GerL@nT Napisano 27 Czerwiec 2008 Napisano 27 Czerwiec 2008 Witam, to jest moja trzecia głowa zrobiona w 3Ds. Czy moglibyście mi pomóc? Bo sam już nie wiem jak to robić... w ogóle nie przypomina kolesia z refki. i siatka: Bardzo proszę o pomoc...
marcin wuu Napisano 27 Czerwiec 2008 Napisano 27 Czerwiec 2008 masz strasznie naćpane tych poligonów na froncie i wszystko takie płaskie - zwróć uwagę że na głowie właściwie nie ma miejsc zupełnie płaskich - wszystko jest łagodnie zakrzywione. Poza tym zwróć uwagę jak na ludzkiej twarzy układa się mięso - u ciebie skrócone wszystko strasznie. Jeżeli już koniecznie musisz korzystać z imageplaneów (uch) patrz też na jakiś rzut 3/4 niekoniecznie nawet tego ziomka tylko żebyś widział jak to wygląda w "3d" Dodaj choćby jakiś zalążek uszu - będzie ci łatwiej zrobić żuchwę jeśli będziesz wiedział gdzie ma się kończyć... Na rzucie z góry widać że tylna część czaszki jest węższa od przedniej - powinno być odwrotnie. czoło jest zbyt ukośne, jak u troglodyty, ale to już może być cecha modela (niektórzy tak mają) I strasznie pogniecione - wygładź te vertexy żeby takich dziur nie było.
GerL@nT Napisano 27 Czerwiec 2008 Autor Napisano 27 Czerwiec 2008 Właśnie, wygładzanie... czy jest jakaś taka opcja gdzie mógłbym se zaznaczyć parę vertexów i jednym przyciskiem wygładzić? Bo strasznie się wygładza ręcznie :)
marcin wuu Napisano 27 Czerwiec 2008 Napisano 27 Czerwiec 2008 w każdym programie inaczej, może powinieneś to pytanie zadać w dziale maxa... bo wiesz... nie wszyscy go używają, no poważnie ci mówię :P
GerL@nT Napisano 27 Czerwiec 2008 Autor Napisano 27 Czerwiec 2008 Aha:) Już zacząłem poprawiać, najpierw się biorę za tył głowy :)
Temporal Napisano 27 Czerwiec 2008 Napisano 27 Czerwiec 2008 za gesto jest na pulikach wogole jak dajesz gdzie duzo poly to wykorzystaj je w geomteri bo jakbys wywalil z 70% tych poly to bys mogl uzyskac to samo.
BLADE Napisano 27 Czerwiec 2008 Napisano 27 Czerwiec 2008 nie wiem jaką techniką modelujesz czy z boxa czy f2f ale tutaj masz ciekawy video tutorial o modelowaniu twarzy. http://www.vuze.com/details/LNQS25Y7CNMGGGA6FDX5TXNCRUM77PP2.html tutek co prawda do innego softu i dla metody f2f ale sporo się możesz myśle nauczyć. 1
GerL@nT Napisano 27 Czerwiec 2008 Autor Napisano 27 Czerwiec 2008 Hmm... nie wiem jak się wziąć za wywalanie poly... jak to zrobię to nos będzie wyglądał co najmniej dziwnie... jak to rozwiązać? Blade-> Właśnie takim sposobem modeluję, dzięki za tego tutka :)
GerL@nT Napisano 27 Czerwiec 2008 Autor Napisano 27 Czerwiec 2008 Chodziło mi o to że jak wywalę parę loopów to rozwalę nos: Nie wiem, będę jeszcze kombinował...
briz Napisano 27 Czerwiec 2008 Napisano 27 Czerwiec 2008 zanim zaczniesz modelować spróbuj sobie porysować (zaprojektować) siatkę na tych fotkach, to trochę pomaga z problemami z topologią :)
marcin wuu Napisano 27 Czerwiec 2008 Napisano 27 Czerwiec 2008 masz tam tyle loopów że ci wystarczy na osiem nosów i piętę - musisz tylko pozmieniać ich kierunek.
GerL@nT Napisano 27 Czerwiec 2008 Autor Napisano 27 Czerwiec 2008 Heh, dobra:) Może wywalę cały nos z okolicami i to zrobię od nowa?
Bacry Napisano 27 Czerwiec 2008 Napisano 27 Czerwiec 2008 bo ogólna topologia jest niewłaściwa. popatrz na siatki jak inni rozkładają loopy. z nosa krawędzie nigdy nie idą ucha tylko zawijają wokoło oczu.
_Arti_ Napisano 27 Czerwiec 2008 Napisano 27 Czerwiec 2008 http://img205.imageshack.us/img205/1757/gowakobieca1tt2.jpg Może nie jest to mistrzowska siatka, ale zobacz jak wygląda topologia, również tu ( miszczowskie ;] ): http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=34695
marcin wuu Napisano 27 Czerwiec 2008 Napisano 27 Czerwiec 2008 ojejku na tej pierwszej się raczej nie wzoruj - topologia jest raczej niedobra (szczerze mówiąc fatalna...) za to te z wątku siatkowego są słodkie.
GerL@nT Napisano 28 Czerwiec 2008 Autor Napisano 28 Czerwiec 2008 Dobra, troszkę poprawiłem głowę:) Wywaliłem parę loopów, i poszerzyłem z tyłu (czego pewnie nawet nie widać). Tak jak przewidziałem rozwaliłem nos, ale jakoś to naprawię :) Mam nadzieję że jest lepiej...
GerL@nT Napisano 1 Lipiec 2008 Autor Napisano 1 Lipiec 2008 Widzę że nikt nie odpowiada :/ Załatałem dziurę w nosie: Co jeszcze mógłbym poprawić żeby głowa wyglądała bardziej ludzko?
Temporal Napisano 1 Lipiec 2008 Napisano 1 Lipiec 2008 poogladaj siatki w watku naked models ktory jest w dziale modeling... ja bym polecil zrobic ta glowe odnowa bo ta siatka nie jest za ladna no i ksztalt kolesia tez nie za bardzo podobny do refki
GerL@nT Napisano 1 Lipiec 2008 Autor Napisano 1 Lipiec 2008 Dobra, zrobię tak jak mówisz (piszesz) :) Jak będzie co pokazać to od razu pokażę:)
khatake Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 za bardzo na początku się odnosisz do refki. zrób najpierw model o wiele mniej skomplikowany i staraj sie go dopasowac. dopiero wtedy dodawaj loopy. oczywiście tylko tam gdzie coś ci to zmieni ;] a wogóle to moim zdaniem najlepszy tut masz tu : http://area.autodesk.com/index.php/tutorials/tutorial_index/human_face_modeling_face_area_part_4/ (link do prawie końcowego etapu ale na dole masz linki do pierwszej , drugiej i trzeciej części)
GerL@nT Napisano 9 Lipiec 2008 Autor Napisano 9 Lipiec 2008 Wielkie dzięki, właśnie sobie przeglądam :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się