Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Mam problem z częściowym mapowaniem UV obiektu

UV_problem.jpg

Obrazek przedstawia Ziemię z teksturą mapowaną cylindrycznie, na fragment odpowiadający za Europę nałożyłem mapę UV i "bake'owałem" teksturę koloru. Przygotowałem na jej podstawie teksturę w wyższej rozdzielczości tak by płynnie przechodziła w poprzednią. Spreparowaną w ten sposób nałożyłem na następną warstwę tekstury koloru w LW. Na brzegach dostałem takie dziwne artefakty i nie mam pojęcia jak się tego pozbyć i co jest tego przyczyną.

Nałorzenie alfy na brzegi niewiele pomaga.

Zastanawiam się czy to nie wina subdivision ale obiekt był zamrorzony jeszcze przed mapowaniem więc nie powinno być z tym problemu.

 

Za wszelką pomoc byłbym wielce wdzięczny.

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zrobiłem sobie na szybko podobny model i nie zauważyłem podobnych błędów. W czym renderowane? Możesz dać screenshota jak wygląda obszar na który masz nałożoną UV mapę? Bo tak to ciężko powiedzieć co to może być.

Napisano
  • Autor

Tu jest obiekt i prosta tekstura kratki, by mniej zajmowało. Renderowane było w renderze LW, ale to nie ma znaczenia, bo problem pojawia się już w viewporcie.

 

Właściwie to sobie poradziłem dając inny materiał na obszar z mapą UV, ale pytanie "co się dzieje?" pozostaje. Zwłaszcza że to nie zdarza się pierwszy raz.

Napisano

Wybierz mape UV i zaznacz w widoku UV wszystkie poly nalerzace do tej mapy. Wytnij je i przenies na inny layer. W pierwszym layerze powinny ci pozostac punkty lezace na granicy mapy i to one stanowia problem. Przesun je poza wspolrzedne UV (niewazne gdzie, wazne bys mogl je latwo potem wyselekcjonowac i by nie lezaly na zasadniczej siatce), a nastepnie z powrotem wklej wyciety wczesniej fragment. Zapodaj merge na calosc (musisz to zrobic by lw poprawnie obliczal normalne). Powinienes miec zaznaczone na czerwono punkty na granicy siatki, i odsuniete na bok punkty z poczatkowej mapy UV. Wyselekcjonuj te ostatnie i uzyj clear map.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.