Temporal Napisano 13 Wrzesień 2008 Napisano 13 Wrzesień 2008 Z tym hairem to moze gadam teraz bzdury ale jest tak ze daje sie go na modele bez sudbivida czy ten co recznie wymodelowas przed meshsmoothem czy turbosmoothem. Przy dosc gestej siatce hair warjuje przynajmniej u mnie tak jest. Wogole na hair jest wiele sposobow np nie musi on wyrastac z tego modelu ale z wycietego skopiowanego fragmentu lba i umiejscowienia go na zadanej pozycji. Warto poczytac info z dokumentacji maxa tam sa fajne rzeczy o hairze i tutoriale ze screenami.
khatake Napisano 30 Listopad 2008 Autor Napisano 30 Listopad 2008 witam. robię kolejną główkę. staram się skupić na tym by każdy loop miał sens i był na miejscu...no i tu się schody zaczynają. w poprzedniej główce jak słusznie zauważył Gomez brakowało loopa ust. tym razem chce by wszystko było ok. robię już zupełnie na własną rękę bez żadnych tutoriali. tym samym chciałbym spytać o radę. czy to co teraz widzicie ma sens ?? czy nie przesadziłem z frywolnością ;] dziwny sposób budowania siatki wynika z tego że chce zadbać o to by idealnie odtworzyć kształt głowy i boję się że się pogubię jak zacznę najpierw wypełniać a potem rozszerzać siatkę. jeśli prośba jest naiwnie głupia z góry przepraszam;] i mam nadzieję że nie odbierzecie tego jako moje lenistwo bo mam pod ręką sporo refek siatek tylko że nic tak nie pomaga jak wasze profesjonalne oko ...;p
marcin wuu Napisano 30 Listopad 2008 Napisano 30 Listopad 2008 ujmę to tak - jako zupełnie nieprofesjonalista w życiu karola nie zacząłbym modelować głowy od policzka i nozdrza. Jak chcesz zachować proporcje jeśli nie widzisz całej bryły? nie chcesz tutoriali a ja ci mówię obejrzyj tarona - na pewno ci się spodoba. Aha i nie ma czegoś takiego jak superidealna topologia - zawsze musi gdzieś być gwiazdka nie da się modelować tylko loopami więc troszkę wyluzuj - nawet jak będą błędy to zawsze można je poprawić...
khatake Napisano 30 Listopad 2008 Autor Napisano 30 Listopad 2008 (edytowane) to jest tak ze tutoriale chce ale juz przebrnalem przez spora ilosc i staram sie teraz to zrobic samemu. a jesli jakis tutorial lepiej mi wyjasni zagadnienie to chetnie sie przyjze. a co do proporcji to mam refki. wieczorem postaram sie wrzucic cos nowego. zobaczymy jak wyjdzie up przed wyjsciem: HIT ME !!! Edytowane 30 Listopad 2008 przez khatake
Gomez Napisano 30 Listopad 2008 Napisano 30 Listopad 2008 Idzie w dobrą stronę. Topologie siatki masz już chyba opanowaną. Okaże się jak zrobisz usta. Nie wrzucaj więcej detali, nie zagęszczaj siatki bardziej niż teraz tylko dokończ całą bryłę głowy, czyli czaszka, szyja i ucho też. Ja to zrobisz to dopiero zacznie się trudniejsza część modelowania, czyli trzeba wszystko poprawić i przestawić każdy vertex milion razy :D
marcin wuu Napisano 30 Listopad 2008 Napisano 30 Listopad 2008 z czystej ciekawości, bo któryś tam raz takie same rady i takie same dyskusje widzę na forum - czy NIKT nie modeluje z boxa? to naprawdę dobra metoda modelowania - rzućcie okiem na tarona...
Gomez Napisano 30 Listopad 2008 Napisano 30 Listopad 2008 marcin ja modeluje z boxa, Klicek modeluje z boxa (tak myślę bo wingsie sie nie da inaczej), Ania modfeluje z boxa bo też wings. Dużo osób modeluje z boxa zależnie od tego co modelują oczywiście. Kolby Jukes nie modeluje z boxa. Co z tego wynika? Jak komu pasi tak modeluje. Kiedyś też skumasz że nie ma dobrych i złych metod modelowania, są tylko takie które ci leżą i takie które nie leżą. To wszystko co chciałem powiedzieć na ten temat, koniec offa. Peace4all.
Temporal Napisano 30 Listopad 2008 Napisano 30 Listopad 2008 Marcinku troche przystopuj bo wyglada ze chcesz by wszyscy dostoswali sie do twojej wizji zycia i graficzenia. Wsumie to liczy sie efekt i tak samo dobrze mozna zrobic za pomoca boxa glowe jak edge by edge i nie ma w tym nic zlego. Kolesiowi glowa idzie teraz bardzo dobrze ale zaczynasz narzekac ze nie widzi calej bryly bo oczywiscie nie robi od boxa. Nie wydaje ci sie troche to smieszne?
khatake Napisano 30 Listopad 2008 Autor Napisano 30 Listopad 2008 rany byłem u babci na obiedzie (rannnnyyyy był pyszny ;p) a tu już taka dyskusja. co do boxa to zaczynałem od boxa i wychodziły mi potwory ale spróbuje jeszcze raz. poprostu wtedy mi skilla brakowało może teraz będzie lepiej. narazie pomęczę tą metode. chcę wreszcię jakąś główkę skończyć. łącznie z teksturą i innymi fajerwerkami. kurczę jak ja kiedyś mogłem bez tego forum żyć :D naprawdę dzięki za pomoc
Tomala Napisano 30 Listopad 2008 Napisano 30 Listopad 2008 Co za różnica czy z boxa czy z plane'a i tak dobrej bryły od razu nie zrobisz i będziesz musiał jeszcze sto razy każdego vertexa przesunąć.
marcin wuu Napisano 30 Listopad 2008 Napisano 30 Listopad 2008 Ok, ok, spoko przecież nie mówię żę musi robić z boxa tylko że ciężko się robi detal zanim się zrobi bryłę. a bryłę może nie super dobrą ale przynajmniej dającą dobry obraz na to co chcesz osiągnąć da się zrobić w miarę szybko. Ale jak zaznaczyłem, to było z czystej ciekawości pytanie - ciekawość zaspokojona koniec offtopa. Tylko jedno jeszcze: @temporal: "Kolesiowi glowa idzie teraz bardzo dobrze" - idzie bardzo dobrze? skąd wiesz że bardzo dobrze? przecież to jest oczodół i kawałek nosa, nawet jeszcze nie uformowane szczególnie anatomicznie? na razie można powiedzieć że topologia oczodołu i nozdrza mniej więcej zgodnie z przyjętymi zasadami ale czy to znaczy że głowa bardzo dobra? stary, a może to ty powinieneś przystopować z bardzo dobrą oceną zanim zobaczysz chociaż kształt czaszki?
JmTm00 Napisano 30 Listopad 2008 Napisano 30 Listopad 2008 uee tam...ja zawsze zaczynam każdy modeling od czajniczka, i konsekwentnie przesuwam verteksy az do uzyskania boxa, i dopierdo wtedy robie główke (czy to takie bardzo ważne jak??)....póki co fajnie wygląda siata. Mam pytanie: masz jakieś referki do których dąrzysz czy tak na dziko jedziesz?
khatake Napisano 30 Listopad 2008 Autor Napisano 30 Listopad 2008 (edytowane) mam refki tylko że pominąłem ten (z pewnością jakże ważny) moment gdy w photoshopie smaruje po refkach. narazie każda głowa którą tu wrzuciłem jest z tej samej refki (srednio mi idzie znalezienie innych dobrych a nie uśmiecha mi sie bulić za 3d.sk) bah nowy up. jesli mam byc szczery nie wiem juz co robie....powiedzcie czy to co robie ma sens czy nie ? bo jakos nie wyglada mi to dobrze ;/....mysle o tym bym pojsc do kosciola i tam sie uczyc organiki na$#@$dalając na organach bo juz mnie to drazni...ale coz trzeba pracowac nad warsztatem : Edytowane 1 Grudzień 2008 przez khatake
khatake Napisano 1 Grudzień 2008 Autor Napisano 1 Grudzień 2008 kolejny up; udało mi się zrobić usta i wciąż zero trisów ;] (ale efekt taki sobie;p)
Temporal Napisano 1 Grudzień 2008 Napisano 1 Grudzień 2008 Wiesz ja sie nie znam no i wciaz przeciez oceniac nie mozna bo dopiero bedzie sens jak wymodelujesz cala postac i to dopiero w ciuchach i siedzaca w pojezdzie no ale wedlug mnie jest dosc dobrze. Ladna siatka no i sama geometria przypomina czlowieka a po dodaniu detalu zabawa sie zacznie. Wiadomo kazdy przyzwyczail sie juz do fald, zmarszczek i innych detali zbrushowych i teraz od kazdej pracy niby sie takiego czegos wymaga. No ale warto jednak zrobic w "czystym" 3d takie twarzyczki zawsze pozniej mozna robic takie bazy posrednie i dziargac detala w sculpterach. Chociaz wedlug mnie smialo mozna robic w miare normalny detal w samym maxie czy innym tradycyjnym modelerze. Jesli nie zamierzasz robic dziadka ze zmarszczkami albo mega zoomu kamery ktora uderze ludka w czolo to w zupelnosci wystarcza. Znaczy zeby nie bylo i nikt nie zrouzmial mnie zle ze twoj leb smialo mozna uzuplenic o rozsadny detal w maxie itp. Jakies lekkie faldki i inne takie da sie zrobic bez sculpterow. Ja widze u ciebie postep no ale ja tu tylko sprzatam wiec poczekaj na opinie jakiegos znawcy. 1
Tomala Napisano 1 Grudzień 2008 Napisano 1 Grudzień 2008 Temporal detal to drobnostka nie warta nawet wspomnienia na tym etapie pracy. Najważniejszy jest ogólny kształt bryły to o czym pisze marcin wuu tylko że nad tą bryłą to można popracować praktycznie w każdej chwili. Jak będzie dobra topologia to w parę chwil można pozmieniać proporcje twarzy i uformować ją tak jak się chce. Dla mnie najlepszym narzędziem do takich zabiegów jest move brush w zbrushu i w ogóle zbrush jest dobry do zabawy w takie rzeczy bo zamiast przesuwać vertex po vertexie można to robić hurtowo że sie tak wyrażę, chyba wszyscy wiedzą o co kaman. Zresztą w maxie też można to zrobić używając soft selection i ewentualnie ffd box. Sposobów jest wiele jak khatake umie obserwować i wie jaki efekt chce osiągnąć to bez problemu osiągnie zamierzony efekt stosując dowolny, najważniejsze że dla siebie wygodny workflow. Edit: topologia wokół ust nie jest za dobra, powinny być ciągłe loopy wokół ust a nie tylko na nich.
khatake Napisano 1 Grudzień 2008 Autor Napisano 1 Grudzień 2008 troszkę próbowałem przerobić ten loop wokół ust...wydaje mi się że chyba nie wyszło najgorzej. więc proszę o dalsze komentarze (wiem że dodaje 2 polygony i się o ekspertyzę proszę no ale chyba będziecie musieli mi to wybaczyć ...albo i nie ;p) :
khatake Napisano 4 Grudzień 2008 Autor Napisano 4 Grudzień 2008 obaejrzałem harce Tarona....sick bastard. nie umiem sobie tylko wyobazić jak zaadaptować jego metody z LightWava do maxa ale chociaż dowiedziałem się trochę jak powinna wyglądać siatka. narazie probóje skończyć tą główkę
marcin wuu Napisano 4 Grudzień 2008 Napisano 4 Grudzień 2008 no i muszę przyznać że idzie nieźle - chociaż fajnie byłoby zobaczyć to z mirrorem i z innych perspektyw. trochę też jeszcze powinieneś dopracować kąciki ust i oczodołów oraz nozdrze tuż pod skrzydełkiem nosa. Ucho w zasadzie do wymiany. Ale ogólnie fajnie. PS. Taron wymiata - jego darmowe tutki można było kiedyś pobrać ze strony newteka, to były pierwsze tutki które spowodowały u mnie opad szczęki. Co do adaptowania technik - oprócz tego że modeluje bez szwu na środku twarzy to pozostałe techniki powinieneś być w stanie przełożyć bezpośrenio - superextender to po prostu extrude z zerowymi parametrami - na subdivision od razu widać efekt i można tweakować. drag to tweak spinquad to spinedge albo turnedge nie wiem jak to się nazywa w maxie ale chyba jest coś co pozwala kręcić edgeami? Zauwaz że on modeluje wyłącznie w quadach, ani razu nie tworzy ngona - co najwyżej collapsuje kilka poly do trójkątów a potem usuwa edge żeby szybko zmienić kierunek loopów... Tak, taron jest dobry...
khatake Napisano 4 Grudzień 2008 Autor Napisano 4 Grudzień 2008 (edytowane) w wiekszosci wiem jak to przelozyc. np extrude itp spoko ale tego calego turn edge chyba w maxie nie ma. tak mi sie przynajmniej wydaje... jesli sie myle to mowcie. co prawda mozna to robic recznie ale wymaga to niezlego obycia z modelowaniem (ale co nie wymaga ? ;p). od razu mam pytanko: jak dodac detal w zbrush?? wiem ze pytanie brzmi kretynsko ale chodzi mi o proste rady jak np brwi - zwykly, maly brush z dodatnim infaltem (wiem wiem wiem jestem noobem z brushowym i nomenklaturny nie znam ;p). wogole czy to dobry pomysl zeby brwi robic w zb ?? i czy taka zwykla fakture skory robis sie jakas domyslna alpha czy do tego jest jakas do zassania skads ?? (bo te ktore sa to tak srednio mi pasuja do zwyklego bumpa twarzy ....no ale ja sie nie znam ;p). ew czy moze macie jakies linki do "detailowania" twarzy w zb ?? sorki za off topa i to ze sie wami wysluguje bo w koncu jest google ale prawda taka ze przewertowalem ten temat w necie i trudno znalezc odpowiedzi na te najprostsze pytania. z gory dzieki (i z gory sorry jesli naprawde uwazacie ze ide na latwizne ;p) mały up. kombinowałem z kącikami ust. trudno to jednak na tym renderze dostrzec....najgorsze to to że to kobieta miała być....dymorfizm płciowy jak u psa... Edytowane 4 Grudzień 2008 przez khatake
khatake Napisano 5 Grudzień 2008 Autor Napisano 5 Grudzień 2008 paparara. pobawiłem się trochę fdd boxem...wyszło ogólnie chyba na lepsze ale wciąż brak określonej płci. (ucho to wciaz zapchaj dziura)
khatake Napisano 26 Grudzień 2008 Autor Napisano 26 Grudzień 2008 pierwszy ryjek w ZB. ciezko idzie ale naprawde polubilem zbrusha. wczesniej byl dla mnie narzedziem szatana. wiec tak czy inaczej postep. baze zrobilem w maxie. wlasciwie byl to kwadrat ze spherify ;] ucho i wlosy to wlasciwie oznaczenie gdzie co powinno byc. C&C
Temporal Napisano 27 Grudzień 2008 Napisano 27 Grudzień 2008 a nie mozesz uzyc tej maxowej glowki jako bazy i pozniej dorzezbic cos w zb? tak czy siak owocnej nauki :)
khatake Napisano 27 Grudzień 2008 Autor Napisano 27 Grudzień 2008 no teoretycznie bym mogl...ale co dorzezbic ? zreszta duzo rzeczy tej maxowej glowce dodalem na teksturce (nie chcialo mi sie tutaj wrzucac). a poza tym moze jakies pomysly co do tej zbrushowej glowki ? no i jak macie pomysly co dorzezbic tamtej to walci. w zbrushu jestem zupelnie nowy wiec srednio sie orientuje co i jak w nim robic.
Temporal Napisano 27 Grudzień 2008 Napisano 27 Grudzień 2008 no ja tam kilka razy tkanlem zbrusha i ogolnie nadal jestem na etapie modelowania wszystkiego w maxie wiec zabardzo nie pomoge :P chodzilo mi o to ze jak ma sie juz wczesniej zrobiona dobra baze z proporcjami to latwiej do niej dorzezbic jakis detal bo np patrzac na ta glowke z zbrusha to jest o wiele gorsza od tej wczesniejszej robionej jesli sie nie myle poza zbrushem. Oczywiscie w samym zbrushu od zera tez mozna robic dobre modele poprostu wiecej praktyki trzeba. Coz ogolnie to poradzic mozna duzo modelowac i przegladac rozne foty z rysunkami anatomicznymi, sporo zdjec i innych pomocnych materialow.
khatake Napisano 27 Grudzień 2008 Autor Napisano 27 Grudzień 2008 baza ktora stworzylem do zbrusha wlasciwie opierala sie na stworzeniu bryly w celu zachowania proporcji. wydaje mi sie ze to sie udalo. jedyne o co bym prosil to jakie rady w stylu "uzyj narzedzia +8 do skilla zeby zrobic ucho itp itd" ew jakies tutki jak dobrze zrobic usta czy nos (z ktorym swoja droga strasznie sie naszarpalem). poprostu srednio wiem jakie narzedzia do czego sie przydaja. zgadzam sie ze to wynika z praktyki ale wlasnie z praktyki profesjonalistow chcialem skorzystac. wiec czekam na wiecej rad aby moc sie rozwijac w dziedzinie grafiki komputerowej- FIN ! ;p
khatake Napisano 28 Grudzień 2008 Autor Napisano 28 Grudzień 2008 a wiec powrocilem na chwile do maxowej twarzyczki i oto up. nie jestem do konca zadowolony ale udalo mi sie wydobyc z tego czegos kobiece cechy. teksturka recznie malowana (jak co druga kinder niespodzianka...). nie kombinowalem jeszcze z SSS bo jak wrzucam ten material to srednio wiem co sie dzieje (cala ta lista opcji itp itd). wrzuce SSS jak bede wiedzial co do czego tam sluzy ;] jesli ktos ma link do jakiegos tutka od SSS to niech sie nie krepuje i wrzuci. a narazie wrzucam tego potworka. wlosy to taka sciema zeby byly ;p
khatake Napisano 28 Grudzień 2008 Autor Napisano 28 Grudzień 2008 widze ze zainteresowanie tematem zadne...no coz trudno bede nas zasypywal moimi gniotami az wreszcie ktos chociaz "WYP...AD!" napisze ;p
Tomala Napisano 28 Grudzień 2008 Napisano 28 Grudzień 2008 WY...AD! (joke :D) A na serio to ta kobieta ogólnie spoko tylko oczy mógłbyś poprawić bo bardzo sztucznie wyglądają. Texturka też nie poprawia sytuacji. Co do ostatniego modelu to jest trochę tragiczny a prezentacja wcale mu nie pomaga. Oczy zdecydowanie do wymiany, wyglądają jak dwie kulki wsadzone w dziury. U ludzi jest coś takiego jak powieki ;) Moja rada: refki i jeszcze raz refki. Pozdro.
khatake Napisano 28 Grudzień 2008 Autor Napisano 28 Grudzień 2008 a teraz sekret ...tak między nami (wszyscy inni zamknąc oczy) : to są 2 kulki wsadzone w miejsce oczu :) (model jest z zbrusha którego się dopiero uczę i poprostu eksperymentuję ;p). wracam do pracy nad tą maxową główką. jeszcze pytanko którego chyba już 3 razy w tym wątku zadałem: jak zrobić rzęsy ( i się nie narobić bo spline'y to raczej kupa roboty) ?? zwykle kilka poly i alpha ?? jak my to robicie o wielcy 3d BOGOWIE ?? (i z góry dzięki za pomoc)
Tomala Napisano 28 Grudzień 2008 Napisano 28 Grudzień 2008 rzęsy lepiej zrobić jednak ze splineów. To wcale nie tak dużo roboty (0,5-1h) a uzyskasz najlepszy efekt. Możesz zrobić z plane'a z alphą ale wyjdzie równy rząd rzęs a w rzeczywistości jedne są wyżej drugie niżej, wiesz o co chodzi. Z hair and fur też nie ma co kombinować.
khatake Napisano 29 Grudzień 2008 Autor Napisano 29 Grudzień 2008 dobra bardzo maly upik (za co sorki ;p). dodalem rzesy lekko poprawilem kaciki ust. wlosy to wciaz prowizorka.
khatake Napisano 16 Styczeń 2009 Autor Napisano 16 Styczeń 2009 a więc wziąłem się za kadłubek...robiłem głównie z głowy więc sorki jeśli jest tragicznie ale ostatnio dużo nauki i mało mam czasu na przyłożenie się do roboty...wiem że to kiepski argument ale liczę na to że wasze rady pomogą mi coś z tego wyciągnąc. (jestem świadom że niewiele tego ale chcę sprawdzić czy idę w dobrym kierunku)
KLICEK Napisano 16 Styczeń 2009 Napisano 16 Styczeń 2009 ziam ta twarz potrzebuje wiecej ksztaltow, szczegolnie przy oczodolach, luku brwionym i kosciach policzkowych, nos i usta sa w miare git, nie zostawiaj modelu na poczatku jego tworzenia, pospieszyles sie z wlosami, bo model masz gdzies w 30% skonczony google.pl i refkuj 1
khatake Napisano 16 Styczeń 2009 Autor Napisano 16 Styczeń 2009 fakt aczkolwiek pomyślałem że od główki odpocznę. możliwe że jeszcze ją dokończę ale zgodzę się że jest nijaka (zupełny brak jakichś kości). włosy to prowizorka. poprostu pierwsza głowa do jakiej chciałem zrobić teksturę. a jakieś komenty do ciałka ??
khatake Napisano 16 Styczeń 2009 Autor Napisano 16 Styczeń 2009 może jednak ktoś pomoże ? wiem że ten temat nie przyśpiesza waszego krążenia ale mała rada byłaby naprawdę mile widziana ;p
g0od Napisano 17 Styczeń 2009 Napisano 17 Styczeń 2009 Nikt nic nie pisze, bo właściwie - na tym etapie - jest dobrze. Proporcje zawsze można zmienić, bo trwa to parę sekund z refką w backdrop. Coś konkretnego będzie można powiedzieć na dalszym etapie - jak dodasz dłonie, stopy i głowę - bo będziesz musiał z oczywistych przyczyn dodać geometrię, niekoniecznie tam gdzie Ci pasuje. Co można więcej powiedzieć... trochę za wcześnie ramiona i okolice piersi 'idą w swoje strony', ale to żaden problem.. więc czepiam się na siłę. W sumie to piersi, na chwilę obecną możesz w ogóle skasować - i tak będą na oddzielnych loopach, więc zostawiając tam 'dziurę' i robiąc swoje - nic nie ryzykujesz, bo i tak później wrzucisz 1/2 low polu kuli - w środku z trójkątów robisz quady, trochę modyfikacji - grawitacja, kształt, rozmiar blablabla - i są piersi - parę minut roboty, a przez dłuższy czas nie trzeba się martwić geometrią w tym miejscu - jedyne co, to o czym wspominałem - sposób w jaki 'płyną' w stronę ramion. Hm.. co dalej, nie wiem co masz z tyłu - ale wnioskuję ze loopy z nóg/miednicy na płasko przechodzą w plecy i pośladki - tą geometrią - niezmodyfikowaną nie zrobisz jej fajnego tyłka ;P Bo mięśnie się tam inaczej układają, więc już bierz na to poprawkę. Linia na wysokości pępka - tak patrząc na układ Twojego modelu - w najwyższym punkcie miednicy powinna już schodzić w dół - łączysz na środku i uzupełniasz górę i dół - ale to i tak pewnie nic nie mówi... bo 'na sucho' ciężko cokolwiek wytłumaczyć - i tu wracamy do początku - czemu nikt nic nie pisze ;P Powodzenia
g0od Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 To co najbardziej rzuca mi się w o czy, to głowa - zazwyczaj czaszka ma mniej więcej tyle samo w osi Y co w Z - w najbardziej wysuniętych punktach. U Ciebie jest płasko, przynajmniej w tych widokach. Do ogółu wracając - na jakie potrzeby robisz ten model? Będziesz dawał detal w poly czy normalami? ZB czy w pełni max? Czy będzie rig czy nie - jeśli tak, to bym w ogóle nie wchodził w detal przedramienia - bo jak wiadomo mamy tam dwie kości pokryte trzema warstwami mięśni, które w zależności od ruchu nadgarstka zmieniają swoją pozycję - według mnie, szkoda zachodu żeby to symulować - po prostu za dużo się tam dzieje. Kto to ma być, w kanonie ilu głów - postać wysportowana czy przeciętna... od tego wszystkiego zależy co można powiedzieć. Jeśli przeciętna postać - to w układ mięśni nie trzeba aż tak wnikać - tylko zarysować te ważniejsze. Proporcje... pisałem, że trwa to parę sekund - tak, tylko najlepiej zrobić to już teraz, bo dodasz geometrię i już tak kolorowo przestanie być. Nie wiem czy jest sens pisać właśnie o proporcjach i anatomii - bo od tego są refki. Jak się nie zrozumie konstrukcji - to robienie pod dyktando niewiele wnosi. Popraw głowę, wrzuć w backdrop jakiś przynajmniej szkielet w front i side - popraw proporcje i jedziesz dalej. I muszę przyznać, że ładnie się łączy głowa i stopa z resztą - nic 'brzydkiego' tam się nie dzieje - to plus.
khatake Napisano 19 Styczeń 2009 Autor Napisano 19 Styczeń 2009 tym razem miniaturka z linkiem bo chciałem wrzucić większą rozdzielczość (inaczej siatka słabo wygląda. dzięki go0d za pomoc ale widzisz nie powiem ci jaki jest cel tego modelu ;p raczej czysto poznawczy. poprostu uczę się organiki...może kiedyś wrzucę do zb ponieważ próbuję też opanować z-brusha ale nie jest to cel akurat dla tego modelu.
khatake Napisano 20 Styczeń 2009 Autor Napisano 20 Styczeń 2009 moze ktos jednak ma ochote zniszczyc moja prace ? przydaloby sie;p
mileS Napisano 20 Styczeń 2009 Napisano 20 Styczeń 2009 Z takich ujęć to za dużo nie widać , widocznie dlatego ludzie się nie wypowiadają . Daj fronta , widok z boku i jakiś rzut z perspektywy . Daj Claya i siatkę osobno .pozdrO
Tomala Napisano 22 Styczeń 2009 Napisano 22 Styczeń 2009 No mileS dobrze mówi daj render bez siatki, kilka ujęć i będzie można coś powiedzieć. Na razie widzę że dłonie i stopy potraktowałeś dosyć lightowo a reszta ciała całkiem spoko jak na pierwszą głowę ;)
khatake Napisano 22 Styczeń 2009 Autor Napisano 22 Styczeń 2009 (edytowane) wiec wrzucilem kilka ujec. co do stop i lydek to wiem ze to raczej przypadkowy zrost tkanki stop i nog ale moze jeszcze dzis to poprawie...stopy to tez lekka prowizorka...dlonie tez nie najlepsze ale coz wszystko to robie po raz pierwszy. mam nadzieje ze z tych ujec bedzie mozna cos powiedziec. a i wiem ze na stopach sa 2 paskudne trojkaty ale jestem tak dzis zeszrotowany po calym dniu ze nie mam pomyslu jak przerobic tam siatke...prosze o pokute i rozgrzeszenie! (wiem ze moge je polaczyc jednym poprzecznym edgem ale chcialbym ladniej ;p) Edytowane 22 Styczeń 2009 przez khatake
Tomala Napisano 22 Styczeń 2009 Napisano 22 Styczeń 2009 Na pierwszym obrazku głowa wydaje mi się za duża, ręce i stopy wymagają jeszcze wieeelu poprawek. I tu a także do reszty ciała polecam jakieś refki. A te trójkąty na nogach bym zlikwidował dodając dodatkowe loopy wzdłuż nóg bo siatka jest na nich za rzadka i praktycznie nie ma tam kolan.
khatake Napisano 22 Styczeń 2009 Autor Napisano 22 Styczeń 2009 Arti- do tego nie uzywalem praktycznie wogole ;p na poczatku chcialem zrobic baze tylko wiec sie refkami nei przejmowalem a potem jakos polecialem na zywiol...ale wiem powinienem zaczac uzywac. Tomala- ok wezme sie niedlugo do roboty i postaram sie cos z tego wyciagnac. dzieki za pomoc.
khatake Napisano 27 Styczeń 2009 Autor Napisano 27 Styczeń 2009 wracam z nowa porcja ...niczego...nie wiem juz co z tym korpusem zrobic. dla mnie jest ok ale tylko ok. moze wy bedziecie w stanie jakies konkretne wady wskazac. dodalem kolana no ale wyszly jak wyszly (podstepne te kolana). wiec jesli ktos cos to piszcie...pomogloby mi to wielce
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się