Skocz do zawartości

[3ds Max] Wygładzanie pojedynczej krawędzi


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Jestem początkujący w 3ds Max 9.

Napotkałem problem, którego nie potrafię obejść.

Otóż, używając ProCutter (ProBoolean i Boolean nie dawały tutaj rady) wyciąłem w boxie cylinder.

 

Mój projekt opiera się na kanciastych obiektach, więc nie chcę stosować globalnego wygładzania. Chciałbym wygładzić tylko jedną krawędź, mianowicie, jedną z tych "obręczy" które pozostały po wycięciu cylindra.

 

Oczywiście efekt jaki chciałbym uzyskać to nie wygładzenie samych boków dziury, tylko krawędzi na miejscu styku dziury z powierzchnią boxa.

 

Proszę, oto obrazek jak to na chwilę obecną wygląda:

c0b96efb4b8e8c95m.png

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc :)

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Może w ten sposób: Przekonwertuj obiekt do Editable Poly następnie zaznacz krawędzie o które Ci chodzi i z Edit Edges wybierz opcję Chamfer (wartość ustaw według uznania). Zaznaczone krawędzie zostaną "rozerwane" na dwie części tworząc lekkie ścięcie.

Napisano

Zrobiłem jak radził hcpiter, zagęściłem siatkę cylindra z 60 do 150, ale nie mam pojęcia w jaki sposób ręcznie miałbym wymodelować - jeśli chodzi o ustawianie kilkudziesięciu "poziomów" z verteksami i ręczne ich ustawianie, to raczej odpada. Jest z tym mnóstwo pracy, a wiem, że na pewno jest łatwiejszy sposób.

 

Chamfer byłby dobrym rozwiązaniem, gdyby nie to, że tak naprawdę nie wygładza, tylko ścina pod jakimś kątem, a do tego "ząbkuje" całą krawędź.

Napisano

Lukasz_Stanek, dziękuję, nie musiałeś się aż w takim stopniu trudzić :P

Nie zauważyłem, że po użyciu Chamfer można ponownie klikać na Apply i wygładzać jeszcze bardziej :)

Napisano

IMHO chodzi Ci o smoothing groups. Zaznaczasz te poly, które chcesz mieć gładkie, następnie na panelu po prawej stronie szukasz zakładki smooth (albo coś podobnego, nie pamiętam) i klikasz wolną cyferkę. Nie musisz chamferować krawędzi dziesiątki razy.

Napisano

Po użyciu ProBoolean (jakoś mi się udało ^^) do całej dziury biegną 2 krawędzie (wiem, że biegnie ich tam N, ale te są ciągle widoczne na podglądzie siatki), skasowanie ich spowoduje usunięcie jednej ściany figury, a Chamfer nawet z nie zaznaczonymi tymi krawędziami będzie na nie działał.

 

Poradziłem sobie w inny sposób, otóż użyłem Chamfera na jednej obręczy w obiekcie Tube, po czym usunąłem zbędne ścianki i została sama wygładzona krawędź :)

 

Na przyszłość, chciałbym się jeszcze dowiedzieć, czy można się jakoś pozbyć tych 2 krawędzi które biegną do tej dziury w obiekcie? Oczywiście skasowanie ich nic nie daje, a brzydko oddziaływają ze wszystkimi operacjami.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności