Napisano 18 Czerwiec 200816 l Mam problem z częściowym mapowaniem UV obiektu Obrazek przedstawia Ziemię z teksturą mapowaną cylindrycznie, na fragment odpowiadający za Europę nałożyłem mapę UV i "bake'owałem" teksturę koloru. Przygotowałem na jej podstawie teksturę w wyższej rozdzielczości tak by płynnie przechodziła w poprzednią. Spreparowaną w ten sposób nałożyłem na następną warstwę tekstury koloru w LW. Na brzegach dostałem takie dziwne artefakty i nie mam pojęcia jak się tego pozbyć i co jest tego przyczyną. Nałorzenie alfy na brzegi niewiele pomaga. Zastanawiam się czy to nie wina subdivision ale obiekt był zamrorzony jeszcze przed mapowaniem więc nie powinno być z tym problemu. Za wszelką pomoc byłbym wielce wdzięczny.
Napisano 19 Czerwiec 200816 l Zrobiłem sobie na szybko podobny model i nie zauważyłem podobnych błędów. W czym renderowane? Możesz dać screenshota jak wygląda obszar na który masz nałożoną UV mapę? Bo tak to ciężko powiedzieć co to może być.
Napisano 19 Czerwiec 200816 l Autor Tu jest obiekt i prosta tekstura kratki, by mniej zajmowało. Renderowane było w renderze LW, ale to nie ma znaczenia, bo problem pojawia się już w viewporcie. Właściwie to sobie poradziłem dając inny materiał na obszar z mapą UV, ale pytanie "co się dzieje?" pozostaje. Zwłaszcza że to nie zdarza się pierwszy raz.
Napisano 19 Czerwiec 200816 l Wybierz mape UV i zaznacz w widoku UV wszystkie poly nalerzace do tej mapy. Wytnij je i przenies na inny layer. W pierwszym layerze powinny ci pozostac punkty lezace na granicy mapy i to one stanowia problem. Przesun je poza wspolrzedne UV (niewazne gdzie, wazne bys mogl je latwo potem wyselekcjonowac i by nie lezaly na zasadniczej siatce), a nastepnie z powrotem wklej wyciety wczesniej fragment. Zapodaj merge na calosc (musisz to zrobic by lw poprawnie obliczal normalne). Powinienes miec zaznaczone na czerwono punkty na granicy siatki, i odsuniete na bok punkty z poczatkowej mapy UV. Wyselekcjonuj te ostatnie i uzyj clear map.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto