Skocz do zawartości

Cień rzucany przez szkło


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Wymodelowałem szklankę z obiektu 'plane' + modyfikatory shell, Edit Poly, MeshSmooth. Dodałem dwa światła. Jako materiału na użyłem mental ray -> surface -> dielectric material(3ds max). Uzyskałem taki efekt: http://i28.tinypic.com/eb7r4o.jpg

Oczywiście cienie są ochydne, a ja nie mam pojęcia co zrobić żeby były naturalne. Poszukałem na forum i znalazłem że trzeba włączyć opcje 'Affect Shadow', ale ja za chiny ludowe nie wiem gdzie ona się znajduje. Szukałem w opcjach materiału, światła i nic :( Proszę nakierujcie mnie gdzie to jest ;D

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ja to bym polecil uzyc swiatla typu mr i zwiekszyc area by miec bardziej miekkie cienie a pozniej dodac caustici bys mial to o co chyba prosisz? :P a gdzie to znalezc to odsylam do dokumentacji w maxie bo jesli chcesz zajmowac sie grafika to mozesz liczyc na jakies wskazowki ale nie na to kazdy za raczke bedzie cie bral i pokazywal gdzie jest kazda opcja w tym sofcie i na czym ona dokladnie polega

Napisano

Wrzuciłem mr i ustawiłem duże area. Cień rzeczywiście się zmiękczył, ale nadal jest jednolity, nawet po dodaniu caustici :|

Napisano
Masz włączone raytraced shadows w ustawieniach shadera światła?

Tak mam włączone.

Napisano

koniecznie musisz zwiększyć liczbe refraction w ustawieniach rendera. domyślnie jest 6 rozdzielone pomiędzy 3 reflection i 3 refraction o ile dobrze pamietam. Zwiększ reflection do 5 i sume do 8

 

Szkło nie będzie wtedy miało takich czarnych miejsc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności