Posted April 7, 200817 yr Witam ... zlapalem sie na nieudolnej probie narysowania zaokraglonych naroznikow przy tworzeniu umywalki. Czy ktos moze podpowiedziec mi szybki, sprytny sposob na wymodelowanie owego elementu - lub poprawic mnie w mom "toku myslenia" oto moj sposob 1. Tworze box'a 2. Zaznaczam wewnetrzne poligony - pozniej extrude (do wewnatrz) 3. krawedzie sa ostre - zaznaczam wiec edge - chamfer nastepnie drugi raz przeprowadzam operacje "chamfer" na tych samych krawedziach. Daj mi to bardziej lagodnego sciecia krawedzi 4. Nastepnie daje auto smootch ...i otrzymuje niezbyt zadowalajacy rezultat. Szczegolnie wudoczne jest to w naroznikach - pojawily sie dziwne elementy. napiszcie prosze jak wy zrobilibyscie ladnie zaokraglane narozniki .... zalaczam screeny 1- moje wypociny 2- moj wzor ...cell ktory chcialbym osiagnac i wymodelowa taki piekna umywalke do lazienki pomozecie ....?? Obiecuje napisal ladny toturial jesli uda mi sie osiagnac zadowalajacy rezultat :)
April 7, 200817 yr robisz boxa do pierwszej ostrej krawedzi, dajesz edit poly, pozniej bawisz sie bevelem zeby bylo wezej troche, pozniej usuwasz scianki z gory, dajesz modyfikator SHELL, pozniej edit poly i chamfrujesz co trzeba. a i zapomnialem o nadaniu ksztaltu :P
April 7, 200817 yr Author heaven ...zerknij na moje kroki "..robisz boxa do pierwszej ostrej krawedzi.." ...ok "..dajesz edit poly.." ok "..pozniej bawisz sie bevelem zeby bylo wezej troche.." jest wezej , troche :) "..pozniej usuwasz scianki z gory".. ok "...dajesz modyfikator SHELL.." ...hmmm cos mi to dziwnie wyglada ...
April 7, 200817 yr zobacz jak ja wymodelowalem sobie z boxa i bevela. najpierw mialem boxa. wywalilem gorna scianke. zaczolem dolna scianke bewelowac. pozniej dalem modyfikator normal, shell i meshsmooth. wrocilem do edit poly i zaczolem sobie chamfrowac. i dalem na meshsmooth spowrotem i taki szybki model :P pobaw sie to ladniej tobie wyjdzie :) pozdrawiam.
April 7, 200817 yr hehe :P to nie jest taki trudne :P zreszta po twoich postach widac i profilu ze troche sobie siedzisz w maxie :P znaczy tak mogloby sie wydawac :P a zapomnialem dodac ze jak skonczylem bevelowac to uzylem opcji QuickSlice i dodalem sobie edgesow bo zaczolem sobie z boxa segs: 1x1x1 :)
April 7, 200817 yr Author taak troche siedze w max'ie - tyle ze mam pewne niedociagniecia zwiazane z podstawami modelowania. Jesli chodz i jakies modelowanie szczegolow (tak jak w tym przypadku) to troche sie gubie. Bardzo dobrze znam acad'a i wiekszosc moich modeli najpierw robilem w cad a pozniej exportowalem do 3ds .... Zdecydowanie jednak chcialbym sie nauczyc poprawnego modelowania w samym 3ds ... pytanko: jak uzyskales ten efekt zaokraglenia (luku) dna ... wywalilem wlasnie gore z box'a i zaczalem bewel ale wszystko mi idzie prostopadle ...nie umiem wykrecic luku .. :)
April 7, 200817 yr no jak zaczoles z boxem z segs 1x1x1 no to dalem sobie widok left (zalezy jak u ciebie bedzie), i kliknalem klawisz 2( to samo co wybor Edge, chyba Open Edge sie to nazywa), pozniej Prawym przyciskiem myszy i wybralem QuickSlice i w tym widoku dorobilem sobie kilka edgesow i zmienilem na klawisz 1, czyli vertex, pozaznaczalem i z soft selection lub bez sobie ciagniesz w dol nadajac ksztalt. zeby bylo ladniej dalem MeshSmootha :) prawda ze proste ? :)
April 7, 200817 yr Nudziło mi się, więc machnąłem. Mimo to zachęcam do modelowania. http://rapidshare.de/files/39050975/umywalka.rar.html
April 7, 200817 yr Author miska jest .... :) troche kulawa na rogach ale ....jest teraz potrzebuje takie ladne "ksztalt", wytloczenia w srodku :)
April 7, 200817 yr Author hmmm daje mesh smooth i narozniki mi sie psuja ... pozatym nie mam tak dobrze widocznych wewnetrznych wytloczen w srodku umywalki ..... musze zwiekszyc chyba bewel ...
April 7, 200817 yr najpierw tylko modeluj a pozniej sie zajmij chamfrowaniem. tylko bewela uzywaj albo co ci tam latwiej zeby nadac ksztalt. pozniej MS i chamfrem sie pobaw. :)
April 7, 200817 yr Author tyle dam rade wyciagnac ... musze zrobic przerwe ... jest lepiej (mam przynajmniej pojecie jak to modelowac) - nad szczegolami trzeba bedzie popracowac wielkie dzieki za cierpliwosc i pomoc panowie ! jak skoncze to wstawie "final render" :)
Create an account or sign in to comment