Napisano 7 Kwiecień 200816 l Witam ... zlapalem sie na nieudolnej probie narysowania zaokraglonych naroznikow przy tworzeniu umywalki. Czy ktos moze podpowiedziec mi szybki, sprytny sposob na wymodelowanie owego elementu - lub poprawic mnie w mom "toku myslenia" oto moj sposob 1. Tworze box'a 2. Zaznaczam wewnetrzne poligony - pozniej extrude (do wewnatrz) 3. krawedzie sa ostre - zaznaczam wiec edge - chamfer nastepnie drugi raz przeprowadzam operacje "chamfer" na tych samych krawedziach. Daj mi to bardziej lagodnego sciecia krawedzi 4. Nastepnie daje auto smootch ...i otrzymuje niezbyt zadowalajacy rezultat. Szczegolnie wudoczne jest to w naroznikach - pojawily sie dziwne elementy. napiszcie prosze jak wy zrobilibyscie ladnie zaokraglane narozniki .... zalaczam screeny 1- moje wypociny 2- moj wzor ...cell ktory chcialbym osiagnac i wymodelowa taki piekna umywalke do lazienki pomozecie ....?? Obiecuje napisal ladny toturial jesli uda mi sie osiagnac zadowalajacy rezultat :)
Napisano 7 Kwiecień 200816 l robisz boxa do pierwszej ostrej krawedzi, dajesz edit poly, pozniej bawisz sie bevelem zeby bylo wezej troche, pozniej usuwasz scianki z gory, dajesz modyfikator SHELL, pozniej edit poly i chamfrujesz co trzeba. a i zapomnialem o nadaniu ksztaltu :P
Napisano 7 Kwiecień 200816 l Autor heaven ok ....zaraz wyprobuje Twoj sposob ....zobaczymy co mi wyjdzie
Napisano 7 Kwiecień 200816 l Autor heaven ...zerknij na moje kroki "..robisz boxa do pierwszej ostrej krawedzi.." ...ok "..dajesz edit poly.." ok "..pozniej bawisz sie bevelem zeby bylo wezej troche.." jest wezej , troche :) "..pozniej usuwasz scianki z gory".. ok "...dajesz modyfikator SHELL.." ...hmmm cos mi to dziwnie wyglada ...
Napisano 7 Kwiecień 200816 l zobacz jak ja wymodelowalem sobie z boxa i bevela. najpierw mialem boxa. wywalilem gorna scianke. zaczolem dolna scianke bewelowac. pozniej dalem modyfikator normal, shell i meshsmooth. wrocilem do edit poly i zaczolem sobie chamfrowac. i dalem na meshsmooth spowrotem i taki szybki model :P pobaw sie to ladniej tobie wyjdzie :) pozdrawiam.
Napisano 7 Kwiecień 200816 l hehe :P to nie jest taki trudne :P zreszta po twoich postach widac i profilu ze troche sobie siedzisz w maxie :P znaczy tak mogloby sie wydawac :P a zapomnialem dodac ze jak skonczylem bevelowac to uzylem opcji QuickSlice i dodalem sobie edgesow bo zaczolem sobie z boxa segs: 1x1x1 :)
Napisano 7 Kwiecień 200816 l Autor taak troche siedze w max'ie - tyle ze mam pewne niedociagniecia zwiazane z podstawami modelowania. Jesli chodz i jakies modelowanie szczegolow (tak jak w tym przypadku) to troche sie gubie. Bardzo dobrze znam acad'a i wiekszosc moich modeli najpierw robilem w cad a pozniej exportowalem do 3ds .... Zdecydowanie jednak chcialbym sie nauczyc poprawnego modelowania w samym 3ds ... pytanko: jak uzyskales ten efekt zaokraglenia (luku) dna ... wywalilem wlasnie gore z box'a i zaczalem bewel ale wszystko mi idzie prostopadle ...nie umiem wykrecic luku .. :)
Napisano 7 Kwiecień 200816 l no jak zaczoles z boxem z segs 1x1x1 no to dalem sobie widok left (zalezy jak u ciebie bedzie), i kliknalem klawisz 2( to samo co wybor Edge, chyba Open Edge sie to nazywa), pozniej Prawym przyciskiem myszy i wybralem QuickSlice i w tym widoku dorobilem sobie kilka edgesow i zmienilem na klawisz 1, czyli vertex, pozaznaczalem i z soft selection lub bez sobie ciagniesz w dol nadajac ksztalt. zeby bylo ladniej dalem MeshSmootha :) prawda ze proste ? :)
Napisano 7 Kwiecień 200816 l Nudziło mi się, więc machnąłem. Mimo to zachęcam do modelowania. http://rapidshare.de/files/39050975/umywalka.rar.html
Napisano 7 Kwiecień 200816 l Autor miska jest .... :) troche kulawa na rogach ale ....jest teraz potrzebuje takie ladne "ksztalt", wytloczenia w srodku :)
Napisano 7 Kwiecień 200816 l jakie wytloczenia ? lepiej byloby tobie chyba od gory zaczac a nie dolu :P
Napisano 7 Kwiecień 200816 l Autor hmmm daje mesh smooth i narozniki mi sie psuja ... pozatym nie mam tak dobrze widocznych wewnetrznych wytloczen w srodku umywalki ..... musze zwiekszyc chyba bewel ...
Napisano 7 Kwiecień 200816 l najpierw tylko modeluj a pozniej sie zajmij chamfrowaniem. tylko bewela uzywaj albo co ci tam latwiej zeby nadac ksztalt. pozniej MS i chamfrem sie pobaw. :)
Napisano 7 Kwiecień 200816 l Autor tyle dam rade wyciagnac ... musze zrobic przerwe ... jest lepiej (mam przynajmniej pojecie jak to modelowac) - nad szczegolami trzeba bedzie popracowac wielkie dzieki za cierpliwosc i pomoc panowie ! jak skoncze to wstawie "final render" :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto