Napisano 3 Maj 200817 l Witam. Zacząłem się dziś bawić, pierwszy raz, normalkami w maxie i mam problem: Dlaczego normal mapa jest widoczna w viewporcie a po wyrenderowaniu nie? Oto screen z maxa: http://img233.imageshack.us/img233/7583/normalxg4.jpg Serdecznie proszę o pomoc!
Napisano 3 Maj 200817 l bo directx shader działa tylko w viewporcie :) Użyj zwykłego materiału, wrzuć w slot bum mapę "normalbump" i tam załaduj normalkę.
Napisano 3 Maj 200817 l Autor Niby ten sposób działa ale nie widzę dużej różnicy pomiędzy zwykłą bump mapą a normalbumpem. Może nie umiem dobrze dobrać ustawień? Czy tak po prostu jest?
Napisano 3 Maj 200817 l Roznice widac w zaleznosci od modelu na ktory nakladasz normal mape... bump jest bardziej przydatny do plaskich powierzchni, bo spojrz ze nie daje on ci zadnych wypuklosci na krawedziach obiektu... natomiast normal mapa nadaje sie bardzo do postaci, organiki no i bardziej skomplikowanych obiektow nizli sciana... przejrzyj sobie dzial Game Art... znajdziesz tam sporo przykladow, jak i tematow o normalkach ;) Pozdro
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto