palmer Napisano 7 Kwiecień 2008 Share Napisano 7 Kwiecień 2008 Witam ... zlapalem sie na nieudolnej probie narysowania zaokraglonych naroznikow przy tworzeniu umywalki. Czy ktos moze podpowiedziec mi szybki, sprytny sposob na wymodelowanie owego elementu - lub poprawic mnie w mom "toku myslenia" oto moj sposob 1. Tworze box'a 2. Zaznaczam wewnetrzne poligony - pozniej extrude (do wewnatrz) 3. krawedzie sa ostre - zaznaczam wiec edge - chamfer nastepnie drugi raz przeprowadzam operacje "chamfer" na tych samych krawedziach. Daj mi to bardziej lagodnego sciecia krawedzi 4. Nastepnie daje auto smootch ...i otrzymuje niezbyt zadowalajacy rezultat. Szczegolnie wudoczne jest to w naroznikach - pojawily sie dziwne elementy. napiszcie prosze jak wy zrobilibyscie ladnie zaokraglane narozniki .... zalaczam screeny 1- moje wypociny 2- moj wzor ...cell ktory chcialbym osiagnac i wymodelowa taki piekna umywalke do lazienki pomozecie ....?? Obiecuje napisal ladny toturial jesli uda mi sie osiagnac zadowalajacy rezultat :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heaven Napisano 7 Kwiecień 2008 Share Napisano 7 Kwiecień 2008 robisz boxa do pierwszej ostrej krawedzi, dajesz edit poly, pozniej bawisz sie bevelem zeby bylo wezej troche, pozniej usuwasz scianki z gory, dajesz modyfikator SHELL, pozniej edit poly i chamfrujesz co trzeba. a i zapomnialem o nadaniu ksztaltu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 7 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 7 Kwiecień 2008 heaven ok ....zaraz wyprobuje Twoj sposob ....zobaczymy co mi wyjdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 7 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 7 Kwiecień 2008 heaven ...zerknij na moje kroki "..robisz boxa do pierwszej ostrej krawedzi.." ...ok "..dajesz edit poly.." ok "..pozniej bawisz sie bevelem zeby bylo wezej troche.." jest wezej , troche :) "..pozniej usuwasz scianki z gory".. ok "...dajesz modyfikator SHELL.." ...hmmm cos mi to dziwnie wyglada ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heaven Napisano 7 Kwiecień 2008 Share Napisano 7 Kwiecień 2008 zobacz jak ja wymodelowalem sobie z boxa i bevela. najpierw mialem boxa. wywalilem gorna scianke. zaczolem dolna scianke bewelowac. pozniej dalem modyfikator normal, shell i meshsmooth. wrocilem do edit poly i zaczolem sobie chamfrowac. i dalem na meshsmooth spowrotem i taki szybki model :P pobaw sie to ladniej tobie wyjdzie :) pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 7 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 7 Kwiecień 2008 ok dzialam .....wszedles mi na ambicje :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heaven Napisano 7 Kwiecień 2008 Share Napisano 7 Kwiecień 2008 hehe :P to nie jest taki trudne :P zreszta po twoich postach widac i profilu ze troche sobie siedzisz w maxie :P znaczy tak mogloby sie wydawac :P a zapomnialem dodac ze jak skonczylem bevelowac to uzylem opcji QuickSlice i dodalem sobie edgesow bo zaczolem sobie z boxa segs: 1x1x1 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 7 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 7 Kwiecień 2008 taak troche siedze w max'ie - tyle ze mam pewne niedociagniecia zwiazane z podstawami modelowania. Jesli chodz i jakies modelowanie szczegolow (tak jak w tym przypadku) to troche sie gubie. Bardzo dobrze znam acad'a i wiekszosc moich modeli najpierw robilem w cad a pozniej exportowalem do 3ds .... Zdecydowanie jednak chcialbym sie nauczyc poprawnego modelowania w samym 3ds ... pytanko: jak uzyskales ten efekt zaokraglenia (luku) dna ... wywalilem wlasnie gore z box'a i zaczalem bewel ale wszystko mi idzie prostopadle ...nie umiem wykrecic luku .. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heaven Napisano 7 Kwiecień 2008 Share Napisano 7 Kwiecień 2008 no jak zaczoles z boxem z segs 1x1x1 no to dalem sobie widok left (zalezy jak u ciebie bedzie), i kliknalem klawisz 2( to samo co wybor Edge, chyba Open Edge sie to nazywa), pozniej Prawym przyciskiem myszy i wybralem QuickSlice i w tym widoku dorobilem sobie kilka edgesow i zmienilem na klawisz 1, czyli vertex, pozaznaczalem i z soft selection lub bez sobie ciagniesz w dol nadajac ksztalt. zeby bylo ladniej dalem MeshSmootha :) prawda ze proste ? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 7 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 7 Kwiecień 2008 si ...proste :) dzialam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etyr11 Napisano 7 Kwiecień 2008 Share Napisano 7 Kwiecień 2008 Nudziło mi się, więc machnąłem. Mimo to zachęcam do modelowania. http://rapidshare.de/files/39050975/umywalka.rar.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 7 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 7 Kwiecień 2008 miska jest .... :) troche kulawa na rogach ale ....jest teraz potrzebuje takie ladne "ksztalt", wytloczenia w srodku :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heaven Napisano 7 Kwiecień 2008 Share Napisano 7 Kwiecień 2008 jakie wytloczenia ? lepiej byloby tobie chyba od gory zaczac a nie dolu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 7 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 7 Kwiecień 2008 juz sie poprawiam wyglada lepiej.... dalej walcze ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 7 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 7 Kwiecień 2008 hmmm daje mesh smooth i narozniki mi sie psuja ... pozatym nie mam tak dobrze widocznych wewnetrznych wytloczen w srodku umywalki ..... musze zwiekszyc chyba bewel ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heaven Napisano 7 Kwiecień 2008 Share Napisano 7 Kwiecień 2008 najpierw tylko modeluj a pozniej sie zajmij chamfrowaniem. tylko bewela uzywaj albo co ci tam latwiej zeby nadac ksztalt. pozniej MS i chamfrem sie pobaw. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 7 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 7 Kwiecień 2008 tyle dam rade wyciagnac ... musze zrobic przerwe ... jest lepiej (mam przynajmniej pojecie jak to modelowac) - nad szczegolami trzeba bedzie popracowac wielkie dzieki za cierpliwosc i pomoc panowie ! jak skoncze to wstawie "final render" :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się