Napisano 21 Maj 200816 l siemanko mam model z 2 milionami poly i jak chcem go dalej podzielic to zbrush dzieli mi go az do ponad 9 milionow co zle odbija sie na wyswietlaniu go w viewporcie wiecie czy jest jakas opcja ktora pozwala na podzielenie tego modelu na mniej niz 9 milonow poly hehe moze to glupie pytanie ale co tam:)
Napisano 21 Maj 200816 l jesli to same quady to na logike mniej sie chyba nie da o ile dobrze kombinuje, bo: kazdy quad dzielony na 4 to wychodzi 2x4=8mln (zakladam ze masz 2 z kawałkiem skoro 9 wychodzi)
Napisano 21 Maj 200816 l Można podzielić tylko zaznaczona część siatki ale jak masz np morph targety jakieś to może być problem bo zmieni sie topologia siatki. Żeby podzielić tylko część siatki ukryj pozostałą część i wciśnij divide. Wielkim minusem takiej akcji jest to że na granicy gęstej części siatki powstają trójkąty i robi sie tam kaszanka jak chcesz np ładnie wygładzić te miejsca. Najlepiej zrobić to jak masz już wszystko wysculptowane ale np w jakimś miejscu brakło poly na ostrzejszy detal i wtedy tylko to miejsce sculptować nie ruszając tej granicy. Jak model ma się składać z kilku części i da się to zrobić na kilku subtoolach zamiast na jednej siatce to takie rozwiązanie pozwoli Ci uniknąc problemów ze zbyt dużą ilością poly w "viewporcie". Pozdro.
Napisano 21 Maj 200816 l HD Geometry. Model podzieli sie na 9mln ale najwyzszy subdiv bedzie sie wyswietlac tylko w okolicy kursora. Model sie chyba wtedy sam maskuje i chowa to co nie jest w okolicy kursora. Ilosc poly wyswietlana w HD na ekranie mozesz kontrolowac gdzies w preferencjach. Drugie rozwiazanie to retopo. Zageszczasz siatke tam gdzie ma byc wiecej poly i powinienes w ten sposob zaoszczedzic co nieco.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto