Meksyk_Panie Napisano 7 Maj 2008 Napisano 7 Maj 2008 Witam Wszystkich! Jakiś tydzień temu zacząłem się bawić majką, ot tak, dla zabawy. Powoli wgryzam się w jej ogromne możliwości. Ale tego przeskoczyć nie mogę. Nie wiem co zrobić, żeby wyrenderować trawę i osiągnąć taki efekt jaki jest w oknie majki. Cały czas zmniejsza mi ilość trawy. Wszystko widać na obrazku. Ktoś z was wie co poprzestawiać, zeby uzyskać zadowalający efekt? Density nie chce ruszać, bo juz teraz renderuje mi sie ponad pięć minut. A przy pracy i studiach każda minuta jest na wagę złota :] Powinno się tak długo renderować? Mam nadzieje ze nie bo mam cały projekt ogrodu "zatrawić"... Renderuje za pomocą mentalray'a, ustawienia na production. Trawa jest zrobiona za pomocą funkcji Fur. Jeśłi znacie jakie tutoriale na ten temat to tez bede wdzięczny. Sam nie znalazłem odpowiednich.
ptaszek Napisano 7 Maj 2008 Napisano 7 Maj 2008 dlugo sie renderuje (rendruj tylko trawe testowo, zeby zaoszczedzic na czasie) ja bym zwiekszyl jeszcze density, lepsze kolorki dal (tip color za zolty chyba) zmniejszyc mozesz "segments" jesli nie bedziesz dawal zbyt bliskich ujec na trawe. jak z daleka i trawa krotsza to 3,4 segmenty wystarcza zmiejsz tip i base width a i na ziemie daj jakis material zielony zeby braz ci nie przeswitywal :P najlepiej z jakas textura trawy
ca mel Napisano 7 Maj 2008 Napisano 7 Maj 2008 Fur w mentalu liczy sie z 50 razy dluzej niz w standardowym renderzerze. Pewnie daloby sie poprzestawiac rozne samplingi zeby renderowal sie szybciej ale stracisz wtedy bardzo na jakosci. Tak wiec pozostaje natywny renderer albo - paintfx. W przypadku traw tez daja przyzwoite efekty. Pozdr.
Tomasz_87 Napisano 7 Maj 2008 Napisano 7 Maj 2008 jakis czas temu widziałem fajny tutorial trawy ale w programie do kompositingu :) w fusion, to były bodajze te darmowe videotutoriale od cmivfx, niestety ich nie ma juz na stronie i nie da rady pobrac (chyba ze ja oczyms nie wiem) poszukaj ich na torrentach bo są, a ze były darmowe to nie ma co sie bac o to ze pirat czy cos :) a polecam to tylk odlatego ze mozna zrobic cos szybciej w programie do kompositingu niz bawic sie w 3d :) czasami nie warto jak goni czas z dokonczeniem pracy
Meksyk_Panie Napisano 8 Maj 2008 Autor Napisano 8 Maj 2008 Dzięki za sugestie! Zwiększyłem density z chyba 10.000(domyślne) na 200.000. Zmniejszyłem U i V mapping na 32. Pobawiłem się noisem w kilku opcjach (length, baldness) żeby osiągnąć względny realizm. Render w maya software wyglądał znośnie i do tego czas renderowania był iście błyskawiczny, ale i tak postanowiłem zrobić render w mental Ray:) Zwiększyłem ilość sampli, włączyłem final gather i wyszło to co widzicie na załączonym obrazu, czyli nic szczególnego, Ale to przez zbyt małą wiedzę na temat metala. Jeszcze tydzień i bede miał trawę. Pozostanie wyuczyć się teksturowania, renderingu i particles, i vizualizacja ogrodu bedzie skonczona:) Przy okazji zauważyłem że mało jest tutoriali mówiących o bardziej roślinno-organiczym modelowaniu. Jeśłi znacie jakies ciekawe to dajcie znać. Natomiast ja, jak skonczę, to może udostępnię notatki, dla potomności. Render time 2:24:08 !!
ptaszek Napisano 14 Maj 2008 Napisano 14 Maj 2008 [ATTACH]55249[/ATTACH] u mnie 30 min w mentalu z czego 28 to fg :]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się