Napisano 4 Kwiecień 200817 l Witam. Nie wiem, czy umieściłem temat w dobrym miejscu, w razie co proszę o przeniesienie. Mam animację wody nalewanej do szklanki. Całość chcę wyrenderować w mental rayu, jednak jest problem z materiałami. Gdyby scena była statyczna, to nałożyłoby się 3 materiały "dielectric material" (szkło-powietrze, woda-powietrze, woda-szkło) i po problemie. Jednak co zrobić w przypadku animacji, jakie materiały nadać? Z góry dzięki za pomoc P.S. Mam nadzieje, że przedstawiłem sprawę dosyć jasno. Gdyby jednak było inaczej, postaram się opisać to jaśniej...:D P.S.2 Temat może trochę niefortunnie nazwałem, ale późno już i myślenie jest dosyć ciężkie...:)
Napisano 4 Kwiecień 200817 l dokładnie takie same materiały: dla szklanki: materiał szkła dla wody: materiał wody (inne IOR) oczywiście oba materiały w pełni refleksyjne i refrakcyjne aby ładnie zamigotały podczas ruchu. symulacja załatwi resztę. zależy jeszcze oczywiście czym puszczasz tą wodę. Pozdrawiam
Napisano 7 Kwiecień 200817 l Autor OK, użyłem "dielectric material", jeden dla szkła (IOR 1.5) i drugi dla wody (IOR 1.333), ale efekt jest bardzo nienaturalny - widać brzegi szkła, podczas gdy w rzeczywistości widać to tak, jakby była sama woda. Ciężko to tak opisać, postaram się później zamieścić render. Aha, i druga sprawa to pojawiające się na renderze kropeczki (problem przewijający się już na forum, dotyczący głównie materiału dielectric material) - wiadomo jak się ich pozbyć? Z góry dzięki.
Napisano 7 Kwiecień 200817 l użyj mia_material_x ma full możliwości i możesz wszsytko za pomocą niego zrobić i ma ten sam algorytm (czy coś ;)) co dgs więc użyj go :)
Napisano 7 Kwiecień 200817 l Dokładnie. Do tego ma wbudowane ustawienia np. szkło czy woda. Kiedy używałem mentala mia_material zastępował mi wszystkie mentalowskie materiały.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto