Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

Wymyśliłem sobie ostatnio taką scenkę przy której chciałbym się nauczyć różnych rzeczy tj. modelowanie człowieka, dodawanie roślinności i jakieś tam szczególiki w zbrushu.

Na scenece będą dwie postacie, jedna będzie sobie klęczała i wyła z bólu, bo skrzydełka jej będą wyrastały, a przy tym rozrywały skórę pleców, a druga osoba będzieją mentalnie ją wspierała. Ot taki zamysł.

Narazie powoli zacząłem dłubać człowieka.

Mam pytanie odnośnie dodawanie szczegółów i UV. A dokładnie, czy mogę na początku rozłożyć UV, dodaćwg niej tekstóry i na samym końcu w Zbrushu porobić detale, wyeksportowac je do normala i potem czy da się ją jakoś zaimplementować jako drugą UV mapę do bumpa, czy to się zupełnie inaczej robi?

Na początek model i siatka. (robione w majce)

przodac8.th.jpg

tylzd3.th.jpg

Komentarze i uwagi mile widziane.

Pozdrawiam

 

/edit

mam nadzieję, że tu bedzie więcej widać.

20614136ri4.th.jpg30249858ma5.th.jpg65930727ok7.th.jpg

Edytowane przez SzyQ

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Duży rozmiar obrazków nie poprawia widoku na nich ,ale jakieś światło albo jasne tło już to potrafi :).

Napisano
  • Autor

2postacieua7.th.jpg

Dorobiłem grubaska, spodnie i zaczątek starego dębu.

Napisano

Jakoś tego anioła nie widzę ;) Skrzydła nieproporcjonalne do sylwetki i raczej pasują do smoka niż anioła. Te ostatnie modele to jeszcze majka czy już zb?

Napisano
  • Autor

Cały czas majka. A koncepcja uległa zmianie w locie :P

Napisano

Cześć, wiesz co mi te skrzydła przypominają :

http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=59908&page=5&pp=15

 

Anioł powinien mieć raczej skrzydła jak ptak a nie jak nietoperz albo smok ;)

Wbrew pozorom pióra nie są wcale takie trudne do zrobienia. Możesz sobie np przejrzeć wątek Ani z kurą Fredzią która ma bardzo ładnie zrobione pióra.

Co do Twojego pytania to jak zakończysz prace w majce to zmapuj modele i wtedy w zbrushu po wysculptowaniu detali będziesz mógł od razu wypalić normalki. Nie wiem jak to jest w mayce ale w maxie można dodać normal i bump w ramach jednego materiału ale lepiej mieć wszystko na normalu. Możesz dodać bump do normala w photoshopie, potrzebny jest do tego plugin od nvidii normal map filter którym przerobisz bumpa na normala i po usunięciu z niego koloru R:127, G:127, B:255 dodajesz to jako nakładkę do normalmapy z zbrusha i masz wszystko na jednej mapie. Powodzenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności