blax_one Napisano 16 Czerwiec 2008 Napisano 16 Czerwiec 2008 witam doświetlam scene wnętrza i mam mały kłopot polegający na tym że umieszczony vray light plane za kamerą odbija sie od powierzchni szklanych tworząc nierealistyczne odbicia w kształcie plejna Czy jest mozliwosc aby ten plane był niewidoczny po wyrenderowaniu a zarazem emitował światło? poza tym przesłania on padajace światło słoneczne i przycina jego cienie czyli w przypadku przestawienia plejna za okna swiatlo "słoneczne" nie wpadnie do środka....
SWRSC Napisano 16 Czerwiec 2008 Napisano 16 Czerwiec 2008 tak. zaznacz invisible, i odznacz affect specular i affect reflections.
hcpiter Napisano 16 Czerwiec 2008 Napisano 16 Czerwiec 2008 oddznacz affect specular i reflect no i daj invisible :)
blax_one Napisano 16 Czerwiec 2008 Autor Napisano 16 Czerwiec 2008 dzięki panowie:) mam jeszcze jedno pytanie w zwiazku z rozwijana zakadką units (LM,W itd) co zmieniaja poszczególne typy swiatła? i gdzie najlepiej je stosowac
hcpiter Napisano 16 Czerwiec 2008 Napisano 16 Czerwiec 2008 to sa jednostki swiatla, wszystko zalezy jak ci latwiej, ale do fizycznej kamery raczej uzywam W/m?/sr Radiance ale latwo tez jest deafult tylko przy kamerze fizycznej jak inaczej ustawie iso czy shutter mam problemy bo jednostki standart wychodza blado i np mlt siatla jest 400 :)
luxigon Napisano 17 Czerwiec 2008 Napisano 17 Czerwiec 2008 Wyczytalem, ze najlepiej stosowac jednostke Luminance - podawana na opakowaniach zarowek. Zwroc takze uwage na wlasciwa skale sceny, aby wymiary odpowiadaly rzeczywistosci. Np. pokoj nie moze miec szerokosc 100m czy tez zbyt mala rzedu 0,1m. Tomek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się