Kefas Napisano 18 Czerwiec 2008 Napisano 18 Czerwiec 2008 Mam problem z częściowym mapowaniem UV obiektu Obrazek przedstawia Ziemię z teksturą mapowaną cylindrycznie, na fragment odpowiadający za Europę nałożyłem mapę UV i "bake'owałem" teksturę koloru. Przygotowałem na jej podstawie teksturę w wyższej rozdzielczości tak by płynnie przechodziła w poprzednią. Spreparowaną w ten sposób nałożyłem na następną warstwę tekstury koloru w LW. Na brzegach dostałem takie dziwne artefakty i nie mam pojęcia jak się tego pozbyć i co jest tego przyczyną. Nałorzenie alfy na brzegi niewiele pomaga. Zastanawiam się czy to nie wina subdivision ale obiekt był zamrorzony jeszcze przed mapowaniem więc nie powinno być z tym problemu. Za wszelką pomoc byłbym wielce wdzięczny.
Ford Prefect Napisano 19 Czerwiec 2008 Napisano 19 Czerwiec 2008 Zrobiłem sobie na szybko podobny model i nie zauważyłem podobnych błędów. W czym renderowane? Możesz dać screenshota jak wygląda obszar na który masz nałożoną UV mapę? Bo tak to ciężko powiedzieć co to może być.
Kefas Napisano 19 Czerwiec 2008 Autor Napisano 19 Czerwiec 2008 Tu jest obiekt i prosta tekstura kratki, by mniej zajmowało. Renderowane było w renderze LW, ale to nie ma znaczenia, bo problem pojawia się już w viewporcie. Właściwie to sobie poradziłem dając inny materiał na obszar z mapą UV, ale pytanie "co się dzieje?" pozostaje. Zwłaszcza że to nie zdarza się pierwszy raz.
Alibaba Napisano 19 Czerwiec 2008 Napisano 19 Czerwiec 2008 Wybierz mape UV i zaznacz w widoku UV wszystkie poly nalerzace do tej mapy. Wytnij je i przenies na inny layer. W pierwszym layerze powinny ci pozostac punkty lezace na granicy mapy i to one stanowia problem. Przesun je poza wspolrzedne UV (niewazne gdzie, wazne bys mogl je latwo potem wyselekcjonowac i by nie lezaly na zasadniczej siatce), a nastepnie z powrotem wklej wyciety wczesniej fragment. Zapodaj merge na calosc (musisz to zrobic by lw poprawnie obliczal normalne). Powinienes miec zaznaczone na czerwono punkty na granicy siatki, i odsuniete na bok punkty z poczatkowej mapy UV. Wyselekcjonuj te ostatnie i uzyj clear map.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się