Skocz do zawartości

Pomoc dla nooba


krystianm1

Rekomendowane odpowiedzi

No więc na wstępie chciałbym się dowiedzieć co nie co o modelowaniu pokoju. O czym powinienem wiedzieć [także oświetlenie]. Druga sprawa to do czego służą bump mapy? gdzie się je stosuje i po co? I czy jak robię pokój to tekstury robić ze zdjęć z cyfrówki czy jakos inaczej, zeby było tak jak w realu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Tekstury robisz jak chcesz. Mogą być z cyfrówki, mogą być inaczej. Ważne, by wyglądały jak w rzeczywistości.

 

Opis zastosowania bumb mapy znajdziesz w dokumentacji oprogramowania lub w Internecie.

 

W Sieci znajdziesz także wiele tutoriali, w których opisano jak stworzyć pomieszczenie mieszkalne.

 

Tutaj jest fajna stronka, której możesz użyć, by znaleźć tutorial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O czym powinienem wiedzieć

 

pierw dowiedz sie jak tytulowac watki na tym forum, jest dosc prosty regulamin.

 

co to bumpmapa i jak stosowac powie ci manual twojego programu, wikipedia, google.

 

A co do modelowania pokoju, to taka rada od serca - uzywaj miarki, podstawowym bledem poczatkujacych w tej dziedzinie to totalnie skopane proporcje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"A co do modelowania pokoju, to taka rada od serca - uzywaj miarki, podstawowym bledem poczatkujacych w tej dziedzinie to totalnie skopane proporcje"

Kolega ma rację, staraj się robić jak najbardziej dokładne ( wymiarami ) modele.

Co do oświetlenia sceny polecam użycia V-Ray Lights x 2 (jeden główny - mocniejszy - i jeden za kamerą ) i do tego Spot'a zwykłego na zewnątrz ( wartości dopasujesz metodą prób i błędów ) I do tego wszystkiego Indirect Illumination ( jw. Metoda prób i błedów w ustawianiu ) oraz Enviroment (Skylight) z trochę niższą niż domyślnie wartością :) - z założeniem oczywiście, że posiadasz V-Ray. Pozdrawiam

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ant-3d

co do miarki to koledzy maja ABSOLUTNA racje. Przestaw sobie jednostki w maxie na metryczne. Jeszcze tylko podpowiem ze mozesz dodatkowo zrobic sobie bipeda swojej wysokosci by lepiej poczuc przestrzen. Pamietaj jednak ze proporcje, miarka to podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności