Thx Napisano 4 Czerwiec 2008 Napisano 4 Czerwiec 2008 (edytowane) witam wrzucam ilustrację, którą zrobiłem na okładeczke, pozdrawiam Edytowane 4 Czerwiec 2008 przez Thx
Paster03 Napisano 4 Czerwiec 2008 Napisano 4 Czerwiec 2008 Genialna perspektywa, genialna kreska, genialne kolory ;) Jak zwykle z resztą ^^ Najbardziej spodobał mi się sufit i ten gościu (wampir ?) na nim. Masterpiece ;) Można wiedzieć na czego okładkę ?
Thx Napisano 4 Czerwiec 2008 Autor Napisano 4 Czerwiec 2008 dzięki, okładka jest dla fabryki słów a ten gościu u góry to wilkołak Wowa -taka zagubiona pozytywna postać
QbisieQ Napisano 4 Czerwiec 2008 Napisano 4 Czerwiec 2008 Super. Klimatyczne, oryginalne i stylowe :) Btw. te dwa palce po lewej to mi się strasznie kojarzą z motywu filmu ,,piła", na bilbordach takie paluszki były :P
mant-raz Napisano 4 Czerwiec 2008 Napisano 4 Czerwiec 2008 dol jest calkiem niezly, natomiast gora zupelnie odstaje, poza tym tyle czerwieni dokola, a jakos nie oddzialywuje ona na postaci. perspektywa jest zbyt wykrecona i dopiero po przeczytaniu komentarzy zorientowalem sie, ze gora to sufit. no i jeszcze jesli chodzi o kolory - zazwyczaj nie jest dobrym pomyslem stosowanie kontrastu czerwien-zielen, bo walorowo te barwy sa te same (przy tym samym natezeniu). nie chcialbym, abys mnie zle zrozumial, wczesniej wlasciwie nie komentowalem Twoich prac czekajac jak sie to rozwinie, a poniewaz widze w wielu pracach te same bledy zdecydowalem, ze warto cos powiedziec :) staralem sie, aby bylo to konstruktywne, pozdrawiam.
leander Napisano 4 Czerwiec 2008 Napisano 4 Czerwiec 2008 no i jeszcze jesli chodzi o kolory - zazwyczaj nie jest dobrym pomyslem stosowanie kontrastu czerwien-zielen, bo walorowo te barwy sa te same (przy tym samym natezeniu). Tu bym sie nie zgodzil. Jedna z podstawowych gam kolorystycznych to zielono-czerwona, daje duze mozliwosci i czesto jest stosowana. Zeby daleko nie szukac: http://www.vide.pl/plakaty/artysci/R-V-70-11849-PL-PL/Vincent-van-Gogh-Czerwona-winnica-w-Arles.html A natezeniem przeciez mozna sterowac. Jak dla mnie w tej pracy jednak nie ma nadmiernych zgrzytow. No ale osobiscie jestem fanem zabiegow kolorystycznych Thx'a, wiec moge byc malo obiektywny. Mi sie dla odmiany kompozycja srednio widzi. Moze brak jakiejs dominanty, akcentow tez troche przyduzo.
Thx Napisano 4 Czerwiec 2008 Autor Napisano 4 Czerwiec 2008 dzięki leander- powiem tylko o kolorze: dla mnie kolor niech sobie będzie jakim chce kolorem ważne żeby nie był brudny i dobrze kompozycyjnie działał. A co do kompozycji ..hym tu nic nie powiem ponieważ musiałem brać pod uwagę liternictwo. Ale widziałem wersje z literkami, chłopaki pięknie wyratowali obrazek ( bo mnie się on juz przejadł). Jak dostane jpga to pokaże
mant-raz Napisano 4 Czerwiec 2008 Napisano 4 Czerwiec 2008 leander: chyba sie nie zrozumielismy, obraz ktory dales operuje na calej gamie kolorow (jesli dobrze widze to sa karmin, czerwien, pomarancz, zolcien, jasna zielen, zielen, zielen chromowa, blekit cyjanowy (wspomoglem sie materialami podeslanymi przez maniakS'a, zeby nie bylo:)), a wiec jest to polowa gamy widma. ja mowie o kontrascie zielen-czerwien, barwach dopelniajacych. jak wiadomo kolor=wartosc tonalna, im chlodniej tym ta wartosc jest ciemniejsza, a jesli chodzi o zielen i czerwien to walorowo sa takie same (przy danej chromie). inaczej mowiac sprobuj umiescic czerwone litery na zielonym tle...wyglada to tak: ...i jeszcze poszukalem czegos, co pokaze zaleznosc tonu od barwy, tak dla dociekliwych: http://handprint.com/HP/WCL/IMG/vwheel.gif sorki Thx za zasmiecanie Ci watku :)
leander Napisano 5 Czerwiec 2008 Napisano 5 Czerwiec 2008 (edytowane) mant-raz: Troche sobie przeczysz, bo na obrazku, ktory pokazales zielen i czerwien nie sa walorowo takie same. Ich tony sa dosyc daleko od siebie. Wrzucilem je na ta druga plansze: Zdaje sie oceniasz walory w trybie RGB, a to nie ma wiele wspolnego z rzeczywistoscia. Polecam tryb LAB do oceny zaleznosci tonu od barwy. Ale fakt, ze przy odpowiednim doborze tonu zderzenie tych kolorow az dźwięczy: Tylko, ze to nie do konca jest wina kolorow, mozna by dac inne zestawienie oparte na rownych walorach i efekt jest rownie nieprzyjemny: Generalnie chce powiedziec tyle, ze choc faktem jest, ze mieszajac pigmenty otrzymujemy zielony i czerwony w podobnej skali tonalnej, to nie znaczy, ze nie mozna tych tonow nieco poróżnic i unikajac nadmiernych zgrzytow wykorzystac siłę i specyficzny nastrój wynikający z zestawienia zieleni i czerwieni. "Van Gogh pisał w listach do brata, że stosując kontrast czerwieni i zieleni zamierza w swojej „Nocnej kawiarni" pokazać namiętność mężczyzn." Zapewne chodzilo o ta wersje Nocnej kawiarni: http://www.vangogh.art.pl/vangogh/dziela/miejsca/duze/ncafe1.htm No a na koniec, wzialem uśrednione kolory z pracy Thx i daleko im do efektu o którym piszesz: jak wiadomo kolor=wartosc tonalnaMoze i tak dla kolorow czystych, jasnych, nasyconych. Mozna to przyjac jako pewien punkt wyjscia, ale pozniej, lamiac kolory, sprawa nie jest juz taka prosta, co pokazuje powyzszy przyklad. sorki Thx za zasmiecanie Ci watku ;) Edytowane 5 Czerwiec 2008 przez leander
mant-raz Napisano 5 Czerwiec 2008 Napisano 5 Czerwiec 2008 Oczywiscie, ze masz racje leander :], dobralem kolory nie az tak fajnie jak Ty, ale wiadomo o co chodzi. Zielen i czerwien maja bliskie sobie walory, stad wlasnie lepiej uzywac innych kombinacji do skupienia uwagi kontrastem. Po prostu inne mozliwosci barw (np. komplementarnych) maja znacznie wieksza roznice w walorze, a najwieksza maja zdaje sie zolcien i ciemny blekit. Tam na tym wykresie mamy po lewej stronie w okolicach srodka rodzine barw czerwonych, a po prawej zielonych. mozna tez z tego wydedukowac, ktore inne pary dadza efekt, ktory pokazales. Tam wlasnie walorowo uszeregowane sa barwy, ale wracajac do obrazka Thx'a wcale nie mowie, ze bije po oczach - tylko, ze _mozna_ osiagnac lepsze efekty kombinacja innych barw (o innych bardziej roznych walorach). Nie twierdze, ze hue nie ma znaczenia, wrecz przeciwnie, odpowiednio trzeba dobrac kolory, zeby i walor i sama barwa graly, a to nie takie proste :/ No ale bardzo sie ciesze, ze ktos reflektuje, bo mozna sie troche poduczyc, jesli macie jakies godne polecenia linki o kolorze to chetnie przyjme - moge sie czyms tez odwdzieczyc. pozdrowki no i sorki jeszcze raz Thx za zasmiecanie watku hehe. jakby co mozna przeniesc dyskusje do innego dzialu.
Cruzh3r Napisano 5 Czerwiec 2008 Napisano 5 Czerwiec 2008 bardzo fajna praca, no i jakieś rekwizyty i ubrania dołączyły do postaci. mina wilkołaka hehe;)
maronski Napisano 5 Czerwiec 2008 Napisano 5 Czerwiec 2008 Super praca. Twój rozpoznawalny styl będzie wyróżniał książki na półkach. No i gratuluję "Fabryki". Czytając wyżej, pozwoliłem sobie na eksperyment i pozmieniałem kolory. Sorki za mieszanie w Twojej pracy. Pozdrówki
Levus Napisano 5 Czerwiec 2008 Napisano 5 Czerwiec 2008 Super! Jak zawsze super! Bardzo lubię zaglądać w Twoje, hm... wnętrzności;) pozdrawiam!
mirach Napisano 5 Czerwiec 2008 Napisano 5 Czerwiec 2008 Hm, musze zapytac: czy ty aby nie robiles kiedys rysunkow do Magi i Miecza? Zwlaszcza dzialu o Cthulhu? :) Bardzo "ladne" btw :)
Thx Napisano 5 Czerwiec 2008 Autor Napisano 5 Czerwiec 2008 dzięki , do magi i ... nie nigdy nie robiłem. Kurde maronsky pięknieś to zrobił, czad
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się