Napisano 27 Czerwiec 200816 l Witam, to jest moja trzecia głowa zrobiona w 3Ds. Czy moglibyście mi pomóc? Bo sam już nie wiem jak to robić... w ogóle nie przypomina kolesia z refki. i siatka: Bardzo proszę o pomoc...
Napisano 27 Czerwiec 200816 l masz strasznie naćpane tych poligonów na froncie i wszystko takie płaskie - zwróć uwagę że na głowie właściwie nie ma miejsc zupełnie płaskich - wszystko jest łagodnie zakrzywione. Poza tym zwróć uwagę jak na ludzkiej twarzy układa się mięso - u ciebie skrócone wszystko strasznie. Jeżeli już koniecznie musisz korzystać z imageplaneów (uch) patrz też na jakiś rzut 3/4 niekoniecznie nawet tego ziomka tylko żebyś widział jak to wygląda w "3d" Dodaj choćby jakiś zalążek uszu - będzie ci łatwiej zrobić żuchwę jeśli będziesz wiedział gdzie ma się kończyć... Na rzucie z góry widać że tylna część czaszki jest węższa od przedniej - powinno być odwrotnie. czoło jest zbyt ukośne, jak u troglodyty, ale to już może być cecha modela (niektórzy tak mają) I strasznie pogniecione - wygładź te vertexy żeby takich dziur nie było.
Napisano 27 Czerwiec 200816 l Autor Właśnie, wygładzanie... czy jest jakaś taka opcja gdzie mógłbym se zaznaczyć parę vertexów i jednym przyciskiem wygładzić? Bo strasznie się wygładza ręcznie :)
Napisano 27 Czerwiec 200816 l w każdym programie inaczej, może powinieneś to pytanie zadać w dziale maxa... bo wiesz... nie wszyscy go używają, no poważnie ci mówię :P
Napisano 27 Czerwiec 200816 l za gesto jest na pulikach wogole jak dajesz gdzie duzo poly to wykorzystaj je w geomteri bo jakbys wywalil z 70% tych poly to bys mogl uzyskac to samo.
Napisano 27 Czerwiec 200816 l nie wiem jaką techniką modelujesz czy z boxa czy f2f ale tutaj masz ciekawy video tutorial o modelowaniu twarzy. http://www.vuze.com/details/LNQS25Y7CNMGGGA6FDX5TXNCRUM77PP2.html tutek co prawda do innego softu i dla metody f2f ale sporo się możesz myśle nauczyć.
Napisano 27 Czerwiec 200816 l Autor Hmm... nie wiem jak się wziąć za wywalanie poly... jak to zrobię to nos będzie wyglądał co najmniej dziwnie... jak to rozwiązać? Blade-> Właśnie takim sposobem modeluję, dzięki za tego tutka :)
Napisano 27 Czerwiec 200816 l Autor Chodziło mi o to że jak wywalę parę loopów to rozwalę nos: Nie wiem, będę jeszcze kombinował...
Napisano 27 Czerwiec 200816 l zanim zaczniesz modelować spróbuj sobie porysować (zaprojektować) siatkę na tych fotkach, to trochę pomaga z problemami z topologią :)
Napisano 27 Czerwiec 200816 l masz tam tyle loopów że ci wystarczy na osiem nosów i piętę - musisz tylko pozmieniać ich kierunek.
Napisano 27 Czerwiec 200816 l Autor Heh, dobra:) Może wywalę cały nos z okolicami i to zrobię od nowa?
Napisano 27 Czerwiec 200816 l bo ogólna topologia jest niewłaściwa. popatrz na siatki jak inni rozkładają loopy. z nosa krawędzie nigdy nie idą ucha tylko zawijają wokoło oczu.
Napisano 27 Czerwiec 200816 l http://img205.imageshack.us/img205/1757/gowakobieca1tt2.jpg Może nie jest to mistrzowska siatka, ale zobacz jak wygląda topologia, również tu ( miszczowskie ;] ): http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=34695
Napisano 27 Czerwiec 200816 l ojejku na tej pierwszej się raczej nie wzoruj - topologia jest raczej niedobra (szczerze mówiąc fatalna...) za to te z wątku siatkowego są słodkie.
Napisano 28 Czerwiec 200816 l Autor Dobra, troszkę poprawiłem głowę:) Wywaliłem parę loopów, i poszerzyłem z tyłu (czego pewnie nawet nie widać). Tak jak przewidziałem rozwaliłem nos, ale jakoś to naprawię :) Mam nadzieję że jest lepiej...
Napisano 1 Lipiec 200816 l Autor Widzę że nikt nie odpowiada :/ Załatałem dziurę w nosie: Co jeszcze mógłbym poprawić żeby głowa wyglądała bardziej ludzko?
Napisano 1 Lipiec 200816 l poogladaj siatki w watku naked models ktory jest w dziale modeling... ja bym polecil zrobic ta glowe odnowa bo ta siatka nie jest za ladna no i ksztalt kolesia tez nie za bardzo podobny do refki
Napisano 1 Lipiec 200816 l Autor Dobra, zrobię tak jak mówisz (piszesz) :) Jak będzie co pokazać to od razu pokażę:)
Napisano 8 Lipiec 200816 l za bardzo na początku się odnosisz do refki. zrób najpierw model o wiele mniej skomplikowany i staraj sie go dopasowac. dopiero wtedy dodawaj loopy. oczywiście tylko tam gdzie coś ci to zmieni ;] a wogóle to moim zdaniem najlepszy tut masz tu : http://area.autodesk.com/index.php/tutorials/tutorial_index/human_face_modeling_face_area_part_4/ (link do prawie końcowego etapu ale na dole masz linki do pierwszej , drugiej i trzeciej części)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto