Napisano 30 Kwiecień 200816 l Witam. Zaczynam stawiać pierwsze kroki w 3Ds'ie, a jak zapewne sami wiecie początki zazwyczaj są najgorsze. Szczerze powiedziawszy to jestem przytloczony tymi wszystkimi opcjami, przreoznymi nazwami, ktore uzywane sa w tutkach i na forach. W zwiazku z tym szukalem jakis linkow, gdzie zawarte bylyby materialy odnosnie omowienia podstawowych zagadnien, itp. Zakonczylo sie to fiaskiem. Pomyslalem takze, ze dobrym startem byloby dorwanie ksiazki do 3ds'a. Fundusze, fundusze.. E-booki, ktore udalo mi sie dorwac byly do wersji bodajze 6 i w wersji nowszej, ktora posiadam ciezko sie z nimi operowalo. Zapewne jest cos, co mogloby pomoc, ale byc moze zle szukalem. Jesli ktos dysponuje takimi materiali to bardzo prosze, by w miare mozliwosci oraz checi mogl sie nimi podzielic. Pozdrawiam.
Napisano 30 Kwiecień 200816 l czesc chyba byla gdzies juz taka odpowiedz ale proponuje F1 wcisnac i tam jest skarbnica wiedzy :]
Napisano 30 Kwiecień 200816 l max3d.pl/tutoriale, google, F1, książki helionu (te z podstawami, chyba można ściągnąć za free).
Napisano 1 Maj 200816 l IX_Cube jak z Twoim angielskim ?? wklep w google interesujacy cie temat i wybieraj do woli
Napisano 1 Maj 200816 l z tego co wiem, do nowej wersji maxa mozna sciagnac calutkiego helpa to ze trzy tomy chyba sa wiec nic wiecej ci raczej nie bedzie potrzebne... no i zawsze sa tutoriale ;)
Napisano 1 Maj 200816 l Autor Dzieki Panowie za odpowiedzi :) palmer, rzeklbym, ze nie tak dobrze, jak potrzeba ale ciagle do przodu. Niestety angielskiego ucze sie dopiero od tego roku, ale udalo mi sie nadrobic wiekszosc materialu z 6 klas w tyl. Z czytania ksiazek angielskich cos idzie zrozumiec, chodz nadal sa spore klopoty z tym. Nadrabiam :) Najwiekszym problemem jest chyba brak neta w moim miejscu 'pracy'. Dlatego tez tak usilnie poszukiwalem tych e-bookow i konkretnych paczek materialow. adam_m, za darmo to mozna miec najwyzej kilkustronicowy fragment. Scottero, owa dokumentacje/helpa to ja sobie chyba narazie daruje bo jeszcze zwatpie calkowicie ;) JunioR, mniemam, ze owe F1 to opcja: szukaj. Tak wiec szukalem na watku na podobny temat, jednak o dziwo nic nie moglem znalezc. Udalo mi sie sciagnac tutki w formie PDFa, bodajze All Web Tutorials 3DS MAX. No i co nie siegne po jakiegos tutka stamtad, to ciagle mam wrazenie, ze jednak trzeba byc przed przystopieniem do nich co nieco zorientowanym. Poprobuje jeszcze, a jak nie to trzeba bedzie jakos dorwac troche kasy i juz poswiecic na jedna z ksiazek do 3Ds'a. Dzieki za rady, pozdrawiam. [edit] Zapytam jeszcze. Co sadzicie o takiej pozycji, jak: 3ds max 9 Ćwiczenia praktyczne link do jednej z aukcji: http://allegro.pl/item356622664_3ds_max_9_cwiczenia_praktyczne_nowa].html
Napisano 1 Maj 200816 l Oprócz tych tutoriali pisemnych polecam jeszcze videotutoriale np. od gnomona lub zwykłe videotutki ze stron. Niżej wklejam parę linków: http://evermotion.org/index.php?unfold=tutorials http://www.3dm3.com/tutorials/ http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/tutorials.html http://3dtotal.com/ kliknij na free stuff>tutorials http://gnomonology.com/prod/25 http://thegnomonworkshop.com/tutorials.html Mam nadzieję, że pomogłem...
Napisano 1 Maj 200816 l Dzieki Panowie za odpowiedzi :) JunioR, mniemam, ze owe F1 to opcja: szukaj. Tak wiec szukalem na watku na podobny temat, jednak o dziwo nic nie moglem znalezc. no wlasnie nie chodzi o szukanie, poprostu wcisnij w maxie F1 (dokumentacja, tutoriale, opis narzedzi, jak korzystac itp) Nie kupuj ksiazki bo to samo, a nawet wiecej masz w internecie.
Napisano 1 Maj 200816 l Ja powiem tak: Nie kupuj książek do 3dsmaxa - nie warto. Jak było wspomniane - w Internecie jest dużo więcej. Dokumentacja oprogramowania to wszystko, co trzeba wiedzić. Nawet więcej niż potrzeba. Wiem, że na począku takie suche wiadomości z helpa są ciężkie do przebrnięcia, dlatego też do dokumentacji dołączone są tutoriale które są idealne na początek - krok po kroku opisane, jak coś zrobić. Książki, które warto kupić istnieją, ale raczej przeznaczone są dla bardziej zaawansowanych w tym temacie. Nie mówię o książkach opisujących dany soft, bo to, jak pisałem, nie jest potrzebne. Mam na myśli pozycje traktujące o renderingu, animacji, oświetleniu kompozycji etc. nie skierowane dla użytkowników konkretnego oprogramowania, ale ogólnie dla ludzi zajmujących się danym aspektem grafiki. Książki, o których piszę, to np.: (*) http://www.amazon.com/Digital-Lighting-Rendering-2nd-digital/dp/0321316312/ref=pd_sim_b_img_2 http://helion.pl/ksiazki/cyfos2.htm - polski odpowiednik powyższej pozycji http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0121339602/rendermania-20 http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0122287304/rendermania-20 Tak jak pisałem - książki raczej dla osób obytych w temacie, czasem bardzo pomocne ale też specjalistyczne. Nie każdy zrobi z nich użytek. * - linki zaczerpnięte z http://www.forum3d.pl/f3dbb/index.php?md=topic&tid=123643
Napisano 1 Maj 200816 l Autor gawel72, dzieki wielkie. przyda sie na pewno. JunioR, dzieki za info. lece zobaczyc jak tam z tym jest ;) piotrek, zastouje sie chyba do Twych rad. dzieki :)
Napisano 1 Maj 200816 l IX_Cube: tak naprawdę ważna jest praca właśnie z helpem programu. zakładając, że stawiasz pierwsze kroki w 3d musisz poznać mase określeń jakie stosują na co dzień ludzie którzy z tym programem mają do czynienia na co dzień. jeśli istnieje jakaś dobra metoda nauki to jest nią zapewne przerabianie tutoriali zassanych z internetu w połączeniu z szukaniem odnośników i wytłumaczeń w helpie programu. Dużo dają też własne eksperymenty więc nie bój sie wciskać jakiegoś buttona lub stosować jakiejś opcji.Co najwyżej zawiesisz sobie kompa ;) jeśli nie masz dostępu do internetu to też nic strasznego. swego czasu wydałem majątek na zgrywanie na floppy tutoriali z sieci w kafejce internetowej. a uwierz mi, że 7 lat temu ceny nie były takie niskie jak dzisiaj ;) więc kopiuj tutoriale na płyty czy pendrive'a i w spokoju przerabiaj je w domu. Jak czegoś nie rozumiesz - help programu. jak to nie pomoże no to google. jak google nie da rady to forum :) Pozdrawiam
Napisano 2 Maj 200816 l Autor Jeszcze raz dziekuje wszystkim za zainteresowanie :) tweety, masz zupelna racje. Wczoraj pierwszy raz przegladalem helpa w 3DS'ie i w koncu udalo mi sie cos zrobic i poznac pierwsze opcje i ich wlasciwosci. Naprawde fajna zabawa. I pierwszy raz cos renderowalem. Fajnie :D I nawet nie najlepsza znajomosc anglika nie stanowi zadnej bariery :) Dziekuje jeszcze raz i pozdrawiam. Lece robic pierwsza 'animacje' :)
Napisano 2 Maj 200816 l a wiesz jak sobie nie będziesz mógł poradzić z angielskim to jest coś takiego jak translator :) fakt, że beznadziejnie tłumaczy zdania, ale bez obaw da się zrozumieć :)
Napisano 5 Maj 200816 l polecam te video "tutki" strona jest w jezyku chinskim - wiec pewnie nic z tresci nie zrozumiesz (tak jak ja) niemniej pomogly mi bardzo gdyz udalo mi sie podpatrzec techniki jakich uzywa sie w 3ds. polecam http://blog.sina.com.tw/tensun3d/
Napisano 7 Maj 200816 l IX_Cube - Mam namiary na sporo tutoriali, ale niestety z polskimi jeszcze się nie spotkałem. Jeśli jesteś zainteresowany, to daj znać w PM - może Ci coś podsunę w wersji angielskiej. To głównie video z Lynda.com, wiec rozumienie, to sprawa drugorzędna wystarczy podąrzać za kursorem na ekranie. [ albo pisz na kestha(at)o2.pl ]
Napisano 15 Maj 200816 l mam 3ds max 2009 tez dopiero zaczynam zabawe z 3d, poszukuje tutkow dla poczatkujacych (tylko nie videotutki) w jezyku PL. F1 w moim 3dsmax jest in inglisz... i nie piszcie ze google bo szukalem i fakt znalazlem cos ale nie wiele. Szukam sprawdzonych stron i linkow. z gory dziekuje.
Napisano 15 Maj 200816 l http://www.google.pl - link spradzony, bardzo dobry. Tutki po polsku możesz znaleźć na http://max3d.pl
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto