Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

Wymodelowałem szklankę z obiektu 'plane' + modyfikatory shell, Edit Poly, MeshSmooth. Dodałem dwa światła. Jako materiału na użyłem mental ray -> surface -> dielectric material(3ds max). Uzyskałem taki efekt: http://i28.tinypic.com/eb7r4o.jpg

Oczywiście cienie są ochydne, a ja nie mam pojęcia co zrobić żeby były naturalne. Poszukałem na forum i znalazłem że trzeba włączyć opcje 'Affect Shadow', ale ja za chiny ludowe nie wiem gdzie ona się znajduje. Szukałem w opcjach materiału, światła i nic :( Proszę nakierujcie mnie gdzie to jest ;D

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ja to bym polecil uzyc swiatla typu mr i zwiekszyc area by miec bardziej miekkie cienie a pozniej dodac caustici bys mial to o co chyba prosisz? :P a gdzie to znalezc to odsylam do dokumentacji w maxie bo jesli chcesz zajmowac sie grafika to mozesz liczyc na jakies wskazowki ale nie na to kazdy za raczke bedzie cie bral i pokazywal gdzie jest kazda opcja w tym sofcie i na czym ona dokladnie polega

Napisano

Wrzuciłem mr i ustawiłem duże area. Cień rzeczywiście się zmiękczył, ale nadal jest jednolity, nawet po dodaniu caustici :|

Napisano
Masz włączone raytraced shadows w ustawieniach shadera światła?

Tak mam włączone.

Napisano

koniecznie musisz zwiększyć liczbe refraction w ustawieniach rendera. domyślnie jest 6 rozdzielone pomiędzy 3 reflection i 3 refraction o ile dobrze pamietam. Zwiększ reflection do 5 i sume do 8

 

Szkło nie będzie wtedy miało takich czarnych miejsc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności