Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Czolem!

Dlubie sobie taka oto lazienke. Jeszcze sporo rzeczy zostalo do zrobienia, zarowno tych duzych (np. drzwi) jak i malych (reczniki, kosmetyki, inne duperele).

 

Kilka spraw koncepcyjno-organizacyjnych:

-kafelki na scianie sa w wymiarach 15x15cm (tak dla porownania)

-drzwi planuje wstawic na ukosnej scianie

-pod blatem gdzie znajduja sie umywalki w planach jest jakas szafka

-okien nie ma w planach, ewentualnie male, dyskretne okienko nad "tronem"

 

Przedstawiam widok z gory oraz 4 inne ujecia.

 

Zachecam do krytykowania jak rowniez do udzielania rad bo przeciez o to w tej WIPowej zabawie chodzi. :)

 

bathroom_01_a.jpg

 

bathroom_01_b.jpg

 

bathroom_01_c.jpg

 

bathroom_01_d.jpg

 

bathroom_01_e.jpg

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Sargoth
  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hmmm... albo sie myle albo jesli obnizylbys kafelki o poziom polowy kafelka zaraz przy podlodze to ostatni kafelek na obudowie od wanny bylby caly i nie raziloby tak jak razi teraz linia polowy kafelkow na wysokosci "szarej tasmy":p... nie wiem czy zrozumiale napisalem:PP

 

 

edit1: a te plytki to material czy "rzezbienie" w scianie?

Napisano

The MiM:

To o czym piszesz jest calkowicie zamierzone. Kafelki zaraz przy podlodze, na poziomie jak to nazwales "szarej tasmy" oraz na samej gorze beda ozdobne.

Wszystkie kafelki sa wymodelowane.

 

Wilku3d:

No tak racja, w sumie to brakuje sporo rzeczy, np. szklane drzwi (ktore dopiero beda szklane :P) nie maja jeszcze uchwytu itd.

Napisano

Wilku3d:

Uzywam Maxa. Kafelki na scianach rozmieszczone za pomoca Array Tool + recznie poprzesuwane vertexy przy krawedziach scian. Podlogowe tak jak napisal trosiek.

 

zgred88:

Nie zabralo mi to az tak duzo czasu jak by sie moglo wydawac. Praktycznie wypelnilem tylko jedna sciane za pomoca Array Tool. Potem to juz tylko przekopiowanie calej grupy kilka razy i dopasowanie na krawedziach scian.

A czy bump (badz tez displacement) bylby szybszy? Nie sadze. W kazdym razie nie w tym przypadku.

 

mkeruj:

przesunalem o 3cm :p wiecej nie da rady bo sie zaokraglenie "blatu" zaczyna

Napisano

Uch, dziwny pomysł z tym modelowaniem ręcznym kafelków, nie szkoda Ci czasu do renderów z tą ilością polygonów?

 

Umywalki i lustra tragedia, bez obrazy. Czemu toto takie maciupkie?

No i kran przy wannie mija się z ergonomią, za niski jest i za mały.

 

No dobra, ale i tak czekam na pomysły kolorystyczne itp..

Napisano

Pomysl z modelowanie kafelek wcale nie jest dziwny, wrecz przeciwnie uwazam, ze jest dosc popularny. Jesli chodzi o czasy renderow to niezbyt mnie to martwi. Mam szczescie posiadac maszyne, ktora radzi sobie calkiem sprawnie.

 

W kwestii umywalek i luster to co jest tragiczne? Tylko to, ze maciupkie czy jeszcze cos? Jesli chodzi o design to coz, wzorowalem sie na istniejacych. W kwestii "maciupkie" to umywalka ma 50x50 cm czyli raczej standard. Lustro o promieniu 40cm raczej tez maciupkim nazwac nie mozna. :)

Napisano

Też ostatnio kładłem płytki ręcznie. Jedne w karo, drugie na płasko, tu dekor, tam inna płytka. Właściwie nie jedyne rozwiązanie, ale najszybsze.

Napisano

Oooo tak, zielona wersja najlepsza :D

Ale... powiedz mi, co tam świeci w tej łazience? Bo coś mi się wydaję, że światełko jest za miękkie :) chyba, że tam jest świecący cały sufit, ale wątpię :D

Napisano

dzieki za komentarze i fajnie, ze sie podoba :)

 

k_gabra: renderuje w V-Ray'u

 

mkeruj: no tak, pomalu zaczne zapelniac scenke drobiazgami

 

patry: generalnie to zgadles :) pod sufitem wisi sobie VrayLight zajmujac 1/4 powierzchni :P ale to rozwiazanie tymczasowe bo chwilowo nie mam koncepcji na oswietlenie a jakies swiatlo dac musialem :)

 

Wstepnie myslalem o jakis sciennych lampach z kulistym kloszem nad wanna, prysznicem, drzwiami (na ukosnej scianie) oraz lustrami (polecam widok z gory w pierwszym poscie) plus moze jakis mniejsze obok luster. Ale to tylko wstepny pomysl, wciaz czekam na wizje. :p

Napisano

Skoro maszyna sprawna to ok, szczerze to sama ręcznie modelowałam płytki, ale myślałam, że taka moja nieprofesjonalna zabawa dla uniknięcia zabawy z mapowaniem tychże, ale skoro to bardziej popularne.. :P

 

A co do umywalek to popierwsze design mi się bardzo niepodoba, są jakieś toporne, ale to kwestia gustu. A po drugie to sprawa skali. nie widać tego , że umywalki są duże, czyta się jakby były małe, może przez ich kształt a może przez sąsiedztwo tych dużych luster.

 

Poza tym b. fajnie i jak dla mnie to wersja żółta.

Napisano

nie wiem czemu, ale te umywalki wydają mi się za nisko... ja bym je tak o 5cm podwyższył. ale ja się nie znam na architekturze :) a co do renderów - kompresja zabija.

Napisano

zolta wersja stanowczo najlepsza...:] lustra nad umywalkami zbyt toporne w odniesieniu do calej sciany bo pomniejszaja wizualnie umywalki ktore sa za "drobne"... ogolny wystruj bardzo mi sie podoba... szczegolnie ksztalt wanny... a ten kran to taki bardziej oldschool... nie ma byc raczej multifunkcjonalny... ma nalewac wode do wanny... it's just MO...

odnosnie szybkiego robienia kafelek: http://www.3dm3.com/tutorials/psycho_mom/FaiantaModeling.jpg

zwykly plane z editable poly... reszte widac na screenie...

Napisano

Wrzucam maly tescik na pozarcie.

 

Porozmieszczalem kilka swiatel przy scianach. Jak myslicie lepiej czy dalej bida?

 

Slow kilka o szkle. Tymczasowo wrzucilem szachownice (bialy/bardzo jasny szary - normalnie wartosc bylaby w okolicach 0,75) w refraction glossines (jak myslicie, powinienem ta sama mapke wrzucic w reflections?), oraz pomaranczowo-biala w refraction. Wyglada jak wyglada.

Ostatecznie chcialbym zamiast checkera wrzucic jakas mapke z nieco ciekawszymi ksztaltami.

 

bathroom_03_a.jpg

 

bathroom_03_b.jpg

 

bathroom_03_c.jpg

Napisano

Wlasnie jesli chodzi o szyby to nie moge sie zdecydowac jaka dac wartosc reflection. To co widac to pure white w reflections i fresnelowskie odbicia ale podejrzewam, ze to nie jest poprawny sposob. Z kolorowego szkla raczej zrezygnuje bo niezbyt mi sie podoba.

Jesli chodzi o przepalenia od swiatel to tez mam maly problem jak to rozwiazac. Wiem na pewno, ze slabsze swiatlo nie bedzie wystarczajace aby dobrze oswietlic cala powierzchnie. Jeszcze zobacze jak to bedzie wygladac jak wymodeluje lampy. :P

Poza tym jak tak sobie mysle, to chyba dobrym rozwiazaniem byloby wstawienie jakiejs wiszacej lampy oswietlajacej calosc, a te scienne jedynie jako dekoracyjno-uzupelniajace. What ya think?

Napisano (edytowane)

Nie wiem za bardzo jak to wyrazić, bo nie jestem specem renderingu, ale to światło wszystko równo oświetla.

Właściwie nic cienia nie rzuca, co bardzo widać po sedesem. Trochę tam jest chyba za jasno.

Co do umiejscowienia świateł - są akurat na wysokości oczu, więc nie wiem, czy fortunnie, zależy to zresztą od ich mocy.

No i, o czym wspomniał Kimmi, plamy od świateł. Światło niby jest bardzo rozproszone, jednak powoduje powstawanie takich artefaktów. Niestety nie poradzę Ci, co poprawić.

Generalnie - bardzo podoba mi się kompozycja, oprócz braku światła nad lustrem (będą słabo widział swoją twarz) oraz trudności z wchodzeniem do wanny przez niższe oraz starsze (z osłabioną sprawnością) osoby. Sugeruję się oczywiście wysokością sedesu w tym przypadku.

 

Edit:

Jeszcze jedno - pomyśl nad umiejscowieniem drzwi - jeśli o tym zapomnisz, możesz nie mieć miejsca na szafkę z babskimi przyborami, albo będzie strach stać przy umywalce w obawie zmiażdżenia.

Edytowane przez mkeruj
Napisano

mkeruj>>>> jakie zmiazdzenie ??? o co chodzi ??? pewnie o drzwi do przysznica :]

hehe a ja bym powiedizal ze sie otwieraja do srodka kabiny :P

Sargoth co do switatla umiesc wpierw tma gdzie maja byc swiatla w rzeczywistosci i wtedy kombinuj i jakie tu swiatlo dales "omni" ?? i nastawy rendera zwieksz bo masz troche bugow i detale znikaja Gi slabe

ale jeszce pare probnych rendwo i bedzie superrr :] i troche detali dorzucisz :] i bedzie miodzio

 

ps.

ale ja sie nie znam na tym F9 :(

Napisano

Wrzucam kolejny tescik. Dodalem swiatla, zmienilem lustro.

Mam wrazenie, ze pomimo takiej ilosci swiatel wciaz jest jakos ciemno. Ciezko mi to obiektywnie ocenic.

 

Jesli chodzi o swiatla to sa to Vray'owskie kuliste swiatelka, nieco rozciagniete aby pasowaly do ksztaltu lamp. Myslicie, ze omni beda lepsze?

 

Generalnie nie jest zadowolony z tego w jaki sposob swieca te scienne lampy, tzn. wydaje mi sie, ze nie oswietlaja w sposob adekwatny do widocznych "przepalen" na scianie. Inaczej mowiac mam wrazenie, ze poswiata powinna byc nieco wieksza. Ot takie wieczorne przemyslenia. :p

 

 

bathroom_05_a.jpg

 

bathroom_05_b.jpg

 

bathroom_05_c.jpg

 

bathroom_05_d.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności