Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Srawa ma się tak, chcę wytłoczyć sobie zygzak w ścianie budynku, który to staram się wymodelować. Tworzę spline'a nadaję mu modyfikator extrude i negatyw wytłoczenia mam gotowy. Przykładam go do ściany którą chcę wytłoczyć i daję bool'a.

przedcu2.th.jpg

 

A oto efekt:

 

povw5.th.jpg

 

I tu leży problem. O ile wcześniej było ładnie i kolorowo gdy robiłem wnęki na okna to teraz boolean zamiast wytłoczyć obiekt wycina mi jego kształt w powierzchni modelu.

PS. Jestem nowy w świecie 3D co pewnie widać po trywialności modelu, proszę zatem o tłumaczenie jak najprostsze. Z góry dzięki za pomoc.

 

>>>EDIT

 

Okiej, dałem sobie jakoś z tym boolean'em radę. Niestety, natrafiłem na kolejny problem którego nie mogę rozwiązać.

333hb8.th.jpg

Jak widać na obrazku, pojawił mi się brzydki cień dający efekt jakby nierównej powierzchni. Co ciekawe powierzchnia jest równa. Nie mam pojęcia jak to rozwiązać. Z góry dzięki za pomoc.

Edytowane przez Deep Blue
  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja unikam boolean jak ognia. Z tymi cieniami tak on juz ma, że prowadzi edge tam gdzie mu pasuje. Polecam polymodeling i cut lub spline/edit poly/shell i efekt będzie taki sam. Pozdr.

Napisano

Dobra, dzięki za szczere chęci, ale znalazłem inny sposób na naprawienie obiektu. Zagęściłem siatkę i boolean przestał stroić fochy. Oczywiście pozdrawiam!

Napisano
Booleana nie trzeba się bać, ale musisz mu dać porządną siatkę przed użyciem. Czasem trzeba też coś poprawić.

Dokładnie, niektóre polygony trza "flip'nąć" albo zastosować retriangulate. (Trudne słowo ;))

Napisano

Dobra zeby nie robic kolejnego z setek "ból leanowych" topicow , podepne sie :)

 

Nie wiem od czego zaczac bo swoj problem probowalem juz rozwiazac na kilka sposobow i ciagle trafiam na jakis problem.

Po krotce od poczatku :

1. Modeling obiektu zaczalem od scian

2. Wycialem ból leanem okna w jednej ze scian ,pare kolejnych H spedzilem na rozwiazywaniu problemu tony niepotrzebnych krawedzi i zostalem chyba z dwoma.

3. Dzis przyszedl czas na wyciecie bardzo podobnych w drugiej scianie ,ale......

 

Najpierw chcialem to zrobic wycinajac sobie Slice Planem prostokatna czesc jak najbardziej zblizona do obszaru ktory zajma okna ,niestety ze smutkiem stwierdzilem ze SlicePlane na chama mi tnie reszte scian mimo tego ze go zeskalowalem.

Stwierdzilem wiec ze wytne to recznie "CUT" powstawialem 16 boxow uzylem Bólleana i z nie skrywana radoscia stwierdzilem ze $%^%$%^%$^%&^%!@@#@# odtworzyl mi radosnie wszystkie EDGE ktore wczesniej pousuwalem w poprzednich oknach.

Kolejny ostatni super pomysl to modeling od podstaw ,zrobilem wneki okien ,pousuwalem polygony sciany na ktorej mialy sie znalezc nowe okna a teraz 3ds niechce mi pozwolic na zrobienie nowych POLY %$&^&*&^!@# .Oszaleje chyba.

 

 

Jakies pomysly ?

 

http://picasaweb.google.com/Gourhard/Grafika/photo#5207321593030832882

Napisano

Jesli chcesz zeby boolean nie odtwarzal siatki, zdetachuj scianke i skrzywdz ja booleanem, a nastepnie attach do glownego obiektu.

 

Jesli okna sa bardzo podobne to moze detach (detach as clone) + mirror + attach i gotowe, teraz pozmieniaj co tam trzeba.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności