Heads Hunter Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 Mam problem. Chodzi mi o tutorial ze strony: http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/body1.asp Nie wiem jak go zacząć ściągam ten obrazek i nie wiem co mam z nim zrobić. Osoba robiąca postać w tutorialu ma tą postać jakby na tle, siatce programu jak tak zrobić?
heaven Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 zrobil plejny a jako ich material ustawil STANDART i w diffuse dal bitmape. w oknie front i side ustawil plejny i kliknal F3 i F4. 1
marcin wuu Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 ale świetne wytłumaczenie :D gdybym nie wiedział jak to robić to bym się i tak nie dowiedział. Miejmy nadzieję że Heads Hunter jest bardziej kumaty ode mnie
heaven Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 a zapomnialem :P lukaj sobie FAQ forum. tu masz opisane dokladnie :P moje to takie super streszczenie :P http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=21720
Heads Hunter Napisano 7 Kwiecień 2008 Autor Napisano 7 Kwiecień 2008 Ok blueprint zrobiłem. Ale na początku tutoriala pisze o jakimś "Cube" możecie powiedzieć gdzie to znaleźć?
heaven Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 to jest BOX zwykly :P w Create>Geometry :P klikij w Serducho obok opisu jak pomoglem :)
Heads Hunter Napisano 7 Kwiecień 2008 Autor Napisano 7 Kwiecień 2008 heads hunter modelowanie czlowieka jest trudne zacznij moze lepiej od czegos prostrzego. Masz tutaj pomoc http://pl.youtube.com/watch?v=6V7y2opi3x0 Ok tylko że gdy konwertuje box ta editable poly, zaznaczam ściane to mi się extruduje sam środek boxa. Box wchodzi sam w siebie a ściany pozostają takie same. Nie wyszło mi gdy zrobiłem nogę z boxów. Następnie mesh smooth to boxy stały się kulkami nie wiem co źle zrobiłem. Po zastosowaniu mesh smooth z boxów zrobiły sie kule co źle zrobiłem?
PLS Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 Sciagnij videotutoriale, ktore sa np. TUTAJ i wtedy zacznij modelowac postacie;] 1
e-mati Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 http://pl.youtube.com/watch?v=6V7y2opi3x0 Jak to oglądałem to gościu sobie tam zmieniał szerokości tego Plane kiedy chciał. Może mi ktos wyjasnic jak on to robil bo ja mam 3ds max 7 i mi tak nie idzie zrobić...
Heads Hunter Napisano 10 Kwiecień 2008 Autor Napisano 10 Kwiecień 2008 Mam jeszcze jedno pytanie. Jeśli chodzi o ten tutorial. To jak ten gość wytłoczył nogę z pudełka? Prosze o pomoc. Link do tutoriala:http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/body1.asp
adam_m Napisano 10 Kwiecień 2008 Napisano 10 Kwiecień 2008 Mam jeszcze jedno pytanie. Jeśli chodzi o ten tutorial. To jak ten gość wytłoczył nogę z pudełka? Prosze o pomoc. Link do tutoriala:http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/body1.asp Zaznaczył dolny face sześcianu i zastosowal face/extrude i następne tak samo, zgodnie z blueprintem. Po extrude, recznie dopasował vertexy. Następnie dodał cut'em edge zgodnie z fotkami i zastosował modyfikator meshsmooth dla uzyskania właściwego-ludzkiego kształtu.
Heads Hunter Napisano 10 Kwiecień 2008 Autor Napisano 10 Kwiecień 2008 i przed wytłoczeniem przełączyć sie na "Edit Mesh" ?
Heads Hunter Napisano 10 Kwiecień 2008 Autor Napisano 10 Kwiecień 2008 Wielkie dzięki wam. Tylko mam jeszcze trzy pytania ostatnie: - do czego służy ten mały żółty kwadracik po zaznaczeniu modyfikatora Face Extrude? - dlaczego po zaznaczeniu ściany wytłaczam ją i po wytłoczeniu chcę wytłoczyć następną. Zaznaczam ścianę i mi wskakują parametry wytłoczeń poprzedniej ściany. A poprzednia ściana nie zostaje wytłoczona. - dlaczego wytłacza mi się sam środek boxa bez ścian?
adam_m Napisano 11 Kwiecień 2008 Napisano 11 Kwiecień 2008 Wielkie dzięki wam. Tylko mam jeszcze trzy pytania ostatnie: - do czego służy ten mały żółty kwadracik po zaznaczeniu modyfikatora Face Extrude? - dlaczego po zaznaczeniu ściany wytłaczam ją i po wytłoczeniu chcę wytłoczyć następną. Zaznaczam ścianę i mi wskakują parametry wytłoczeń poprzedniej ściany. A poprzednia ściana nie zostaje wytłoczona. - dlaczego wytłacza mi się sam środek boxa bez ścian? Na początek przekonvertuj boxa na ed poly i zastosuj extrude. Jak to opanujesz, przejdź do modyfikatorów. 1
Ania Napisano 13 Kwiecień 2008 Napisano 13 Kwiecień 2008 Mesh smooth właśnie służy do robienia kul z boxów, zadziałał poprawnie. Przerób kilka tutoriali na temat modelowania.
Heads Hunter Napisano 13 Kwiecień 2008 Autor Napisano 13 Kwiecień 2008 A moglibyście mi polecić taki tutorial najlepiej po polsku, szukałem ale nic sensownego nie znalazłem, najlepiej żeby był w 3ds Max.
Heads Hunter Napisano 13 Kwiecień 2008 Autor Napisano 13 Kwiecień 2008 Dzięki. Tylko mi chodzi o to jak zrobić by ta noga z boxów wyglądała normalnie tak jak noga a nie kulki.
hcpiter Napisano 13 Kwiecień 2008 Napisano 13 Kwiecień 2008 to wez sobie poczytaj o podstawach poly modelingu a nie z kazdym pytaniem wyskakujesz, podano Ci kilka bardzo dobrych linkow a ty dalej pytasz o noge. Jezeli nie znasz podstaw modelowania to lepiej nie zaczynaj odrazu z organika bo zaraz zobaczysz opcje cut, target weld itp i co ? Zrob na poczatek jakies tutorale dla poczatkujacych.
Heads Hunter Napisano 13 Kwiecień 2008 Autor Napisano 13 Kwiecień 2008 http://www.speedyshare.com/337313654.html to jest render tej nogi
Heads Hunter Napisano 13 Kwiecień 2008 Autor Napisano 13 Kwiecień 2008 Sorry ostatnie pytanie: jak sie pozbyć pikselozy z blueprint?
Heads Hunter Napisano 13 Kwiecień 2008 Autor Napisano 13 Kwiecień 2008 Przepraszam was wszystkich za zasypywanie pytaniami ale poprostu mam jeszcze jedno pytanie z którym nie wiem do kogo się zwrócić. Chodzi mi o to że gdy robię boxa, dalej "edit mesh" i "face extrude" to gdy w edit mesh zaznaczam ścianę i wytłaczam face extrudem to wytłacza mi się sam środek boxa. Wogóle nie wytłaczają mi się ściany co sprawia mi nie lada problem.
Heads Hunter Napisano 13 Kwiecień 2008 Autor Napisano 13 Kwiecień 2008 Przepraszam was wszystkich za zasypywanie pytaniami ale poprostu mam jeszcze jedno pytanie z którym nie wiem do kogo się zwrócić. Chodzi mi o to że gdy robię boxa, dalej "edit mesh" i "face extrude" to gdy w edit mesh zaznaczam ścianę i wytłaczam face extrudem to wytłacza mi się sam środek boxa. Wogóle nie wytłaczają mi się ściany co sprawia mi nie lada problem.I jeszcze jedno. Gdy oglądałem pewien tutorial to gośc modelujący samochód bodajże wstawiał plaina i oprócz siatki były tam jeszcze linie na skos. Jak jest kwadrat siatki to on w każdym takim kwadracie miał przekątną jak to zrobić? Chciałbym bardzo podziękować wszystkim którzy mi pomogli. Dziękuję za wyrozumiałość. Wszyscy dostają punkty do respa ode mnie.
adam_m Napisano 13 Kwiecień 2008 Napisano 13 Kwiecień 2008 Może masz boxa podzielonego na segmenty np. 3x3 i zaznaczasz i extrudujesz ten środkowy? Pokaż screena.
Heads Hunter Napisano 13 Kwiecień 2008 Autor Napisano 13 Kwiecień 2008 Link do tutoriala: http://pl.youtube.com/watch?v=vlD9cXQFfGs&feature=related Jutro postaram się wrzucić screena. A może masz jakiś pomysł dotyczący mojego problemu z wytłaczaniem? Wiesz że jak biore face extrude i chce extrudować do środka. To sam box mi wchodzi bez ścian?
zgred Napisano 13 Kwiecień 2008 Napisano 13 Kwiecień 2008 jak chcesz widziec przekatne to robisz custimize->preferences->viewports-> configure diver-> display all triagles. A z tym extrudem to ciezko cie zrozumiec :P Wydaje mi sie ze chodzi ci, ze sciany pozostawaja w srodku a nie na zewnatrz bryly, tak jakbys chcial. Zarzucisz screena to wszytko bedzie jasne:)
Heads Hunter Napisano 14 Kwiecień 2008 Autor Napisano 14 Kwiecień 2008 Jutro postaram się wrzucić screena. Ostatnio nie mam czasu.
Heads Hunter Napisano 15 Kwiecień 2008 Autor Napisano 15 Kwiecień 2008 A co do tych przekątnych zrobiłem tak jak mi zgred88 powiedział. Co zrobić by móc je przesuwać, edytować? Bo jak chce je edytować to mi się odznaczają i nic nie moge z nimi zrobić.
adam_m Napisano 15 Kwiecień 2008 Napisano 15 Kwiecień 2008 A co do tych przekątnych zrobiłem tak jak mi zgred88 powiedział. Co zrobić by móc je przesuwać, edytować? Bo jak chce je edytować to mi się odznaczają i nic nie moge z nimi zrobić. Zaznacz poligon i przetnij cut'em po przekątnej.
Heads Hunter Napisano 16 Kwiecień 2008 Autor Napisano 16 Kwiecień 2008 Dzięki wam udało mi się zrobić wreszcie nogę. Link do screenów niżej. Jest słaba ale starałem się. Jak obejrzycie screeny to powiedzcie co jest do poprawy. A jeszcze jedno jak ten gość z tutoriala zrobił że ma tak dużo polygonów na nodze? http://www.speedyshare.com/842746717.html
Rekomendowane odpowiedzi