Napisano 30 Kwiecień 200816 l chcę osiągnąć efekt kuli która zachowuje się prawie jak... woda. Chodzi mi o to by np. przy kontakcie z niektórymi obiektami pojawiały się na niej fale, i któtko mówiąc t.p. Da się to zrobić? Poza tym: Jak nałożyć lambert lub inny "normalny" materiał na fluid? da się?
Napisano 1 Maj 200816 l Najprościej, to chyba korzystając z dobrodziejstw Rigid/Soft Bodies. Np.: tworzysz prostą scenkę: polyPlane + dwie sfery z polygonów jedna większa(ustaw subdiv Axis i Haight na 30 do 40, możesz więcej, wszystko zależy jak mocny masz sprzęt), druga mniejsza(zostaw subdiv Axis i subdiv Height domyślne). Mniejszą umieść nad większą, a większą obróć w taki sposób ,żeby ta mniejsza nad nią ,nie znajdowała się dokładnie nad biegunem większej. Potem z małej sfery zrób Activ Rigid Body, z plane'a zrób passive rigid body, z dużej sfery zrób najpierw soft body,a następnie stwórz sprężynki(czyli najpierw create soft body potem create springs). Do małej sfery "dodaj" grawitację.Zaznacz małą i dużą sferę daj Particles -> make collide, to samo zrób z dużą sferą i podłożem jak i z małą sferą i podłożem. Ustaw długość animacji na jakieś 200 klatek i schowaj sprężynki, żeby się Maya nie zamuliła. Z Outlinera wybierz spring1 i ustaw SpringsAttributes np. tak: zaznacz Per-Spring Damping i Rest Length, potem Stiffnes na 10, Damping na 0.15, Rest Length na 1, End1 i 2 na jakieś 0,5 . I to tyle. Odtwórz animację . Powinieneś zobaczyć,jak duża sfera zachowuje się trochę jak "tytka z Tesco" wypełniona wodą. Pozmieniaj ustawienia wg. własnych potrzeb. Ogólnie ciężko,żeby wyglądało to jak sama woda ale w sumie jest to coś koło tego.Niestety nie poradzę Ci jak to wyrenderować, żeby ta duża sfera wyglądała gładko,bo nie mam pojęcia.Na "podglądzie",tj. jak zaznaczysz dużą sferę i naciśniesz 3 na numpadzie, to wygląda to przyzwoicie,ale w renderze już fatalnie. Może ktoś ma jakiś pomysł,to na pewno się podzieli.Z fluidami popróbuję,jak się uda,to się odezwę. Pozdrawiam EDIT: Z fluidami,to chyba jednak się nie da, przynajmniej ja się poddaję.Wydaje mi się, że trzeba w tym przypadku zmienić solver z Navier-Stokesa na Spring Mesh, jednak wtedy cały kontener wypełnia się płynem,a nie o to nam chodzi.
Napisano 4 Maj 200816 l Niestety nie poradzę Ci jak to wyrenderować, żeby ta duża sfera wyglądała gładko,bo nie mam pojęcia. Potem mozna zalozyc smooth - albo jesli sie nie da to wrap deformer - kolejna kula (np nurbsowa, albo polygonowa wygladzona) moze odksztalcac sie tak jak wskazuja wyliczone pozycje soft bodies. Do kolizji particli o podloze mozna tez przypisac inne czasteczki ktore zanikajac z czasem moga zasymulowac babelki albo rozchodzace sie kregi. Pozdr.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto