Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mogl by ktos napisac mi krok po kroku jak zrobic siersc w roznych kolorach i o roznej dlugosci zaczynajac od krotkiej lezacej a skonczywszy na puchatej. Jesli mozna prosil bym o bardzo dokladny opis bo w maxie bawie sie od paru dni.Z gory bardzo dziekuje

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

hehe sierść to jeden z tych tematów o którym można mówić i mówić. jesli bawisz się maksem od kilku dni to zaprawdę powiadam Ci wcześniej wieloryby zaczną produkować procesory niż to opanujesz. a jeśli naprawdę chcesz coś się dowiedzieć to maxowy ehlp i hair&fur powinien załatwić sprawę na początek. uprzedzam jednak, że to dość zawiła sprawa i uzyskanie dobrego futerka to zadanie nad którym głowiły się niejedne pro głowy.

 

Pozdrawiam

Napisano

jesli bawisz sie kilka dni maxem to polecam nauke modelowania bo smiesznie sie robi gdy czlowie bierze sie za te wszystkie efekty a potrafi stworzyc boxa no i moze jeszcze maxowego tepoat :P

Napisano

wlasnie wymodelowalem glowe postaci z gry (moze nacie rachet z gry ratchet and clank) wpiszcie ten tytul w gogle moze pomozecie mi cos wymysilic

 

 

ec652f97_ratchet.jpg

Napisano

na zdjeciu jest moze malo realistyczna ale ona juz jest podobna tyle ze wlasie potrzebuje jakiejs siersci lub textury zeby wygladala jeszcze realistycznej . szukalem siersi na gogle i roznych forach ale nie znalazlem nic ciekawego ,probowalem tez zrobic siersc poswojemu ale niewychodzi mi to tak jak bym chcial ,a poa tym on ma 3 rozne kolory siersci a ja niemam pojecia jak zrobic 2 kolory na 1 obiekcie

Napisano

No to zapodajesz mod hair and fur i szukasz tutków w necie jak doprowadzić to futro do ładu. Możesz nawet zajrzeć do helpa chociaż to nie modne w dzisiejszych czasach.

Kolorami sierści można sterować mapą ale najpierw musisz zmapować postać i namalować texturę na której kolory będą odpowiadały kolorom futra w poszczególnych miejscach. Tak samo możesz sterować np gęstością futra i innymi parametrami. Pozdro.

Napisano

Ok dzieki wielkie za pomoc , Mam jeszcze 1 pytanie zwiazane z tym mapowaniem moze wyda wam sie to glupie ale czy mapowanie to jest nadawanie roznych materialow na 1 obiekt tak jak ja nalozylwm 3 materialy na glowe (zolty-glowa,bialy-zeby, czerwony-wnetrze ust).

z gory ponowne dzieki

Napisano

hehe latwe to niejest ale biore sie do roboty mam jeszcze 1 pytanko co do tego mapowania przedstawie je na przykladzie:

 

A wiec tak mam ucho ktore ma 2 kolory to mam je pociac tak aby kazdy kolor byl osobno, czy wystarczy jak zmapuje cale ucho z tym ze pomaluje je textura tak jak chcem ?

 

ps. obrazek dla leprzego rozeznania ratchet_and_clank_up_your_a.jpg

Napisano

No oczywiście, że na texturze. Cięcie byłoby totalnym bezsensem.

 

Tak btw, futro w maxiu to naprawdę ciężki kaliber, tak jak Tweety napisał.

Nie dość, że to dość porąbana rzecz, to jeszcze wymaga mocnego sprzetu, renderuje się długo i na testy pójdzie Ci pewnie kilka tygodni frustracji. Nie radziłbym zaczynania nauki maxa od tego.

 

Lepiej tak jak piszesz, pomaluj na texturze, ewentulanie plany z alphą.

 

pozdrawiam!

Napisano

ok zmapowalem robilem to z moze niejest to genialnie zmapowane ale robilem 1 raz i teraz powstaje pytanie w jaki sposob mam nalozyc na to texturke Np. brwi i tygrysie paski?

 

7535a59b_map.bmp

Napisano

No chłopie, tak zrobiłeś to mapowanie, że nie za bardzo pomalujesz.

Jeszcze raz od deski do deski tutorial Tomali jedziesz:p Tym razem ze zrozumieniem.

 

Patrz:

Każdy face na modelu to jakaś tam płaszczyzna, tak?

Weż sobie narysuj na ręce kwadrat (4 vertexy ma).

Wyobraź sobie, że łapiesz za jeden z vertexów i ciągniesz go do środka kwadratu.

Co się dzieje? Skóra się zniekształca, tak?

Tak samo jest z uvw. Każdy face z modelu położony na uvw, powinien mieć taki sam kształt jak na modelu (oczywiście w miarę możliwości powinien być zbliżony kształtem maxymalnie!)

 

Do tego dochodzi skala. Np u Ciebie są w górnej cześci uvw takie okulary.

Wyobraź sobie, że masz je teraz pomalowane, ile piksli wejdzie Ci w obszar jaki zajmują okulary? Musisz to ładnie poukładać wypełniając możliwie dużo miejsca na uv-ce bo zaważy to na rozdzielczości tego co zobaczysz na modelu.

 

Przykład: zakładamy że textura ma 1024, wystarczy by zmapować całą postać.

A u Ciebie w tym momencie okulary zajmują mniej wiecej 128x128 albo i mniej.

Masz tu stracone grubo ponad połowę powierzchni textury.

 

A jak rozłożyć texturkę? W edycji uvw masz opcję render uvw template. Renderujesz więc sobie 1024x1024, zapisujesz, wrzucasz obrazek do szopa, malujesz, a następnie nakładasz na model.

Jak wrzucisz to co pokazałeś wyrenderowane do szopa i spróbujesz zacząć malować zobaczysz jakie błędy popełniłeś mapując.

 

pozdrawiam!

Napisano
zmapuj jeszcze raz bo niewyglada to najlepiej :P no i pokaz material checker na modelu bo tak to nie wiadomo czy masz disorta czy nie choc pewnie masz :D

 

O właśnie, jak dasz checker to zobaczysz co jest be.

Napisano

aha to juz rozumiem tamto co zajmuje tyle miejsca to czepek jest i on zajmuje jakies

3/4 glowy nie liczac uszu. Ok to sie biore do pracy

Ps. dzieki wielkie za pomoc i sorki ze tak wam dupe truje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności