Napisano 16 Maj 200816 l Witam !! w sumie ten film na youtube'a trafil kilka tygodni temu ale postanowilem go dać na forum i usłyszec kilka komentarzy na temat co powinienem poprawic, zmienic ;) wkoncu od was sie ucze ;p pozdro (nazwa REAKCJA bo zaczelo sie od jednej kuli ;))
Napisano 16 Maj 200816 l Bardzo nienaturalny ruch, nieprawdziwy i za wolny. Zrób to w czasie realnym i przede wszystkim użyj reactora...?
Napisano 16 Maj 200816 l powiem tak... zamiast tracić czas na rendering... to skup się bardziej na jakości animacji, a wówczas gdy animacja jest git, wtedy przechodzisz na następny etap... bo z tym jest jak z texturą którą pokazujesz, gdy mapping jest źle... w animacji brak płynności i nie wygląda to dobrze, w jednym z momentów kula dziwnie się zachowuje... cała animacja jest zbyt wolna... kostki powinny się o wiele szybciej przewracać... na sieci jest sporo tego typu animacji, przyjrzyj się i porównaj... pracuj dalej! powodzenia!
Napisano 17 Maj 200816 l Autor hmm cala animacja byla robiona na reactorze ?> dziwne ze tego nie zauwazyles... co do wolnosci macie troche racji powinny sie szybciej przewracac... ale ten efekt mnie zadowala i jak domina spadaja jest zwolnione... takie chcialem. render dlugi bo komp slaby... dzieki bede sie staral zrobic zeby bylo bardziej realne
Napisano 4 Czerwiec 200816 l Nie jest tak źle. Niektóre ujęcia mi się bardzo podobały. Umiesz ustawić kamerę w dobrym miejscu i ją poprowadzić. Slow-motion może być, np. ten w 20 sek jest w porządku. Wydaje się, że czujesz animację. Umiesz wybrać najbardziej dramatyczny moment ruchu (kiedy klocek spada) i go podkreślić zwolnionym tempem. Może to głupio brzmi, ale gdyby animacja była bardziej skomplikowana (np. postrzelony żołnierz wypada za okno) to nikt z przedmówców by nie narzekał na slow-mo. A w sumie tak się to ćwiczy: zaczynasz od prostych obiektów i przechodzisz do bardziej skomplikowanych. Z dobrych rzeczy to niestety wszystko. Nie jestem właściwą osobą, żeby pouczać, nie nadaje się na mentora, ale sam prosiłeś o komentarze. 1. Już na początku widać bardzo złą rzecz, do której sam się przyznajesz: work 3,5h render 86h. Po pierwsze rozumiemy po polsku. Po drugie łatwo jest pracować 3,5 godziny w tygodniu a na resztę czasu zarzucić render. Mogłeś zrobić "preview" i zaoszczędziłbyś 86 godzin a sama animacja nic by na tym nie straciła. Pomyśl dodatkowo, że w czasie, kiedy Twój komp przeliczał klatki, Ty mógłbyś się uczyć animacji. Gdybyś się przyłożył to tego to Twoje umiejętności animacji (nie chcę nikogo urazić) znacznie przekroczyłyby średnią tego forum. 2. Rozpoznaję u Ciebie objawy choroby "mam słaby komp". Epidemia panuje wśród nowych użytkowników. Nie wiem jaki masz sprzęt, ale wiem, że siedzę teraz przy 5 letnim kompie. Dodatkowo przyjarałem ostatnio płytę główną i nie mogę nawet płynnie odtwarzać muzyki. Możesz powiedzieć: "widać to w twoim portfolio", ale na prawdę widziałem świetne prace robione na jeszcze gorszym sprzęcie. Animator nie potrzebuje super-kompa. Nie musi nawet mesha płynnie obracać w viewporcie. Robisz skina i potem animujesz same kości. 3. Na koniec rada. Nie modeluj. Nie renderuj. Bierz Bipeda albo CATa i poruszaj nimi. Ściągaj tutoriale, oglądaj animacje i naśladuj lepszych. Odtwórz scenę z filmu w 3d. Spróbuj samym ruchem nadać postaci charakter. To czego nauczyłeś się przy prostych obiektach, wykorzystaj do animacji postaci. To trudne, bo łatwiej jest sklonować boxa i zrobić symulację w reactorze. Sam jestem leniwy, więc tym bardziej trzymam za Ciebie kciuki. Pozdrawiam
Napisano 4 Czerwiec 200816 l Nie jest tak źle. Niektóre ujęcia mi się bardzo podobały. Umiesz ustawić kamerę w dobrym miejscu i ją poprowadzić. Slow-motion może być, np. ten w 20 sek jest w porządku. Wydaje się, że czujesz animację. Umiesz wybrać najbardziej dramatyczny moment ruchu (kiedy klocek spada) i go podkreślić zwolnionym tempem. Może to głupio brzmi, ale gdyby animacja była bardziej skomplikowana (np. postrzelony żołnierz wypada za okno) to nikt z przedmówców by nie narzekał na slow-mo. A w sumie tak się to ćwiczy: zaczynasz od prostych obiektów i przechodzisz do bardziej skomplikowanych. Z dobrych rzeczy to niestety wszystko. Nie jestem właściwą osobą, żeby pouczać, nie nadaje się na mentora, ale sam prosiłeś o komentarze. 1. Już na początku widać bardzo złą rzecz, do której sam się przyznajesz: work 3,5h render 86h. Po pierwsze rozumiemy po polsku. Po drugie łatwo jest pracować 3,5 godziny w tygodniu a na resztę czasu zarzucić render. Mogłeś zrobić "preview" i zaoszczędziłbyś 86 godzin a sama animacja nic by na tym nie straciła. Pomyśl dodatkowo, że w czasie, kiedy Twój komp przeliczał klatki, Ty mógłbyś się uczyć animacji. Gdybyś się przyłożył to tego to Twoje umiejętności animacji (nie chcę nikogo urazić) znacznie przekroczyłyby średnią tego forum. 2. Rozpoznaję u Ciebie objawy choroby "mam słaby komp". Epidemia panuje wśród nowych użytkowników. Nie wiem jaki masz sprzęt, ale wiem, że siedzę teraz przy 5 letnim kompie. Dodatkowo przyjarałem ostatnio płytę główną i nie mogę nawet płynnie odtwarzać muzyki. Możesz powiedzieć: "widać to w twoim portfolio", ale na prawdę widziałem świetne prace robione na jeszcze gorszym sprzęcie. Animator nie potrzebuje super-kompa. Nie musi nawet mesha płynnie obracać w viewporcie. Robisz skina i potem animujesz same kości. 3. Na koniec rada. Nie modeluj. Nie renderuj. Bierz Bipeda albo CATa i poruszaj nimi. Ściągaj tutoriale, oglądaj animacje i naśladuj lepszych. Odtwórz scenę z filmu w 3d. Spróbuj samym ruchem nadać postaci charakter. To czego nauczyłeś się przy prostych obiektach, wykorzystaj do animacji postaci. To trudne, bo łatwiej jest sklonować boxa i zrobić symulację w reactorze. Sam jestem leniwy, więc tym bardziej trzymam za Ciebie kciuki. Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto