pit17 Napisano 21 Maj 2008 Napisano 21 Maj 2008 siemanko mam model z 2 milionami poly i jak chcem go dalej podzielic to zbrush dzieli mi go az do ponad 9 milionow co zle odbija sie na wyswietlaniu go w viewporcie wiecie czy jest jakas opcja ktora pozwala na podzielenie tego modelu na mniej niz 9 milonow poly hehe moze to glupie pytanie ale co tam:)
Levus Napisano 21 Maj 2008 Napisano 21 Maj 2008 jesli to same quady to na logike mniej sie chyba nie da o ile dobrze kombinuje, bo: kazdy quad dzielony na 4 to wychodzi 2x4=8mln (zakladam ze masz 2 z kawałkiem skoro 9 wychodzi)
Tomala Napisano 21 Maj 2008 Napisano 21 Maj 2008 Można podzielić tylko zaznaczona część siatki ale jak masz np morph targety jakieś to może być problem bo zmieni sie topologia siatki. Żeby podzielić tylko część siatki ukryj pozostałą część i wciśnij divide. Wielkim minusem takiej akcji jest to że na granicy gęstej części siatki powstają trójkąty i robi sie tam kaszanka jak chcesz np ładnie wygładzić te miejsca. Najlepiej zrobić to jak masz już wszystko wysculptowane ale np w jakimś miejscu brakło poly na ostrzejszy detal i wtedy tylko to miejsce sculptować nie ruszając tej granicy. Jak model ma się składać z kilku części i da się to zrobić na kilku subtoolach zamiast na jednej siatce to takie rozwiązanie pozwoli Ci uniknąc problemów ze zbyt dużą ilością poly w "viewporcie". Pozdro.
Gomez Napisano 21 Maj 2008 Napisano 21 Maj 2008 HD Geometry. Model podzieli sie na 9mln ale najwyzszy subdiv bedzie sie wyswietlac tylko w okolicy kursora. Model sie chyba wtedy sam maskuje i chowa to co nie jest w okolicy kursora. Ilosc poly wyswietlana w HD na ekranie mozesz kontrolowac gdzies w preferencjach. Drugie rozwiazanie to retopo. Zageszczasz siatke tam gdzie ma byc wiecej poly i powinienes w ten sposob zaoszczedzic co nieco.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się