Gość evertras Napisano 11 Czerwiec 2008 Share Napisano 11 Czerwiec 2008 Witam. Od wczoraj bawię się 3D Maxem i zabrałem się za pierwszy tutorial. Wszystko szło gładko, ale jak dzisiaj wczytałem zapisany pliczek, aby dokończyć modelowanie, to pokazało mi się coś takiego: http://img213.imageshack.us/my.php?image=bladem4.jpg Wczoraj te "gałki" były normalne, o takiej samej barwie z każdej strony natomiast dzisiaj po wczytaniu modelu pojawił się taki właśnie durnowaty cień i nie mam pojęcia czym to jest spowodowane. Przez to psuje mi się cały rendering bo wygląda tak: http://img213.imageshack.us/my.php?image=lozkorendjz9.jpg Jeżeli macie jakieś propozycje to proszę pomóżcie bo mnie to strasznie denerwuje, a moja wiedza na temat programu jest na poziomie 1 tutoriala dla początkujących :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 11 Czerwiec 2008 Share Napisano 11 Czerwiec 2008 A to na pewno problem ze swiatlem? Moze normalki Ci sie odwrocily, albo jakas textura checkera podpiela... Hmmm... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gomez Napisano 11 Czerwiec 2008 Share Napisano 11 Czerwiec 2008 To nie jest cien, chyba dales na nie jakas teksture. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bazil Napisano 11 Czerwiec 2008 Share Napisano 11 Czerwiec 2008 na moje to tez beda normalki. zanzacz ta kulke czy tam obiekt, z listy modyfikatorow wybierz "Normal" i zobacz co sie stanie. Znaczy to moze byc mirror drugiej strony kulki i autorowi modelu moze tak bylo latwiej zrobic (np robil ze splajnów - tak wnioskuje bo ciemnej plamce na samej gorze kuleczki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość evertras Napisano 11 Czerwiec 2008 Share Napisano 11 Czerwiec 2008 Tekstury żadnej nie dałem. Faktycznie robiłem to ze splajnów, potem dałem modifier->lathe. Zgodnie z tym tutorialem: http://www.3dsmaxresources.com/tutorials/bedroom-suite-page4.html Jak biorę modifier->normal to teraz mi się odwraca i ta czerń jest w miejscu gdzie była biel i vice versa. Żadnych tekstur wcześniej nie było. Jak teraz nakładam tekstury to reaguje na nie tylko ta część, która nie jest czarna. Chyba jednak będzie lepiej zrobić to od nowa niż bawić się, chociaż dobrze byłoby wiedzieć czym to jest spowodowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 11 Czerwiec 2008 Share Napisano 11 Czerwiec 2008 W normal modifier klikasz unify normals, czy flip normals? (należy kliknąć unify). ew. wcześniej modyfikator weld (pod modyfikatorem normal) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość evertras Napisano 11 Czerwiec 2008 Share Napisano 11 Czerwiec 2008 Nie ma znaczenia czy klikam we flip czy w unify bo czerń cały czas jest, tylko ewentualnie zmienia swoje położenie na drugą stronę. Zrobiłem od nowa ten obiekt metodą opisaną w tutorialu i wciąż połowa obiektu jest czarna. Podejrzewam, że mam zaznaczoną jakąś opcję, która to powoduje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reaver Napisano 11 Czerwiec 2008 Share Napisano 11 Czerwiec 2008 A zrób tak. Customize > Viewport configuration > zaznacz Force 2-sided, może pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arev Napisano 12 Czerwiec 2008 Share Napisano 12 Czerwiec 2008 Albo po prostu zaznacz tylko te ciemne polygony i wtedy kliknij "Flip". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się