Jump to content

Jak przenieść animację z IK na kości?


Konras

Recommended Posts

Czytałem ostatnio trochę tutaj po watkach, znalazłem nawet sposób jak przenieść animacje kości na morpha ale nic niestety na temat jak przenieść animacje wynikającą z IK na kości, by moc spokojnie usunąć wszelakie IK, Dummies itd przed eksportem. Generalnie wiąże się to z tym ze przy eksporcie np do .x IK Solversy zapisywane są jako dodatkowe kości, a wiadomo im mniej tym lepiej. Próbowałem w klatkach kluczowych robić SET KEY dla całego szkieletu ale nic to nie pomogło...

Link to comment
Share on other sites

Powiem, o tym co znam, bo jaki soft pytasz to tylko sam wiesz. (SET KEY wskazuje na maxa).

W maxie to jest Collapse transform pod zakładką motion.

W maya to Bake Simulation w menu Edit -> Keys.

W motionbuilder Plot z Animation menu.

W każdym robi to samo, ale jest kompletnie inaczej ustawiane. :)

Kości od IK nawet w grach sie przydają.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki wielkie, rzeczywiście z tego wszystkiego zapomniałem napisać o jaki soft mi chodzi :), jednakże to co napisałeś okazało się w stu procentach trafne :) colapse załatwiło sprawę. Potrzebowałem tego bardzo ponieważ bez usuwania pomocników wychodziło >90 kości a tu już pojawiały się problemy z shaderem który potem miał to animować ^^'

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy