Napisano 15 Czerwiec 200816 l Witam! Ściągnęłam sobie v-ray'owy materiał, którym jest połyskujący metal. Gdy włączę "show standard map in viewport" widzę, że materiał bardzo ładnie świeci i połyskuję, na modelu gdy nim obracam też widać połysk, jednak na renderze w ogóle tego nie widzę i z materiału pozostaje jedynie szary kolor.. Dodam, ze jestem początkująca, więc proszę o wyrozumiałość i w miarę jasne wytłumaczenie problemu :) Z góry dziękuję za pomoc. Edytowane 15 Czerwiec 200816 l przez chcebanana
Napisano 15 Czerwiec 200816 l a ma co się odbijać w tym materiale w twojej scenie ? Jakies otoczenie ? HDR ?
Napisano 15 Czerwiec 200816 l Autor Materiał odbija otoczenie, chodzi mi jednak o to, żeby połyskiwał. Nie wiem co to jest HDR. Załączam obrazek na którym widać, że gdy modeluję obiekt, materiał połyskuje, natomiast na renderze tego nie widać.
Napisano 15 Czerwiec 200816 l Autor No tak, ale czy jest jakiś sposób żeby uzyskać w renderze połysk podobny do tego, który widać na modelu podczas edycji?
Napisano 16 Czerwiec 200816 l Kurde jak mnie rosmiesza jak kazdy poczatkujacy sciaga vraya bo slyszal ze dobra a render niczym nie rozni sie od scanline'a. Ten twoj material to pewnie ma reflecta wiec odbija i nie ma zadnego fake'owanego polysku wiec jedyne co robi to odbija otoczenie a ze na swej drodze nie ma nic ciekawego do odbicia to wyglada slabo. Wrzuc mape hdri do enviromentu i wtedy bedziesz mial sztuczne otoczenie czyli bedzie ci sie to w materiala odbijac a jak sie takie rzeczy robi to polecam moj video tutorial ktory widnieje w podpisie, tutki na tym froum oraz google i strone http://www.spot3d.com
Napisano 16 Czerwiec 200816 l Musisz stworzyć jakieś otoczenie, żeby metal miał co odbijać. Spróbuj postawić tam kulkę z tym błyszczącym materiałem i zobaczysz czemu jest skaszanione. przykład: http://www.alzhem.com/sub1/tutorials/images/tutorial_06/06_cromado.jpg PS A co to za silnik?
Napisano 16 Czerwiec 200816 l Autor Kurde jak mnie rosmiesza jak kazdy poczatkujacy sciaga vraya bo slyszal ze dobra a render niczym nie rozni sie od scanline'a. Litości, od czegoś trzeba zacząć, czy ty urodziłeś się mają 3d maxa w jednym paluszku? Trochę wyrozumiałości. Oglądałam twoje tutoriale, ale lektor w tych filmikach jest nie do zrozumienia, bo ma problemy z wysławianiem się i językiem angielskim, więc nie wiele z nich wyniosłam. Wydaje mi się, że forum jest dobrym miejscem do zadawania tego typu pytań, mylę się? Dzięki za odpowiedzi, już jakoś poradziłam sobie z tym problemem. W zasadzie nie chodziło mi o odbicie otoczenia w materiale, ale o matowy połysk.
Napisano 16 Czerwiec 200816 l Litości, od czegoś trzeba zacząć, czy ty urodziłeś się mają 3d maxa w jednym paluszku? Trochę wyrozumiałości. Oglądałam twoje tutoriale, ale lektor w tych filmikach jest nie do zrozumienia, bo ma problemy z wysławianiem się i językiem angielskim, więc nie wiele z nich wyniosłam. Wydaje mi się, że forum jest dobrym miejscem do zadawania tego typu pytań, mylę się? hahahahhaha owned xD To poczytaj tutki, jest ich duzo a nie wymagaja sluchania ludzi z problemami wymowy xD swoja droga ostra kobita xD pozdro !
Napisano 16 Czerwiec 200816 l Chcebanana ;D - słuchaj proponuje robić tutki i potem dać ta Twoją robótkę do wip'a tak bedzie chyba najlepiej. aha tutki sa tu.http://www.max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=93 sory że takie trywialne rzeczy daje ale przeczytałem ten wątek cały. edytuj posty. Edytowane 16 Czerwiec 200816 l przez !Ewert
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto