Skocz do zawartości

jak złączyć 2 spline i extrudować


Gość mArKo-85

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mArKo-85

Witam wszystkich. Niedawno przesiadłem się z blendera ma 3ds max 7 i mam do Was takie pytanie, bo nie umiem jeszcze wszystkiego w tym programie ogarnąć...

Mam spline z linii o określonym kształcie (połowa obiektu), następnie robię kopię w lustrzanym odbiciu i przesuwam tak, że tworzy jakby drugą (prawą) stronę obiektu. Oba spliny nakładają się leciutko w miejscu łączenia... i teraz jest problem... jak z tych 2 zrobić jeden?

próbowałem Booleanem przez Union, ale to działa dopiero w momencie zmiany na Poly... i do tego nie działa tak jak potrzeba...

jeśli już uda mi się te poly połączyć to znika opcja extrude... zostaje jedynie face extrude, która (mimo zaznaczenia całości) wytłacza tylko połowę obiektu...

zależałoby mi na tym, żeby z tych 2 splinów powstał jeden (tak jakby się składał z jednej linii), i żeby dało się go normalnie extrudować...

Czy jest jakiś sposób na to?

 

Jeszcze mam sprawę... gdzie można ściągnąć helpa do maxa 7 ? bo w tym co pobrałem na potrzeby ćwiczeń niestety go nie było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Oba spliny muszą być editable spline.

 

klikasz jeden, szukasz opcji attach, klikasz i klikasz w drugi obiekt.

Następnie przełączasz się na edycję vertex (lub wciskasz 1).

 

Dosuwasz dwa wertexy które chcesz połączyć i klikasz weld.

 

Następnie już droga wolna do modyfikatów: extrude, UVWmap, editpoly, shell itp

 

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. jestem poczatkujacy w 3d maxie. chcialem sie dowiedziec w jaki sposob moge polaczyc osobny line ze splinem ktory stworzylem wczesniej? Poprostu mam np kolo i chce przeciagnac po srodku linie i wszytsko polaczyc. probowalem po przez attach pozniej connect ale nie dalo rady.prosze o pomoc. z gory dzieki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło to figura płaska, więc zamieniasz na editable poly i tniesz przez srodek cutem. A jeżeli chodziło o okrąg to rysujesz okrąg i ze snap vertex rysujesz linię przez środek (lub w dowolnum miejscu). Zamieniasz okrąg na editable spline i attach z linią i gotowe (musi wyjść).

Edytowane przez adam_m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na głównych spline'ach (editable spline) wstawiasz dodatkowe vertexy w miejscach jak na ilustracji poleceniem geometry\insert. Następnie narzędziem line (z włączonym snap 3\vertex) klikasz vertexy tworząc podziały. Aby zadziałał modyfikator surface vertexy muszą być połączone, czyli jak nie są zaznaczasz je i weldujesz (wcześniej attach spline'y). Powodzenia i napisz jak wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności