Skocz do zawartości

Problem z texturami


adam_m

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z wczytywaniem bitmap (tif) do edytora materiałów. Wyskakuje mi błąd: Error reading Tif File. Pewnie ma to związek z RAM'em. Texturki mam 4096x4096 a RAMu 2GB. Pytanie: jak sprawdzić ile RAM'u wykorzystuje max i jak ten limit zwiększyć (przez pamięć wirtualną?)? Przy zmniejszeniu rozdzielczości bitmap do 2048, problem znika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Problem najpewniej leży w tym, że istnieje bardzo wiele odmian pliku *.tif, a Ty używasz tej, której nie wspiera Max. Wystarczy, że jeden tag ma złą wartość i wszystko zaczyna się sypać. Przez kombinacje Adobe, które zmieniło nazwy kompresji wspieranych przez ten standard, możesz mieć prawidłowy plik, skompresowany prawidłowym algorytmem, który jest co więcej wspierany przez Twój program, a i tak go nie otworzysz, bo nazwa kompresji w nagłówku pliku jest nieprawidłowa.

 

Nota bene: jpeg w pamięci zajmie tyle samo co tif, zakładając że tif był 8bitwy bez alfy rzecz jasna.

 

pozdr.,

skk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem najpewniej leży w tym, że istnieje bardzo wiele odmian pliku *.tif, a Ty używasz tej, której nie wspiera Max. Wystarczy, że jeden tag ma złą wartość i wszystko zaczyna się sypać. Przez kombinacje Adobe, które zmieniło nazwy kompresji wspieranych przez ten standard, możesz mieć prawidłowy plik, skompresowany prawidłowym algorytmem, który jest co więcej wspierany przez Twój program, a i tak go nie otworzysz, bo nazwa kompresji w nagłówku pliku jest nieprawidłowa.

 

Nota bene: jpeg w pamięci zajmie tyle samo co tif, zakładając że tif był 8bitwy bez alfy rzecz jasna.

 

pozdr.,

skk.

 

Tify są bez kompresji. Z png jest podobnie, tylko jpg wchodzą, ale wiadomo mają znacznie miejszą pojemność i kompresję.

A jak "ustawić" RAM? Podczas renderowania MR pojawia się komunikat "W magazynie brak miejsca na wykonanie tego polecenia". JPG zajmuje tyle samo miejsca co TIF??? To po co stosować jpg skoro nie ma żadnych korzyści?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tify są bez kompresji. Z png jest podobnie, tylko jpg wchodzą, ale wiadomo mają znacznie miejszą pojemność i kompresję.

A jak "ustawić" RAM? Podczas renderowania MR pojawia się komunikat "W magazynie brak miejsca na wykonanie tego polecenia". JPG zajmuje tyle samo miejsca co TIF??? To po co stosować jpg skoro nie ma żadnych korzyści?

 

Przepraszam, nie doczytałem, że tekstury w 2K dają się wczytać... czyli że problem nie z formatem tylko z rozdzielczością. Dlaczego Max nie łyka tekstur 4K, nie wiem, ale ktoś wie na pewno ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie problem z tym, że pewne wersje tego samego pliku (tif bez warstw) łyka a pewne nie. Problem w tym, że trzeba z kilkanaście razy zapisywać i w tym jedna wersja ok. Aha no i obiekty w tych wersjach minimalnie (o 1,2 pixele) przesuwam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest to wina RAMu, na 4 GB bez problemu. Dziwne, że max wykorzystuje tylko 1 GB (z 2); da się jakoś odblokować (ustawić) ten brakujący 1 GB? Jaką rozdzielczość powinny mieć (polecacie) textury do animacji?

A zastanawiałeś się kiedyś gdzie się ładuje windows podczas tego ciemnego ekranu z latającym paseczkiem i logo windows zaraz po włączeniu kompa.A jak jeszcze napiszesz że masz Vistę to się ciesz że przynajmniej 1gb ci został.

 

Tekstura do animacji to jak piernik do wiatraka. Pytanie raczej W jakiej rozdzielczości będzie renderowana animacja i ile tej textury będzie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge pisac troszke bzdur, bo nie moge znalesc strony na ktorej przeczytalem to info jakis miesiac temu :/

W kazdym razie, to ile zajmuje textura w maxie liczysz z takiego wzorka:

Szerokosc x Wysokosc x Ilosc kanalow (3 - RBG, 4 RGBA) x 1,3 (tego jestem bardzo nie pewnien) Pzy filtorwaniu Pyramidal, lub x 3 (tego tez bardzo nie jestem pewien) przy filtrowaniu Summed Area.

W kazdym razie wyszlo mi jakis czas temu, ze teksturka 4096x4096 filttrowana SUmmed Area zajmuje jakies 192 MB.

Moze sie okazac ze zwis masz przez to, ze Max nie umie tej tekstury zaladowac do pamieci grafy zeby ci ja wyswietlic. Ja kiedys cos takiego obchodzilem ze do podladow uzywalem malej textury, a do renderowania wrzucalem duza, z zaznaczeniem zeby przypadkiem nigdzie w viewporcie nie probowala sie pojawiac.

Tak czy siak, tekstura 4k x 4k to w wiekszosci duza przesada, no chyba ze renderujesz animke full HD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hejka,

 

SYmek ma racje . Nawet rozmiar nie ma tu nic do rzeczy.. na starszych sprzetach dalo sie takie textury ladowac - to poporstu zwalnialo..Mialem pliki gdzie takich textur mialem wiele - nawet w wyrzszych rozdzialkach.. Jesli to jest np Tiff 32bitowy to zapomnij ze go zaladujesz do maxa.. Najprosciej bedzie jak zapiszesz tiffa jeszcze raz w photoshopie tylko zmien 'mode' na 8 lub 16 bitowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności