SzyQ Napisano 24 Maj 2008 Napisano 24 Maj 2008 (edytowane) Witam. Wymyśliłem sobie ostatnio taką scenkę przy której chciałbym się nauczyć różnych rzeczy tj. modelowanie człowieka, dodawanie roślinności i jakieś tam szczególiki w zbrushu. Na scenece będą dwie postacie, jedna będzie sobie klęczała i wyła z bólu, bo skrzydełka jej będą wyrastały, a przy tym rozrywały skórę pleców, a druga osoba będzieją mentalnie ją wspierała. Ot taki zamysł. Narazie powoli zacząłem dłubać człowieka. Mam pytanie odnośnie dodawanie szczegółów i UV. A dokładnie, czy mogę na początku rozłożyć UV, dodaćwg niej tekstóry i na samym końcu w Zbrushu porobić detale, wyeksportowac je do normala i potem czy da się ją jakoś zaimplementować jako drugą UV mapę do bumpa, czy to się zupełnie inaczej robi? Na początek model i siatka. (robione w majce) Komentarze i uwagi mile widziane. Pozdrawiam /edit mam nadzieję, że tu bedzie więcej widać. Edytowane 24 Maj 2008 przez SzyQ
zeet Napisano 24 Maj 2008 Napisano 24 Maj 2008 Duży rozmiar obrazków nie poprawia widoku na nich ,ale jakieś światło albo jasne tło już to potrafi :).
SzyQ Napisano 6 Czerwiec 2008 Autor Napisano 6 Czerwiec 2008 Dorobiłem grubaska, spodnie i zaczątek starego dębu.
adam_m Napisano 6 Czerwiec 2008 Napisano 6 Czerwiec 2008 Jakoś tego anioła nie widzę ;) Skrzydła nieproporcjonalne do sylwetki i raczej pasują do smoka niż anioła. Te ostatnie modele to jeszcze majka czy już zb?
SzyQ Napisano 6 Czerwiec 2008 Autor Napisano 6 Czerwiec 2008 Cały czas majka. A koncepcja uległa zmianie w locie :P
Temporal Napisano 6 Czerwiec 2008 Napisano 6 Czerwiec 2008 pomysl ze skrzydlami fajny ale wykonanie nie bardzo zwlaszcza ta czesc blizsza plecow
Tomala Napisano 6 Czerwiec 2008 Napisano 6 Czerwiec 2008 Cześć, wiesz co mi te skrzydła przypominają : http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=59908&page=5&pp=15 Anioł powinien mieć raczej skrzydła jak ptak a nie jak nietoperz albo smok ;) Wbrew pozorom pióra nie są wcale takie trudne do zrobienia. Możesz sobie np przejrzeć wątek Ani z kurą Fredzią która ma bardzo ładnie zrobione pióra. Co do Twojego pytania to jak zakończysz prace w majce to zmapuj modele i wtedy w zbrushu po wysculptowaniu detali będziesz mógł od razu wypalić normalki. Nie wiem jak to jest w mayce ale w maxie można dodać normal i bump w ramach jednego materiału ale lepiej mieć wszystko na normalu. Możesz dodać bump do normala w photoshopie, potrzebny jest do tego plugin od nvidii normal map filter którym przerobisz bumpa na normala i po usunięciu z niego koloru R:127, G:127, B:255 dodajesz to jako nakładkę do normalmapy z zbrusha i masz wszystko na jednej mapie. Powodzenia 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się