Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam !! w sumie ten film na youtube'a trafil kilka tygodni temu ale postanowilem go dać na forum i usłyszec kilka komentarzy na temat co powinienem poprawic, zmienic ;) wkoncu od was sie ucze ;p pozdro (nazwa REAKCJA bo zaczelo sie od jednej kuli ;))

 

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

powiem tak...

 

zamiast tracić czas na rendering... to skup się bardziej na jakości animacji, a wówczas gdy animacja jest git, wtedy przechodzisz na następny etap...

 

bo z tym jest jak z texturą którą pokazujesz, gdy mapping jest źle...

 

w animacji brak płynności i nie wygląda to dobrze, w jednym z momentów kula dziwnie się zachowuje...

 

cała animacja jest zbyt wolna... kostki powinny się o wiele szybciej przewracać...

 

na sieci jest sporo tego typu animacji, przyjrzyj się i porównaj...

 

pracuj dalej! powodzenia!

Napisano

hmm cala animacja byla robiona na reactorze ?> dziwne ze tego nie zauwazyles... co do wolnosci macie troche racji powinny sie szybciej przewracac... ale ten efekt mnie zadowala i jak domina spadaja jest zwolnione... takie chcialem. render dlugi bo komp slaby... dzieki bede sie staral zrobic zeby bylo bardziej realne

Napisano

Nie jest tak źle. Niektóre ujęcia mi się bardzo podobały. Umiesz ustawić kamerę w dobrym miejscu i ją poprowadzić. Slow-motion może być, np. ten w 20 sek jest w porządku. Wydaje się, że czujesz animację. Umiesz wybrać najbardziej dramatyczny moment ruchu (kiedy klocek spada) i go podkreślić zwolnionym tempem. Może to głupio brzmi, ale gdyby animacja była bardziej skomplikowana (np. postrzelony żołnierz wypada za okno) to nikt z przedmówców by nie narzekał na slow-mo. A w sumie tak się to ćwiczy: zaczynasz od prostych obiektów i przechodzisz do bardziej skomplikowanych.

 

Z dobrych rzeczy to niestety wszystko. Nie jestem właściwą osobą, żeby pouczać, nie nadaje się na mentora, ale sam prosiłeś o komentarze.

 

1. Już na początku widać bardzo złą rzecz, do której sam się przyznajesz: work 3,5h render 86h. Po pierwsze rozumiemy po polsku. Po drugie łatwo jest pracować 3,5 godziny w tygodniu a na resztę czasu zarzucić render. Mogłeś zrobić "preview" i zaoszczędziłbyś 86 godzin a sama animacja nic by na tym nie straciła. Pomyśl dodatkowo, że w czasie, kiedy Twój komp przeliczał klatki, Ty mógłbyś się uczyć animacji. Gdybyś się przyłożył to tego to Twoje umiejętności animacji (nie chcę nikogo urazić) znacznie przekroczyłyby średnią tego forum.

 

2. Rozpoznaję u Ciebie objawy choroby "mam słaby komp". Epidemia panuje wśród nowych użytkowników. Nie wiem jaki masz sprzęt, ale wiem, że siedzę teraz przy 5 letnim kompie. Dodatkowo przyjarałem ostatnio płytę główną i nie mogę nawet płynnie odtwarzać muzyki. Możesz powiedzieć: "widać to w twoim portfolio", ale na prawdę widziałem świetne prace robione na jeszcze gorszym sprzęcie. Animator nie potrzebuje super-kompa. Nie musi nawet mesha płynnie obracać w viewporcie. Robisz skina i potem animujesz same kości.

 

3. Na koniec rada. Nie modeluj. Nie renderuj. Bierz Bipeda albo CATa i poruszaj nimi. Ściągaj tutoriale, oglądaj animacje i naśladuj lepszych. Odtwórz scenę z filmu w 3d. Spróbuj samym ruchem nadać postaci charakter. To czego nauczyłeś się przy prostych obiektach, wykorzystaj do animacji postaci. To trudne, bo łatwiej jest sklonować boxa i zrobić symulację w reactorze. Sam jestem leniwy, więc tym bardziej trzymam za Ciebie kciuki.

 

Pozdrawiam

Napisano

Nie jest tak źle. Niektóre ujęcia mi się bardzo podobały. Umiesz ustawić kamerę w dobrym miejscu i ją poprowadzić. Slow-motion może być, np. ten w 20 sek jest w porządku. Wydaje się, że czujesz animację. Umiesz wybrać najbardziej dramatyczny moment ruchu (kiedy klocek spada) i go podkreślić zwolnionym tempem. Może to głupio brzmi, ale gdyby animacja była bardziej skomplikowana (np. postrzelony żołnierz wypada za okno) to nikt z przedmówców by nie narzekał na slow-mo. A w sumie tak się to ćwiczy: zaczynasz od prostych obiektów i przechodzisz do bardziej skomplikowanych.

 

Z dobrych rzeczy to niestety wszystko. Nie jestem właściwą osobą, żeby pouczać, nie nadaje się na mentora, ale sam prosiłeś o komentarze.

 

1. Już na początku widać bardzo złą rzecz, do której sam się przyznajesz: work 3,5h render 86h. Po pierwsze rozumiemy po polsku. Po drugie łatwo jest pracować 3,5 godziny w tygodniu a na resztę czasu zarzucić render. Mogłeś zrobić "preview" i zaoszczędziłbyś 86 godzin a sama animacja nic by na tym nie straciła. Pomyśl dodatkowo, że w czasie, kiedy Twój komp przeliczał klatki, Ty mógłbyś się uczyć animacji. Gdybyś się przyłożył to tego to Twoje umiejętności animacji (nie chcę nikogo urazić) znacznie przekroczyłyby średnią tego forum.

 

2. Rozpoznaję u Ciebie objawy choroby "mam słaby komp". Epidemia panuje wśród nowych użytkowników. Nie wiem jaki masz sprzęt, ale wiem, że siedzę teraz przy 5 letnim kompie. Dodatkowo przyjarałem ostatnio płytę główną i nie mogę nawet płynnie odtwarzać muzyki. Możesz powiedzieć: "widać to w twoim portfolio", ale na prawdę widziałem świetne prace robione na jeszcze gorszym sprzęcie. Animator nie potrzebuje super-kompa. Nie musi nawet mesha płynnie obracać w viewporcie. Robisz skina i potem animujesz same kości.

 

3. Na koniec rada. Nie modeluj. Nie renderuj. Bierz Bipeda albo CATa i poruszaj nimi. Ściągaj tutoriale, oglądaj animacje i naśladuj lepszych. Odtwórz scenę z filmu w 3d. Spróbuj samym ruchem nadać postaci charakter. To czego nauczyłeś się przy prostych obiektach, wykorzystaj do animacji postaci. To trudne, bo łatwiej jest sklonować boxa i zrobić symulację w reactorze. Sam jestem leniwy, więc tym bardziej trzymam za Ciebie kciuki.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności