Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam.

 

Jestem początkujący w 3ds Max 9.

Napotkałem problem, którego nie potrafię obejść.

Otóż, używając ProCutter (ProBoolean i Boolean nie dawały tutaj rady) wyciąłem w boxie cylinder.

 

Mój projekt opiera się na kanciastych obiektach, więc nie chcę stosować globalnego wygładzania. Chciałbym wygładzić tylko jedną krawędź, mianowicie, jedną z tych "obręczy" które pozostały po wycięciu cylindra.

 

Oczywiście efekt jaki chciałbym uzyskać to nie wygładzenie samych boków dziury, tylko krawędzi na miejscu styku dziury z powierzchnią boxa.

 

Proszę, oto obrazek jak to na chwilę obecną wygląda:

c0b96efb4b8e8c95m.png

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc :)

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

oj wycinanie booleanem to raczej nie najlepszy pomysl, moze lepiej zagescic siateczke i wymodelowac to a pozniej TS ?

pozdrawiam

Napisano

Może w ten sposób: Przekonwertuj obiekt do Editable Poly następnie zaznacz krawędzie o które Ci chodzi i z Edit Edges wybierz opcję Chamfer (wartość ustaw według uznania). Zaznaczone krawędzie zostaną "rozerwane" na dwie części tworząc lekkie ścięcie.

Napisano
  • Autor

Zrobiłem jak radził hcpiter, zagęściłem siatkę cylindra z 60 do 150, ale nie mam pojęcia w jaki sposób ręcznie miałbym wymodelować - jeśli chodzi o ustawianie kilkudziesięciu "poziomów" z verteksami i ręczne ich ustawianie, to raczej odpada. Jest z tym mnóstwo pracy, a wiem, że na pewno jest łatwiejszy sposób.

 

Chamfer byłby dobrym rozwiązaniem, gdyby nie to, że tak naprawdę nie wygładza, tylko ścina pod jakimś kątem, a do tego "ząbkuje" całą krawędź.

Napisano
  • Autor

Lukasz_Stanek, dziękuję, nie musiałeś się aż w takim stopniu trudzić :P

Nie zauważyłem, że po użyciu Chamfer można ponownie klikać na Apply i wygładzać jeszcze bardziej :)

Napisano

IMHO chodzi Ci o smoothing groups. Zaznaczasz te poly, które chcesz mieć gładkie, następnie na panelu po prawej stronie szukasz zakładki smooth (albo coś podobnego, nie pamiętam) i klikasz wolną cyferkę. Nie musisz chamferować krawędzi dziesiątki razy.

Napisano

No tak Sebastian Ozga ale jemu chodzi tylko o zaokrąglenie samych krawędzi a nie wygładzenie całego obiektu. Lukasz_Stanek podał świetny przykład.

Napisano
  • Autor

Po użyciu ProBoolean (jakoś mi się udało ^^) do całej dziury biegną 2 krawędzie (wiem, że biegnie ich tam N, ale te są ciągle widoczne na podglądzie siatki), skasowanie ich spowoduje usunięcie jednej ściany figury, a Chamfer nawet z nie zaznaczonymi tymi krawędziami będzie na nie działał.

 

Poradziłem sobie w inny sposób, otóż użyłem Chamfera na jednej obręczy w obiekcie Tube, po czym usunąłem zbędne ścianki i została sama wygładzona krawędź :)

 

Na przyszłość, chciałbym się jeszcze dowiedzieć, czy można się jakoś pozbyć tych 2 krawędzi które biegną do tej dziury w obiekcie? Oczywiście skasowanie ich nic nie daje, a brzydko oddziaływają ze wszystkimi operacjami.

Napisano

pokaz screena to cos sie doradzi bo taka sucha teoria to hmmm nie moge sobie wyobrazic calej sytuacji

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.