację wody nalewanej do szklanki. Całość chcę wyrenderować w mental rayu, jednak jest problem z materiałami. Gdyby scena była statyczna, to nałożyłoby się 3 materiały "dielectric material" (szkło-powietrze, woda-powietrze, woda-szkło) i po problemie. Jednak co zrobić w przypadku animacji, jakie materiały nadać? Z góry dzięki za pomoc

 

P.S. Mam nadzieje, że przedstawiłem sprawę dosyć jasno. Gdyby jednak było inaczej, postaram się opisać to jaśniej...:D

 

P.S.2 Temat może trochę niefortunnie nazwałem, ale późno już i myślenie jest dosyć ciężkie...:)

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

dokładnie takie same materiały:

dla szklanki: materiał szkła

dla wody: materiał wody (inne IOR)

 

oczywiście oba materiały w pełni refleksyjne i refrakcyjne aby ładnie zamigotały podczas ruchu.

 

symulacja załatwi resztę. zależy jeszcze oczywiście czym puszczasz tą wodę.

 

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

OK, użyłem "dielectric material", jeden dla szkła (IOR 1.5) i drugi dla wody (IOR 1.333), ale efekt jest bardzo nienaturalny - widać brzegi szkła, podczas gdy w rzeczywistości widać to tak, jakby była sama woda. Ciężko to tak opisać, postaram się później zamieścić render. Aha, i druga sprawa to pojawiające się na renderze kropeczki (problem przewijający się już na forum, dotyczący głównie materiału dielectric material) - wiadomo jak się ich pozbyć? Z góry dzięki.

Napisano
  • Autor

Mam, ale nigdy nie używałem. Mógłbyś napisać coś więcej?

Napisano

Dokładnie. Do tego ma wbudowane ustawienia np. szkło czy woda. Kiedy używałem mentala mia_material zastępował mi wszystkie mentalowskie materiały.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności