Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, to jest moja trzecia głowa zrobiona w 3Ds. Czy moglibyście mi pomóc? Bo sam już nie wiem jak to robić... w ogóle nie przypomina kolesia z refki.

perspectivemh5.jpg

perspectivemh5.c44a6f1875.jpg

frontfq5.jpg

frontfq5.a5bf0f0744.jpg

rightyj0.jpg

rightyj0.03e26ab24d.jpg

i siatka:

capture2xm6.jpg

capture2xm6.c9f69290a3.jpg

Bardzo proszę o pomoc...

  • Odpowiedzi 21
  • Wyświetleń 2,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

masz strasznie naćpane tych poligonów na froncie i wszystko takie płaskie - zwróć uwagę że na głowie właściwie nie ma miejsc zupełnie płaskich - wszystko jest łagodnie zakrzywione. Poza tym zwróć uwagę jak na ludzkiej twarzy układa się mięso - u ciebie skrócone wszystko strasznie. Jeżeli już koniecznie musisz korzystać z imageplaneów (uch) patrz też na jakiś rzut 3/4 niekoniecznie nawet tego ziomka tylko żebyś widział jak to wygląda w "3d" Dodaj choćby jakiś zalążek uszu - będzie ci łatwiej zrobić żuchwę jeśli będziesz wiedział gdzie ma się kończyć... Na rzucie z góry widać że tylna część czaszki jest węższa od przedniej - powinno być odwrotnie. czoło jest zbyt ukośne, jak u troglodyty, ale to już może być cecha modela (niektórzy tak mają)

 

I strasznie pogniecione - wygładź te vertexy żeby takich dziur nie było.

Napisano
  • Autor

Właśnie, wygładzanie... czy jest jakaś taka opcja gdzie mógłbym se zaznaczyć parę vertexów i jednym przyciskiem wygładzić? Bo strasznie się wygładza ręcznie :)

Napisano

w każdym programie inaczej, może powinieneś to pytanie zadać w dziale maxa... bo wiesz... nie wszyscy go używają, no poważnie ci mówię :P

Napisano

za gesto jest na pulikach wogole jak dajesz gdzie duzo poly to wykorzystaj je w geomteri bo jakbys wywalil z 70% tych poly to bys mogl uzyskac to samo.

Napisano
  • Autor

Hmm... nie wiem jak się wziąć za wywalanie poly... jak to zrobię to nos będzie wyglądał co najmniej dziwnie... jak to rozwiązać?

 

Blade-> Właśnie takim sposobem modeluję, dzięki za tego tutka :)

Napisano
  • Autor

Chodziło mi o to że jak wywalę parę loopów to rozwalę nos:

capture1it7.jpg

capture1it7.e7b9b88566.jpg

capture2aa7.jpg

capture2aa7.a4d28a2007.jpg

 

Nie wiem, będę jeszcze kombinował...

Napisano

zanim zaczniesz modelować spróbuj sobie porysować (zaprojektować) siatkę na tych fotkach, to trochę pomaga z problemami z topologią :)

Napisano

masz tam tyle loopów że ci wystarczy na osiem nosów i piętę - musisz tylko pozmieniać ich kierunek.

Napisano

bo ogólna topologia jest niewłaściwa. popatrz na siatki jak inni rozkładają loopy. z nosa krawędzie nigdy nie idą ucha tylko zawijają wokoło oczu.

Napisano

ojejku na tej pierwszej się raczej nie wzoruj - topologia jest raczej niedobra (szczerze mówiąc fatalna...) za to te z wątku siatkowego są słodkie.

Napisano
  • Autor

Dobra, troszkę poprawiłem głowę:) Wywaliłem parę loopów, i poszerzyłem z tyłu (czego pewnie nawet nie widać). Tak jak przewidziałem rozwaliłem nos, ale jakoś to naprawię :)

capture3zr4.jpg

capture3zr4.c4186da5f8.jpg

 

rendlf1.jpg

rendlf1.cda60beb9c.jpg

 

Mam nadzieję że jest lepiej...

Napisano
  • Autor

Widzę że nikt nie odpowiada :/ Załatałem dziurę w nosie:

gl1yt9.jpg

gl1yt9.955157709b.jpg

capture4yg2.jpg

capture4yg2.b9fba5a8cf.jpg

Co jeszcze mógłbym poprawić żeby głowa wyglądała bardziej ludzko?

Napisano

poogladaj siatki w watku naked models ktory jest w dziale modeling... ja bym polecil zrobic ta glowe odnowa bo ta siatka nie jest za ladna no i ksztalt kolesia tez nie za bardzo podobny do refki

Napisano
  • Autor

Dobra, zrobię tak jak mówisz (piszesz) :) Jak będzie co pokazać to od razu pokażę:)

Napisano

za bardzo na początku się odnosisz do refki. zrób najpierw model o wiele mniej skomplikowany i staraj sie go dopasowac. dopiero wtedy dodawaj loopy. oczywiście tylko tam gdzie coś ci to zmieni ;] a wogóle to moim zdaniem najlepszy tut masz tu : http://area.autodesk.com/index.php/tutorials/tutorial_index/human_face_modeling_face_area_part_4/ (link do prawie końcowego etapu ale na dole masz linki do pierwszej , drugiej i trzeciej części)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności