Destroyer Napisano 10 Maj 2008 Napisano 10 Maj 2008 (edytowane) Po tutorilu Lisa setki osób pyta mnie jak naprawić niepoprawną orientację różnych obiektów w Autodesk Maya, czy się da tak jak maxie? jak to zrobić? czy to w ogóle możliwe? otóż tak :D Wychodząc naprzeciw tym wygórowanym oczekiwaniom rządnych wiedzy młodych pszczelarzy postanowiłem napisać tutorial kopiując niemal całkowicie tutorial Lisa zamieniając jedynie słowa max na maya :D teraz wszystko już się zgadza :D miłej lektury ;) Często zdarza się że podczas importu dziwnych formatów, czy nawet własnej nieuwagi obiekt który otwieramy w Mayi ma niepoprawną orientacje. W Tym tutorialu przedstawię dość precyzyjną metodę na odzyskanie poprawnej orientacji bez ustawiania "na oko". :) Oto masz obiekt. Wysoko szczegółowy hires, hipoly, hiwszystko architektoniczny model wieżowca tak zwany skycraper ;P Jak widzimy jest obrócony pod nieodpowiednim kątem w stosunku do ziemi/ podłoża w tym wypadku sitaki tzw. grida :) nasz obiekt ma wyzerowaną translację i rotację więc nie da się go łatwo wyprostować, można doprowadzić każdy obiekt do takiego stanu po prostu go freazując:) Aby ładnie go wyprostować trzeba zrobić kilka prostych kroków 1. tworzymy standardowego boxa czyli cube:) 2. następnie wybieramy Modify->Snap together Tool 3.klikamy na górną ściankę boxa a następnie na podstawę wieżowca, powinna pojawić się linia ze strzałkami pokazująca jaka drogę ma do przebycia masz box :) 4.naciskamy Enter i box przeskakuje do skycrapera 5. parenujemy skycrapera do boxa zaznaczając skycrapera a następnie boxa i Ctrl+g, zaznaczamy boxa i zerujemy transformację oraz rotację 6.Zaznaczamy skycraper naciskamy Shift+g aby unparentować go od boxa, usuwamy boxa, 7.Tworzymy nowego boxa i używając Snap together Toola tak jak wcześniej snapujemy boczne ściany, parentujemy skycrapera, zerujemy transformację oraz rotację boxa, unparentujemy skycrapera, usuwamy boxa 8. Centrujemy pivot skycraper Modify-> center pivot, naciskamy insert zaznaczamy klikając Y naszego pivota przyciskamy v i klikamy na vertexa podstawy budynku dzięki czemu pivot przeskoczy na tą wysokość, naciskamy ponownie insert aby wyjść z trybu edycji pivota, przyciskamy X i klikamy na centrum układu współrzędnych, skycraper przeskakuje na środek sceny i idealnie precyzyjnie leży na podłożu, teraz freazujemy skycraper Modyfy->Freaze Transformation resetuje to wartości transformacji dzięki czemu jeśli raz jeszcze przypadkowo przesuniemy skycraper będziemy mogli niezwykle łatwo zresetować jego pozycję ustawiając jego translacje i rotacje na 0 łatwo zapamiętać :D W załączniku skycraper z poprawioną orientacją, warto ściągnąć bo można bardzo dużo nauczyć się z tej sceny :) Jeśli chcecie podążać za tutorialem z tym samym budynkiem wystarczy podnieść go i obrócić a następnie zfreazować, na koniec tutoriala będziecie mieli dokładnie taki sam efekt jak ja :D cheers! --Aktualizacja-- zainspirawany tutorialem Endriu_M (pozdrawiam :)) postanowiłem poszukać prostrzego sposobu na zorientowanie obiektu wymagającego mniejszej ilości kliknieć i innych kroków, wszak niemożliwe żeby maya wymagała więcej pracy niż taki XSI :P jak się okazało miałem rację :D pierwszy jest zoptymalizowaną wersją pierwotnej metody z tym że nie tworzymy boxa na początku tylko od razu snapujemy skycrapera do podłoża, potem tworzymy boxa snapujemy boczną ściankę skycrapera do boxa freazujemy skycrapera i ustawiamy w centrum :) drugi wymaga nawet mniej pracy, tworzymy plane dowolnej wielkości, zaznaczamy 3 narożne wierzchołki podstawy skycrapera a następnie mniej więcej odpowiadające mu 3 wierzchołiki na planie, teraz Modify-> Snap Align Obiects-> 3points to 3 points i już :) skycraper przeskakuje do rogu plana i jest odpowiednio do niego zorentowany, teraz freazujemy, centrujemy pivot pozycjonujemy skycrapera lub co tam jeszcze chcemy z nim zrobić szybko łatwo i przyjemnie :D cheers! . ------------------------ Moje Tutoriale ------------------------ . Edytowane 19 Styczeń 2009 przez Destroyer 1
Destroyer Napisano 10 Maj 2008 Autor Napisano 10 Maj 2008 Lis cieszę się, że Ci się podoba:) w koncu jesteś inspiracją dla milionów :D
Endriu_M Napisano 11 Maj 2008 Napisano 11 Maj 2008 No, aktualizacja całkiem niezła! żeby maya wymagała więcej pracy niż taki XSI :P jak się okazało miałem rację :D Ale cały czas ta dodatkowa geometria... :D
Destroyer Napisano 11 Maj 2008 Autor Napisano 11 Maj 2008 Ale cały czas ta dodatkowa geometria... :D myślę cały cas jak to obejśc :) ale chyba będe musiał skrypta napisać tylko najpierw naucze się tego MEL-a lub Pythona :) nieczekajcie może potrwać :D
Jonasz_Real Napisano 17 Listopad 2008 Napisano 17 Listopad 2008 Super tutek, brakowalo mi tego bardzo..... thank fikolek, tobie Lisie tez . ;) hehe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się