Gość mpx Napisano 8 Kwiecień 2008 Share Napisano 8 Kwiecień 2008 Witam. Wymodelowałem szklankę z obiektu 'plane' + modyfikatory shell, Edit Poly, MeshSmooth. Dodałem dwa światła. Jako materiału na użyłem mental ray -> surface -> dielectric material(3ds max). Uzyskałem taki efekt: http://i28.tinypic.com/eb7r4o.jpg Oczywiście cienie są ochydne, a ja nie mam pojęcia co zrobić żeby były naturalne. Poszukałem na forum i znalazłem że trzeba włączyć opcje 'Affect Shadow', ale ja za chiny ludowe nie wiem gdzie ona się znajduje. Szukałem w opcjach materiału, światła i nic :( Proszę nakierujcie mnie gdzie to jest ;D Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 8 Kwiecień 2008 Share Napisano 8 Kwiecień 2008 ja to bym polecil uzyc swiatla typu mr i zwiekszyc area by miec bardziej miekkie cienie a pozniej dodac caustici bys mial to o co chyba prosisz? :P a gdzie to znalezc to odsylam do dokumentacji w maxie bo jesli chcesz zajmowac sie grafika to mozesz liczyc na jakies wskazowki ale nie na to kazdy za raczke bedzie cie bral i pokazywal gdzie jest kazda opcja w tym sofcie i na czym ona dokladnie polega Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość mpx Napisano 9 Kwiecień 2008 Share Napisano 9 Kwiecień 2008 Wrzuciłem mr i ustawiłem duże area. Cień rzeczywiście się zmiękczył, ale nadal jest jednolity, nawet po dodaniu caustici :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 9 Kwiecień 2008 Share Napisano 9 Kwiecień 2008 Masz włączone raytraced shadows w ustawieniach shadera światła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość mpx Napisano 9 Kwiecień 2008 Share Napisano 9 Kwiecień 2008 Masz włączone raytraced shadows w ustawieniach shadera światła? Tak mam włączone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 4 Maj 2008 Share Napisano 4 Maj 2008 koniecznie musisz zwiększyć liczbe refraction w ustawieniach rendera. domyślnie jest 6 rozdzielone pomiędzy 3 reflection i 3 refraction o ile dobrze pamietam. Zwiększ reflection do 5 i sume do 8 Szkło nie będzie wtedy miało takich czarnych miejsc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master Kiełbaster Napisano 4 Maj 2008 Share Napisano 4 Maj 2008 jakieś gi by się przydało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się