Napisano 21 Kwiecień 200816 l Witam mogl by ktos napisac mi krok po kroku jak zrobic siersc w roznych kolorach i o roznej dlugosci zaczynajac od krotkiej lezacej a skonczywszy na puchatej. Jesli mozna prosil bym o bardzo dokladny opis bo w maxie bawie sie od paru dni.Z gory bardzo dziekuje
Napisano 21 Kwiecień 200816 l hehe sierść to jeden z tych tematów o którym można mówić i mówić. jesli bawisz się maksem od kilku dni to zaprawdę powiadam Ci wcześniej wieloryby zaczną produkować procesory niż to opanujesz. a jeśli naprawdę chcesz coś się dowiedzieć to maxowy ehlp i hair&fur powinien załatwić sprawę na początek. uprzedzam jednak, że to dość zawiła sprawa i uzyskanie dobrego futerka to zadanie nad którym głowiły się niejedne pro głowy. Pozdrawiam
Napisano 21 Kwiecień 200816 l jesli bawisz sie kilka dni maxem to polecam nauke modelowania bo smiesznie sie robi gdy czlowie bierze sie za te wszystkie efekty a potrafi stworzyc boxa no i moze jeszcze maxowego tepoat :P
Napisano 21 Kwiecień 200816 l Autor wlasnie wymodelowalem glowe postaci z gry (moze nacie rachet z gry ratchet and clank) wpiszcie ten tytul w gogle moze pomozecie mi cos wymysilic
Napisano 21 Kwiecień 200816 l no to wymodeluj od nowa ta glowa az bedzie przypominac orginal a jesli nie wyjdzie to odnowa i odnowa az za ktoryms razem wyjdzie
Napisano 21 Kwiecień 200816 l Autor na zdjeciu jest moze malo realistyczna ale ona juz jest podobna tyle ze wlasie potrzebuje jakiejs siersci lub textury zeby wygladala jeszcze realistycznej . szukalem siersi na gogle i roznych forach ale nie znalazlem nic ciekawego ,probowalem tez zrobic siersc poswojemu ale niewychodzi mi to tak jak bym chcial ,a poa tym on ma 3 rozne kolory siersci a ja niemam pojecia jak zrobic 2 kolory na 1 obiekcie
Napisano 21 Kwiecień 200816 l No to zapodajesz mod hair and fur i szukasz tutków w necie jak doprowadzić to futro do ładu. Możesz nawet zajrzeć do helpa chociaż to nie modne w dzisiejszych czasach. Kolorami sierści można sterować mapą ale najpierw musisz zmapować postać i namalować texturę na której kolory będą odpowiadały kolorom futra w poszczególnych miejscach. Tak samo możesz sterować np gęstością futra i innymi parametrami. Pozdro.
Napisano 21 Kwiecień 200816 l Autor Ok dzieki wielkie za pomoc , Mam jeszcze 1 pytanie zwiazane z tym mapowaniem moze wyda wam sie to glupie ale czy mapowanie to jest nadawanie roznych materialow na 1 obiekt tak jak ja nalozylwm 3 materialy na glowe (zolty-glowa,bialy-zeby, czerwony-wnetrze ust). z gory ponowne dzieki
Napisano 23 Kwiecień 200816 l Autor hehe latwe to niejest ale biore sie do roboty mam jeszcze 1 pytanko co do tego mapowania przedstawie je na przykladzie: A wiec tak mam ucho ktore ma 2 kolory to mam je pociac tak aby kazdy kolor byl osobno, czy wystarczy jak zmapuje cale ucho z tym ze pomaluje je textura tak jak chcem ? ps. obrazek dla leprzego rozeznania
Napisano 23 Kwiecień 200816 l No oczywiście, że na texturze. Cięcie byłoby totalnym bezsensem. Tak btw, futro w maxiu to naprawdę ciężki kaliber, tak jak Tweety napisał. Nie dość, że to dość porąbana rzecz, to jeszcze wymaga mocnego sprzetu, renderuje się długo i na testy pójdzie Ci pewnie kilka tygodni frustracji. Nie radziłbym zaczynania nauki maxa od tego. Lepiej tak jak piszesz, pomaluj na texturze, ewentulanie plany z alphą. pozdrawiam!
Napisano 24 Kwiecień 200816 l Autor ok zmapowalem robilem to z moze niejest to genialnie zmapowane ale robilem 1 raz i teraz powstaje pytanie w jaki sposob mam nalozyc na to texturke Np. brwi i tygrysie paski?
Napisano 24 Kwiecień 200816 l No chłopie, tak zrobiłeś to mapowanie, że nie za bardzo pomalujesz. Jeszcze raz od deski do deski tutorial Tomali jedziesz:p Tym razem ze zrozumieniem. Patrz: Każdy face na modelu to jakaś tam płaszczyzna, tak? Weż sobie narysuj na ręce kwadrat (4 vertexy ma). Wyobraź sobie, że łapiesz za jeden z vertexów i ciągniesz go do środka kwadratu. Co się dzieje? Skóra się zniekształca, tak? Tak samo jest z uvw. Każdy face z modelu położony na uvw, powinien mieć taki sam kształt jak na modelu (oczywiście w miarę możliwości powinien być zbliżony kształtem maxymalnie!) Do tego dochodzi skala. Np u Ciebie są w górnej cześci uvw takie okulary. Wyobraź sobie, że masz je teraz pomalowane, ile piksli wejdzie Ci w obszar jaki zajmują okulary? Musisz to ładnie poukładać wypełniając możliwie dużo miejsca na uv-ce bo zaważy to na rozdzielczości tego co zobaczysz na modelu. Przykład: zakładamy że textura ma 1024, wystarczy by zmapować całą postać. A u Ciebie w tym momencie okulary zajmują mniej wiecej 128x128 albo i mniej. Masz tu stracone grubo ponad połowę powierzchni textury. A jak rozłożyć texturkę? W edycji uvw masz opcję render uvw template. Renderujesz więc sobie 1024x1024, zapisujesz, wrzucasz obrazek do szopa, malujesz, a następnie nakładasz na model. Jak wrzucisz to co pokazałeś wyrenderowane do szopa i spróbujesz zacząć malować zobaczysz jakie błędy popełniłeś mapując. pozdrawiam!
Napisano 24 Kwiecień 200816 l zmapuj jeszcze raz bo niewyglada to najlepiej :P no i pokaz material checker na modelu bo tak to nie wiadomo czy masz disorta czy nie choc pewnie masz :D
Napisano 24 Kwiecień 200816 l zmapuj jeszcze raz bo niewyglada to najlepiej :P no i pokaz material checker na modelu bo tak to nie wiadomo czy masz disorta czy nie choc pewnie masz :D O właśnie, jak dasz checker to zobaczysz co jest be.
Napisano 24 Kwiecień 200816 l Autor aha to juz rozumiem tamto co zajmuje tyle miejsca to czepek jest i on zajmuje jakies 3/4 glowy nie liczac uszu. Ok to sie biore do pracy Ps. dzieki wielkie za pomoc i sorki ze tak wam dupe truje
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto