Skocz do zawartości

zaokrąglone narożniki-droga do celu


palmer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ...

 

zlapalem sie na nieudolnej probie narysowania zaokraglonych naroznikow

przy tworzeniu umywalki.

Czy ktos moze podpowiedziec mi szybki, sprytny sposob na wymodelowanie owego elementu - lub poprawic mnie w mom "toku myslenia"

 

oto moj sposob

1. Tworze box'a

2. Zaznaczam wewnetrzne poligony - pozniej extrude (do wewnatrz)

3. krawedzie sa ostre - zaznaczam wiec edge - chamfer

nastepnie drugi raz przeprowadzam operacje "chamfer" na tych samych krawedziach. Daj mi to bardziej lagodnego sciecia krawedzi

4. Nastepnie daje auto smootch ...i otrzymuje niezbyt zadowalajacy rezultat.

Szczegolnie wudoczne jest to w naroznikach - pojawily sie dziwne elementy.

 

 

napiszcie prosze jak wy zrobilibyscie ladnie zaokraglane narozniki ....

 

zalaczam screeny

1- moje wypociny

2- moj wzor ...cell ktory chcialbym osiagnac i wymodelowa taki piekna umywalke do lazienki

 

pomozecie ....??

 

 

Obiecuje napisal ladny toturial jesli uda mi sie osiagnac zadowalajacy rezultat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

robisz boxa do pierwszej ostrej krawedzi, dajesz edit poly, pozniej bawisz sie bevelem zeby bylo wezej troche, pozniej usuwasz scianki z gory, dajesz modyfikator SHELL, pozniej edit poly i chamfrujesz co trzeba. a i zapomnialem o nadaniu ksztaltu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heaven ...zerknij na moje kroki

 

"..robisz boxa do pierwszej ostrej krawedzi.." ...ok

 

"..dajesz edit poly.." ok

 

"..pozniej bawisz sie bevelem zeby bylo wezej troche.." jest wezej , troche :)

 

"..pozniej usuwasz scianki z gory".. ok

 

"...dajesz modyfikator SHELL.." ...hmmm cos mi to dziwnie wyglada ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz jak ja wymodelowalem sobie z boxa i bevela.

 

najpierw mialem boxa. wywalilem gorna scianke. zaczolem dolna scianke bewelowac. pozniej dalem modyfikator normal, shell i meshsmooth.

 

wrocilem do edit poly i zaczolem sobie chamfrowac. i dalem na meshsmooth spowrotem i taki szybki model :P pobaw sie to ladniej tobie wyjdzie :)

renderwx0.th.jpgclipboard013333tk4.th.jpg

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe :P to nie jest taki trudne :P zreszta po twoich postach widac i profilu ze troche sobie siedzisz w maxie :P znaczy tak mogloby sie wydawac :P

 

a zapomnialem dodac ze jak skonczylem bevelowac to uzylem opcji QuickSlice i dodalem sobie edgesow bo zaczolem sobie z boxa segs: 1x1x1 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taak

troche siedze w max'ie - tyle ze mam pewne niedociagniecia zwiazane z podstawami modelowania. Jesli chodz i jakies modelowanie szczegolow (tak jak w tym przypadku) to troche sie gubie.

Bardzo dobrze znam acad'a i wiekszosc moich modeli najpierw robilem w cad a pozniej exportowalem do 3ds ....

Zdecydowanie jednak chcialbym sie nauczyc poprawnego modelowania w samym 3ds ...

 

pytanko:

jak uzyskales ten efekt zaokraglenia (luku) dna ...

wywalilem wlasnie gore z box'a i zaczalem bewel ale wszystko mi idzie prostopadle ...nie umiem wykrecic luku ..

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak zaczoles z boxem z segs 1x1x1 no to dalem sobie widok left (zalezy jak u ciebie bedzie), i kliknalem klawisz 2( to samo co wybor Edge, chyba Open Edge sie to nazywa), pozniej Prawym przyciskiem myszy i wybralem QuickSlice i w tym widoku dorobilem sobie kilka edgesow i zmienilem na klawisz 1, czyli vertex, pozaznaczalem i z soft selection lub bez sobie ciagniesz w dol nadajac ksztalt. zeby bylo ladniej dalem MeshSmootha :) prawda ze proste ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle dam rade wyciagnac ...

 

musze zrobic przerwe ...

jest lepiej (mam przynajmniej pojecie jak to modelowac) - nad szczegolami trzeba bedzie popracowac

 

wielkie dzieki za cierpliwosc i pomoc panowie !

 

jak skoncze to wstawie "final render"

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności