Galmido Napisano 23 Kwiecień 2008 Napisano 23 Kwiecień 2008 Witam. Jestem początkujący w 3ds Max 9. Napotkałem problem, którego nie potrafię obejść. Otóż, używając ProCutter (ProBoolean i Boolean nie dawały tutaj rady) wyciąłem w boxie cylinder. Mój projekt opiera się na kanciastych obiektach, więc nie chcę stosować globalnego wygładzania. Chciałbym wygładzić tylko jedną krawędź, mianowicie, jedną z tych "obręczy" które pozostały po wycięciu cylindra. Oczywiście efekt jaki chciałbym uzyskać to nie wygładzenie samych boków dziury, tylko krawędzi na miejscu styku dziury z powierzchnią boxa. Proszę, oto obrazek jak to na chwilę obecną wygląda: Z góry dziękuję za wszelką pomoc :)
hcpiter Napisano 23 Kwiecień 2008 Napisano 23 Kwiecień 2008 oj wycinanie booleanem to raczej nie najlepszy pomysl, moze lepiej zagescic siateczke i wymodelowac to a pozniej TS ? pozdrawiam
BARMAN2005 Napisano 23 Kwiecień 2008 Napisano 23 Kwiecień 2008 Może w ten sposób: Przekonwertuj obiekt do Editable Poly następnie zaznacz krawędzie o które Ci chodzi i z Edit Edges wybierz opcję Chamfer (wartość ustaw według uznania). Zaznaczone krawędzie zostaną "rozerwane" na dwie części tworząc lekkie ścięcie.
Galmido Napisano 23 Kwiecień 2008 Autor Napisano 23 Kwiecień 2008 Zrobiłem jak radził hcpiter, zagęściłem siatkę cylindra z 60 do 150, ale nie mam pojęcia w jaki sposób ręcznie miałbym wymodelować - jeśli chodzi o ustawianie kilkudziesięciu "poziomów" z verteksami i ręczne ich ustawianie, to raczej odpada. Jest z tym mnóstwo pracy, a wiem, że na pewno jest łatwiejszy sposób. Chamfer byłby dobrym rozwiązaniem, gdyby nie to, że tak naprawdę nie wygładza, tylko ścina pod jakimś kątem, a do tego "ząbkuje" całą krawędź.
Galmido Napisano 24 Kwiecień 2008 Autor Napisano 24 Kwiecień 2008 Lukasz_Stanek, dziękuję, nie musiałeś się aż w takim stopniu trudzić :P Nie zauważyłem, że po użyciu Chamfer można ponownie klikać na Apply i wygładzać jeszcze bardziej :)
Sebastian Ozga Napisano 24 Kwiecień 2008 Napisano 24 Kwiecień 2008 IMHO chodzi Ci o smoothing groups. Zaznaczasz te poly, które chcesz mieć gładkie, następnie na panelu po prawej stronie szukasz zakładki smooth (albo coś podobnego, nie pamiętam) i klikasz wolną cyferkę. Nie musisz chamferować krawędzi dziesiątki razy.
BARMAN2005 Napisano 24 Kwiecień 2008 Napisano 24 Kwiecień 2008 No tak Sebastian Ozga ale jemu chodzi tylko o zaokrąglenie samych krawędzi a nie wygładzenie całego obiektu. Lukasz_Stanek podał świetny przykład.
Galmido Napisano 24 Kwiecień 2008 Autor Napisano 24 Kwiecień 2008 Po użyciu ProBoolean (jakoś mi się udało ^^) do całej dziury biegną 2 krawędzie (wiem, że biegnie ich tam N, ale te są ciągle widoczne na podglądzie siatki), skasowanie ich spowoduje usunięcie jednej ściany figury, a Chamfer nawet z nie zaznaczonymi tymi krawędziami będzie na nie działał. Poradziłem sobie w inny sposób, otóż użyłem Chamfera na jednej obręczy w obiekcie Tube, po czym usunąłem zbędne ścianki i została sama wygładzona krawędź :) Na przyszłość, chciałbym się jeszcze dowiedzieć, czy można się jakoś pozbyć tych 2 krawędzi które biegną do tej dziury w obiekcie? Oczywiście skasowanie ich nic nie daje, a brzydko oddziaływają ze wszystkimi operacjami.
Temporal Napisano 25 Kwiecień 2008 Napisano 25 Kwiecień 2008 pokaz screena to cos sie doradzi bo taka sucha teoria to hmmm nie moge sobie wyobrazic calej sytuacji
goo-k Napisano 23 Maj 2008 Napisano 23 Maj 2008 można tyż uży HSDS, wygładza tylko to co zaznaczymy.pozdro!
Rekomendowane odpowiedzi