Jump to content

Problemy z boolean'em


Deep Blue

Recommended Posts

Srawa ma się tak, chcę wytłoczyć sobie zygzak w ścianie budynku, który to staram się wymodelować. Tworzę spline'a nadaję mu modyfikator extrude i negatyw wytłoczenia mam gotowy. Przykładam go do ściany którą chcę wytłoczyć i daję bool'a.

przedcu2.th.jpg

 

A oto efekt:

 

povw5.th.jpg

 

I tu leży problem. O ile wcześniej było ładnie i kolorowo gdy robiłem wnęki na okna to teraz boolean zamiast wytłoczyć obiekt wycina mi jego kształt w powierzchni modelu.

PS. Jestem nowy w świecie 3D co pewnie widać po trywialności modelu, proszę zatem o tłumaczenie jak najprostsze. Z góry dzięki za pomoc.

 

>>>EDIT

 

Okiej, dałem sobie jakoś z tym boolean'em radę. Niestety, natrafiłem na kolejny problem którego nie mogę rozwiązać.

333hb8.th.jpg

Jak widać na obrazku, pojawił mi się brzydki cień dający efekt jakby nierównej powierzchni. Co ciekawe powierzchnia jest równa. Nie mam pojęcia jak to rozwiązać. Z góry dzięki za pomoc.

Edited by Deep Blue
Link to comment
Share on other sites

Booleana nie trzeba się bać, ale musisz mu dać porządną siatkę przed użyciem. Czasem trzeba też coś poprawić.

Dokładnie, niektóre polygony trza "flip'nąć" albo zastosować retriangulate. (Trudne słowo ;))

Link to comment
Share on other sites

Dobra zeby nie robic kolejnego z setek "ból leanowych" topicow , podepne sie :)

 

Nie wiem od czego zaczac bo swoj problem probowalem juz rozwiazac na kilka sposobow i ciagle trafiam na jakis problem.

Po krotce od poczatku :

1. Modeling obiektu zaczalem od scian

2. Wycialem ból leanem okna w jednej ze scian ,pare kolejnych H spedzilem na rozwiazywaniu problemu tony niepotrzebnych krawedzi i zostalem chyba z dwoma.

3. Dzis przyszedl czas na wyciecie bardzo podobnych w drugiej scianie ,ale......

 

Najpierw chcialem to zrobic wycinajac sobie Slice Planem prostokatna czesc jak najbardziej zblizona do obszaru ktory zajma okna ,niestety ze smutkiem stwierdzilem ze SlicePlane na chama mi tnie reszte scian mimo tego ze go zeskalowalem.

Stwierdzilem wiec ze wytne to recznie "CUT" powstawialem 16 boxow uzylem Bólleana i z nie skrywana radoscia stwierdzilem ze $%^%$%^%$^%&^%[email protected]@#@# odtworzyl mi radosnie wszystkie EDGE ktore wczesniej pousuwalem w poprzednich oknach.

Kolejny ostatni super pomysl to modeling od podstaw ,zrobilem wneki okien ,pousuwalem polygony sciany na ktorej mialy sie znalezc nowe okna a teraz 3ds niechce mi pozwolic na zrobienie nowych POLY %$&^&*&^[email protected]# .Oszaleje chyba.

 

 

Jakies pomysly ?

 

http://picasaweb.google.com/Gourhard/Grafika/photo#5207321593030832882

Link to comment
Share on other sites

Jesli chcesz zeby boolean nie odtwarzal siatki, zdetachuj scianke i skrzywdz ja booleanem, a nastepnie attach do glownego obiektu.

 

Jesli okna sa bardzo podobne to moze detach (detach as clone) + mirror + attach i gotowe, teraz pozmieniaj co tam trzeba.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy