Skocz do zawartości

Fale na kuli


P4VV37

Rekomendowane odpowiedzi

chcę osiągnąć efekt kuli która zachowuje się prawie jak... woda.

Chodzi mi o to by np. przy kontakcie z niektórymi obiektami pojawiały się na niej fale, i któtko mówiąc t.p. Da się to zrobić?

 

 

Poza tym:

Jak nałożyć lambert lub inny "normalny" materiał na fluid? da się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Najprościej, to chyba korzystając z dobrodziejstw Rigid/Soft Bodies.

Np.: tworzysz prostą scenkę: polyPlane + dwie sfery z polygonów jedna większa(ustaw subdiv Axis i Haight na 30 do 40, możesz więcej, wszystko zależy jak mocny masz sprzęt), druga mniejsza(zostaw subdiv Axis i subdiv Height domyślne). Mniejszą umieść nad większą, a większą obróć w taki sposób ,żeby ta mniejsza nad nią ,nie znajdowała się dokładnie nad biegunem większej. Potem z małej sfery zrób Activ Rigid Body, z plane'a zrób passive rigid body, z dużej sfery zrób najpierw soft body,a następnie stwórz sprężynki(czyli najpierw create soft body potem create springs). Do małej sfery "dodaj" grawitację.Zaznacz małą i dużą sferę daj Particles -> make collide, to samo zrób z dużą sferą i podłożem jak i z małą sferą i podłożem. Ustaw długość animacji na jakieś 200 klatek i schowaj sprężynki, żeby się Maya nie zamuliła. Z Outlinera wybierz spring1 i ustaw SpringsAttributes np. tak: zaznacz Per-Spring Damping i Rest Length, potem Stiffnes na 10, Damping na 0.15, Rest Length na 1, End1 i 2 na jakieś 0,5 . I to tyle. Odtwórz animację . Powinieneś zobaczyć,jak duża sfera zachowuje się trochę jak "tytka z Tesco" wypełniona wodą. Pozmieniaj ustawienia wg. własnych potrzeb. Ogólnie ciężko,żeby wyglądało to jak sama woda ale w sumie jest to coś koło tego.Niestety nie poradzę Ci jak to wyrenderować, żeby ta duża sfera wyglądała gładko,bo nie mam pojęcia.Na "podglądzie",tj. jak zaznaczysz dużą sferę i naciśniesz 3 na numpadzie, to wygląda to przyzwoicie,ale w renderze już fatalnie. Może ktoś ma jakiś pomysł,to na pewno się podzieli.Z fluidami popróbuję,jak się uda,to się odezwę. Pozdrawiam

 

EDIT: Z fluidami,to chyba jednak się nie da, przynajmniej ja się poddaję.Wydaje mi się, że trzeba w tym przypadku zmienić solver z Navier-Stokesa na Spring Mesh, jednak wtedy cały kontener wypełnia się płynem,a nie o to nam chodzi.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie poradzę Ci jak to wyrenderować, żeby ta duża sfera wyglądała gładko,bo nie mam pojęcia.

 

Potem mozna zalozyc smooth - albo jesli sie nie da to wrap deformer - kolejna kula (np nurbsowa, albo polygonowa wygladzona) moze odksztalcac sie tak jak wskazuja wyliczone pozycje soft bodies.

Do kolizji particli o podloze mozna tez przypisac inne czasteczki ktore zanikajac z czasem moga zasymulowac babelki albo rozchodzace sie kregi.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności