Napisano 22 Kwiecień 200816 l Witam wszystkich. Niedawno przesiadłem się z blendera ma 3ds max 7 i mam do Was takie pytanie, bo nie umiem jeszcze wszystkiego w tym programie ogarnąć... Mam spline z linii o określonym kształcie (połowa obiektu), następnie robię kopię w lustrzanym odbiciu i przesuwam tak, że tworzy jakby drugą (prawą) stronę obiektu. Oba spliny nakładają się leciutko w miejscu łączenia... i teraz jest problem... jak z tych 2 zrobić jeden? próbowałem Booleanem przez Union, ale to działa dopiero w momencie zmiany na Poly... i do tego nie działa tak jak potrzeba... jeśli już uda mi się te poly połączyć to znika opcja extrude... zostaje jedynie face extrude, która (mimo zaznaczenia całości) wytłacza tylko połowę obiektu... zależałoby mi na tym, żeby z tych 2 splinów powstał jeden (tak jakby się składał z jednej linii), i żeby dało się go normalnie extrudować... Czy jest jakiś sposób na to? Jeszcze mam sprawę... gdzie można ściągnąć helpa do maxa 7 ? bo w tym co pobrałem na potrzeby ćwiczeń niestety go nie było...
Napisano 22 Kwiecień 200816 l Oba spliny muszą być editable spline. klikasz jeden, szukasz opcji attach, klikasz i klikasz w drugi obiekt. Następnie przełączasz się na edycję vertex (lub wciskasz 1). Dosuwasz dwa wertexy które chcesz połączyć i klikasz weld. Następnie już droga wolna do modyfikatów: extrude, UVWmap, editpoly, shell itp pozdro!
Napisano 9 Maj 200816 l Witam. jestem poczatkujacy w 3d maxie. chcialem sie dowiedziec w jaki sposob moge polaczyc osobny line ze splinem ktory stworzylem wczesniej? Poprostu mam np kolo i chce przeciagnac po srodku linie i wszytsko polaczyc. probowalem po przez attach pozniej connect ale nie dalo rady.prosze o pomoc. z gory dzieki:)
Napisano 14 Maj 200816 l Chodzi o to że wyprobowalem to rozwiazania ale z niewiadomych mi przyczyn nic sie nie dzieje.
Napisano 14 Maj 200816 l Koło to figura płaska, więc zamieniasz na editable poly i tniesz przez srodek cutem. A jeżeli chodziło o okrąg to rysujesz okrąg i ze snap vertex rysujesz linię przez środek (lub w dowolnum miejscu). Zamieniasz okrąg na editable spline i attach z linią i gotowe (musi wyjść). Edytowane 14 Maj 200816 l przez adam_m
Napisano 14 Maj 200816 l Chyba źle wytłumaczyłem. Powiem w ten sposob. Zacząłem robic tutorial w ktorym modeluje sie samochód.Obrysowalem go juz splinami ale do wypelnienia potrzebne mi sa dodatkowe linie ktore musze poprowadzic (http://www.max3d.pl/tut.php?id=228 pod 2 zdjeciem jest wszytsko opisane) Jeśli mógłbyś mi pomoc byłbym bardzo wdzieczny :]
Napisano 15 Maj 200816 l Na głównych spline'ach (editable spline) wstawiasz dodatkowe vertexy w miejscach jak na ilustracji poleceniem geometry\insert. Następnie narzędziem line (z włączonym snap 3\vertex) klikasz vertexy tworząc podziały. Aby zadziałał modyfikator surface vertexy muszą być połączone, czyli jak nie są zaznaczasz je i weldujesz (wcześniej attach spline'y). Powodzenia i napisz jak wyszło.
Napisano 15 Maj 200816 l A ja mam następujący problem... zrobiłem zamkniętego spline`a i chcę go extrudować... ale jak zmieniam go w mesha, albo poly to mi poprostu znika :(