Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Trochę nieśmiało daję tego posta patrząc się na inne WIP-y tak trochę głupio nawet mi dawać taką sieczkę. W każdym razie bawię się w maxie parenaście godzin, przyjemna rozrywka ale trudna;]

W każdym razie postanowiłem dać wip-a ażeby uzyskać jakieś porady jak naprawić tą sieczkę co stworzyłem, wiadomo, że raczej nie zdziałam jakiegoś cuda, ale może przynajmniej uda mi sie coś zrobić, żeby pochwalić się przed znajomymi;] Przez to, że jestem baardzo początkujący nie mam jakiegoś własnego wyrobionego stylu ani nawet jako takich podstaw, automatycznych zachowań. Zastanawiałem się czy nie pokroić tego na części, zrobić jakaś a potem poskładać w całość. Problem też jest z układaniem vertexów do lini bocznej z rzutu przód/tył ponieważ ilość vertexów zasłania mi bp w tle:P ogólnie zamotane. Aha... nie robię tego z żadnym tutkiem, widziałem parę na jutubie:) że z "edit poly" naciągają vertexy itp rzeczy to tak małpuję;]

Nie dałem miniatur żeby najpierw został przeczytany tekst;] bo jakbym rzucił fotkami od razu to pewnie mega pojazd by był z tego maszkarona.

Mam nadzieję na jakiś support ze strony bardziej obczajonych osobników.

pzrdo ;]

 

screeny:

http://img225.imageshack.us/img225/5691/chevpersrc0.jpg

http://img225.imageshack.us/img225/8049/chevrearqt2.jpg

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Od czego by tu zacząć - dobrze że nie kolejne porshe lub audi :-)

Poniżej kilka zasad, które mogą Ci pomóc:

1. Staraj się rozkładać siatkę w miarę możliwości równomiernie. U Ciebie przednie nadkole jest bardzo gęste, natomiast tylne ma brdzo rzadką siatkę. Staraj się siatką naśladować linie na modelu/blueprintach.

2. Co do przedniego nadkola - wystarczy że na promieniu nadkola rozłożysz 5 - 8 punktów, jak dasz potem wygładzanie (MeshSmoothem czy TurboSmoothem) i tak wyjdą Ci ładne łuki.

3. Staraj się modelować od razu całą bryłę pojazdu, razem z drzwiami, szybami, nie baw się od razu w wycinanie migaczy, świateł itp. Najpierw zrób całą bryłę, a potem ją potnij, powycinaj co trzeba. Najlepiej zrób całą bryłę z rzadką siatką, potem daj MS z 1 iteracją (zagęści CI siatkę podwójnie) powycinaj co trzeba i znowu MS1.

 

To tyle ogółów, szczegóły niech podpowiedzą samochodziarze.

Napisano

Całkiem dobrze Ci idzie jak na początki.

Jeśli chodzi o topologię to zanim zaczniesz modelować dobrze jest się zdecydować czy robisz pod mesh smootha ( równomierna siatka, zagęszczanie na krawędzach, brak trójkątów itd. ) czy "stylem gameartowym" czyli układanie polygonów/trójkątów tylko tam gdzie tworzą jakiś detal.

U Ciebie na siatce bardzo często występują polygony 5-cio ( i więcej ) ścienne które w zasadzie nie są dopuszczalne mesh smoothie. Przy gamearcie też lepiej ich nie mieć.

Najlepiej zawsze trzymać się 4 ściennych polygonów i w przypadku game`u też trisy.

 

Pozdro

Napisano

jest nawet nawet, choć aj mi się zdjęcie powoli otwierało to zastanawiałem się czy patrzeć dalej, czy sie nie wystraszę :P ale jest ok :) na siatce widzę już jeden niepotrzebny Ci w tym etapie roboty detal :) za przednim kołem :) wiesz jak się to mówi od ogółu do szczegółu :) bardziej ważne było by zrobić np.: przednie światła, piecyk z przodu czy coś :) pewnie mnie zrozumiesz :) ale nie martw się ja jak próbowałem robić pierwsze autko na podstawie toyoty supry, to wyglądało masakryczne :) robiąc sobie spokojnie przez przypadek zaznaczałem inne elementy siatki i się burdel zrobił :P

Napisano

witam. ja też zaczełem swoją zabawę z 3dm z tym właśnie chevy'im. jest to pierwszy mój model i póki co prezentuje się pewnie coś około poniżej średnio. brak mu jeszcze tylnych świateł i różnych szczegółów typu klamki lusterka itp. póki co wygląda tak:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5a9a1a69c909df7b.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c65bb3a3c96a519a.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d574ca760ee9a33f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ef1e34fa1ed436a.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f86f08bad249dac2.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c360361beb17f84c.html

 

może ci się coś przyda, choć wątpię, bo brać przykład ze mnie skoro też dopiero zaczełem ogarniać powoli podstawy to chyba nie najlepszy pomysł, ale a nóż się przyda.

Napisano

Witaj,

 

Milo spotkac kolejna osobe modelujaca samochody. Poczatki sa zawsze trudne, wiec nic sie nie przejmuj. Staraj sie jednak lepiej rozkladac siatke. Mozesz wyprowadzac siatke wychodzac od nadkola tak jest w miare najlatwiej. Unikniesz sytuacji ktora masz teraz, ze nadkole to jedna czesc, a karoseria to druga. Staraj sie tez nie zageszczac siatki niepotrzebnie, bo poznie mozesz miec problemy z uzyskaniem ladnych gladkich powierzchni. No i jak wszyscy na forum radza: unikaj niepotrzebnych trojkatow i wielokatow :)

 

Dziala dalej i co najwazniejsze nie poddawaj sie.

 

Pozdrawiam,

 

xaoo

Napisano

Po głębszym zastanowieniu, koszmarach o krzywych edgach i uciekających vertexach postanowiłem zrobić od nowa, starając się trzymać opisanych porad. W końcu praktyka czyni mistrza, prawda, więc zaczynać mogę nawet i 1000 razy aż w końcu wyjdzie coś... Dziś przedstawiam co z precyzją ślepego chińskiego kucharza nakroiłem różnymi metodami:P skupiłem się na masce i bocznej "ścianie" samochodu... Ogólnie masakryczne to jest bo 40 razy poprawiam jednego vertexa bo coś mi nie pasuje, bo jest krzywo, bo na innym widoku nie jest coś:P itd... W ten sposób zlatuje mi parę godzin nad centymetrem tego kloca;]

Wydaje mi się, że trochę pojechałem z krojeniem:P maska chyba jest ok, bok no nie wiem... Cały czas odnoszę wrażenie że ten klocek nie ma jakiś wypukłości jak to mają samochody, wydaje się taki płaski, choć staram się jak najlepiej trzymać linii blueprinta wydaje mi sie takie jakieś nie tegen ;]

no nic...

btw... sory za ten czerwony jakiś skiepszczony kolor ale to paint mi go jakoś tak zrypał, nie wiem czemu.

bokbl0.th.jpg

perprzodkr4.th.jpg

pertylgh0.th.jpg

Napisano
Ogólnie masakryczne to jest bo 40 razy poprawiam jednego vertexa bo coś mi nie pasuje, bo jest krzywo,

 

Nie jestem specem od aut, ale... za gesta siatka, duzo, duzo za duzo niepotrzebnych ciec i vertexow. W ten sposob sie zamordujesz zanim uzyskasz gladka powierzchnie. Zdecyduj sie czy robisz auto high poly, czy low poly do gameartu. Jak robisz high poly, to poczytaj o metodzie polymodelingu pod wygladadzanie (meshsmooth, turbosmooth), oszczedzisz sobie duzo nerwow i frustracji :)

Napisano

Witaj,

 

Mirach dobrze prawi. Siatka zdecydowanie za gesta i srednio pomyslana. Staraj sie ja zageszczac w miejscach gdzie potrzebujesz dodac jakis detal. We wszystkich innych miescach nie musi byc az tak gesto. Pozatym im gestsza siatka tym ciezej uzyskac gladka powierzchnie.

 

Podobnie jak mirach proponowalbym Ci na poczatek przerobienie jakiegos tutoriala z polymodelingu. Tak od poczatku do konca, bys mial rozeznanie jak mniej wiecej rozlozyc siatke, gdzie zrobich chamfera itp itd. Jesli po tutku bedziesz czul sie dobrze w temacie to mozesz sie zabrac za tego chevrolet-a. Bedzie Ci o wiele latwiej.

 

Pozdrawiam,

 

xaoo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności