Jump to content

goran

Members
  • Content Count

    581
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

16 Good

About goran

  • Rank
    Member
  • Birthday 12/07/1978

City (optional)

  • Miasto
    Kielce
  1. Całkiem przyjemne. Troszkę czuć tutaj klimat anime, kiedyś oglądałem taką nowelkę robioną bardzo podobną techniką, z jakieś 10 lat temu. Czy nowatorskie? Dla Disneya raczej tak, w porównaniu do osiągnięć klasyki anime są troszkę w tyle.
  2. Jak stać Cię na taką przesiadkę to można sobie na to pozwolić, drobne zmiany w interfejsie umilają pracę, chociaż generalnie to i tak ten sam program. Oczywiście pod 2012 możesz zakupić Vraya 2.0 z VrayRT, co pozwala używać Vraya jako activeshade - chyba o to chodziło "kumplowi". Pamiętaj jednak że nowsza wersja wymaga lepszego sprzętu... Poza tym jak masz winx32 to możesz odrazu zmienić system na win7x64+max2012x64, co daje sporo możliwości wykorzystania dotąd niedostępnych zasobów...
  3. Może masz tam zdublowane vertexy - zaznaczaj pojedyncze vertexy w okolicy zacienienia i sprawdź czy gdzieś nie pokaże ża zaznaczyłeś 2 pokrywające się. Jeżeli tak to zaznacz całość w trybie vertex i daj weld z b.małą wartością - powinno pomóc.
  4. Wracając do pytania nr 2 z pierwszego postu: "szhift + przedłużenie" - jak podczas przesuwania (opcją move) przytrzymasz klawisz shift, to zamiast przesuwania krawędzi, zostanie przesunięta jej kopia, a między nimi powstanie nowy poly, czyli uzyskasz efekt "przedłużenia" powierzchni.
  5. To było bardziej pytanie bo nie miałem maxa pod ręką żeby sprawdzić. W sumie dzięki za "nawrócenie" :-)
  6. A nie da się scale ustawić względem środka obiektu i skalować wzdłuż 2 osi? Chyba o to chodzi?
  7. Zamiast inwestować w gałkę3d zainwestuj w odpowiednie stanowisko pracy - poczytaj trochę o ergonomii. Dobre podparcie ręki i nadgarstka znacząco redukuje efekty uboczne, chociaż po 15h pracy to wszytsko ma prawo Cię boleć...
  8. Co do przejścia z maxa do blendera - możesz eksportować np jako OBJ i otworzyć w blenderze (chyba obsługuje) lub innym formacie...
  9. A mapowałeś coś czy tylko wrzuciłeś teksturę na model?
  10. goran

    Adding connects

    Tak jak mirach pisze, chodzi tu o dodanie połączeń (linii), z których następnie po chamferowaniu powstaną odstępy. Tu chyba najłatwiej będzie użyć Connect lub Slice Plane w trybie poly.
  11. To co piszą koledzy powyżej na pewno przyda Ci się na przyszłość, jak będziesz zaczynał nowe modele. Na teraz możesz z tym co masz zrobić tak: przekonwertować do editable poly, pododować kilka edge-ów w newralgicznych miejscach, i pousuwać zbędne vertexy pozostałe po probooleanie. Vertexy pojawiają się zwykle w połowie krawędzi i w narożnikach polygonów (bardzo blisko istniejących vertexów). Musisz dokładnie obejrzeć cały model (krawędź po krawędzi) i je pousuwać. Jak zrobisz takie porządki, możesz myśleć o shellu. A na przyszłość ucz się modelować bez probooleana (w miarę możliwość) i pamiętaj o utrzymywaniu poprawnej topologii od początku modelu.
  12. Może to tylko złudzenie ale kierunek cieni nie zgrywa mi się z oświetleniem (położeniem słońca). Podwórko to HDRI? i świetlenie z HDRki czy inne źródło światła?
  13. Wbrew pozorom to nie są łatwe modele - kształty są dosyć skomplikowane, konieczne jest pewne doświadczenie szczególnie przy czamferowniu krawędzi i nakładaniu MSa lub TSa. Tutorial o którym mowa jest jak najbardziej na miejscu, powiedz w którym momencie dokładnie utknąłeś to coś może pomogę. Przede wszystkim musisz dużo ćwiczyć modele, bo materiały możesz przenieść ze scen poprzedniego grafika (jeżeli masz pliki maxowe). Ma razie skup się na nauce modelingu pojedynczych modeli i wrzucaniu ich do istniejących scen poprzednika (żeby mieć gotowe materiały i ustawienia sceny), jak to złapiesz to naucz się ustawienia sceny i reszty.
  14. To co napisał mirach + sprawdź normale faceów, może masz odwrócone.
  15. Podstawa - kwadraciki i łączniki masz w Wordzie, a w Office 2010 masz jeszcze dodatkowo program OneNote.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy