Jander Napisano 3 Maj 2008 Share Napisano 3 Maj 2008 Witam. Zacząłem się dziś bawić, pierwszy raz, normalkami w maxie i mam problem: Dlaczego normal mapa jest widoczna w viewporcie a po wyrenderowaniu nie? Oto screen z maxa: http://img233.imageshack.us/img233/7583/normalxg4.jpg Serdecznie proszę o pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vorek Napisano 3 Maj 2008 Share Napisano 3 Maj 2008 bo directx shader działa tylko w viewporcie :) Użyj zwykłego materiału, wrzuć w slot bum mapę "normalbump" i tam załaduj normalkę. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jander Napisano 3 Maj 2008 Autor Share Napisano 3 Maj 2008 Niby ten sposób działa ale nie widzę dużej różnicy pomiędzy zwykłą bump mapą a normalbumpem. Może nie umiem dobrze dobrać ustawień? Czy tak po prostu jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scottero Napisano 3 Maj 2008 Share Napisano 3 Maj 2008 Roznice widac w zaleznosci od modelu na ktory nakladasz normal mape... bump jest bardziej przydatny do plaskich powierzchni, bo spojrz ze nie daje on ci zadnych wypuklosci na krawedziach obiektu... natomiast normal mapa nadaje sie bardzo do postaci, organiki no i bardziej skomplikowanych obiektow nizli sciana... przejrzyj sobie dzial Game Art... znajdziesz tam sporo przykladow, jak i tematow o normalkach ;) Pozdro 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się