Napisano 24 Maj 200816 l No więc na wstępie chciałbym się dowiedzieć co nie co o modelowaniu pokoju. O czym powinienem wiedzieć [także oświetlenie]. Druga sprawa to do czego służą bump mapy? gdzie się je stosuje i po co? I czy jak robię pokój to tekstury robić ze zdjęć z cyfrówki czy jakos inaczej, zeby było tak jak w realu
Napisano 24 Maj 200816 l Tekstury robisz jak chcesz. Mogą być z cyfrówki, mogą być inaczej. Ważne, by wyglądały jak w rzeczywistości. Opis zastosowania bumb mapy znajdziesz w dokumentacji oprogramowania lub w Internecie. W Sieci znajdziesz także wiele tutoriali, w których opisano jak stworzyć pomieszczenie mieszkalne. Tutaj jest fajna stronka, której możesz użyć, by znaleźć tutorial.
Napisano 24 Maj 200816 l O czym powinienem wiedzieć pierw dowiedz sie jak tytulowac watki na tym forum, jest dosc prosty regulamin. co to bumpmapa i jak stosowac powie ci manual twojego programu, wikipedia, google. A co do modelowania pokoju, to taka rada od serca - uzywaj miarki, podstawowym bledem poczatkujacych w tej dziedzinie to totalnie skopane proporcje
Napisano 31 Maj 200816 l "A co do modelowania pokoju, to taka rada od serca - uzywaj miarki, podstawowym bledem poczatkujacych w tej dziedzinie to totalnie skopane proporcje" Kolega ma rację, staraj się robić jak najbardziej dokładne ( wymiarami ) modele. Co do oświetlenia sceny polecam użycia V-Ray Lights x 2 (jeden główny - mocniejszy - i jeden za kamerą ) i do tego Spot'a zwykłego na zewnątrz ( wartości dopasujesz metodą prób i błędów ) I do tego wszystkiego Indirect Illumination ( jw. Metoda prób i błedów w ustawianiu ) oraz Enviroment (Skylight) z trochę niższą niż domyślnie wartością :) - z założeniem oczywiście, że posiadasz V-Ray. Pozdrawiam
Napisano 2 Czerwiec 200816 l co do miarki to koledzy maja ABSOLUTNA racje. Przestaw sobie jednostki w maxie na metryczne. Jeszcze tylko podpowiem ze mozesz dodatkowo zrobic sobie bipeda swojej wysokosci by lepiej poczuc przestrzen. Pamietaj jednak ze proporcje, miarka to podstawa.