jajcek Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 Cześć, chciałem się zapytać w jaki sposób zrobilibyście taką oto szybę w VRay 1.5: http://img170.imageshack.us/img170/8638/szybaob1.jpg ja myślałem żeby to zrobić po prostu zwykłą przezroczystą mapę (refract zmniejszyć) + mapa tiles w bump, ale maksymalnie tilesów może być 100, to trochę za mało i za duże kwadraty wychodzą. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Touch Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 przygotuj sobie odpowiedniej wielkości mapke w Photoshopie na przykład. Później już tylko modyfikator VRay displacement i materiał szkła. Dodatkowo można przygotować sobie też mapkę dla kanału opacity, chociaż można użyć i tej samej co dla displacementu. Pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jajcek Posted June 27, 2008 Author Share Posted June 27, 2008 (edited) ta mapka to po prostu zdjęcie aparatem tej szyby? i mam ją wrzucić do Displacement? Edited June 27, 2008 by jajcek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Touch Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 możesz zrobić zdjęcie, a na jego bazie zrobić wtedy mapkę w skali szarości. Różnice między czarnym i białym, to różnice wysokości/wypukłości. Pozdr 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcoos Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 jesli liczba 100 tilesow jest ograniczeniem to narzuc na szybe UVW mapping i dobierz sobie tak wymiary mapowania aby textura tilesow miala pożądany rozmiar Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkeruj Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Nie wiem czy jeszcze się z tym męczysz, ale powinno Ci pomóc to: http://www.ethereal3d.com/Tutorials/Displacement%20Geometry/Displacement%20Geometry.html PZDR mkeruj Link to comment Share on other sites More sharing options...
illy Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 http://forum.e-akwarystyka.pl/download.htm?id=580&sid=408516f8caca5434f92bba300fa85a7b wybluruj to lekko i wsadz w displacement map i powinno dzialac Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkeruj Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 Illy nie wspomniałeś o efekcie oczopląsu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now