Napisano 6 Luty 200421 l 1.Witam mam pierwsze pytano jak zrobic material ktory bedzie jakby mokry . Zrobilem liscia widocznego pod linkiem nizej chodzi o tego duzego liscia . Texturka sprawa wrazenie jakby suchej , i chcialbym aby to wygladalo na mokre jakiego materialu uzyc i gdzie wsadzic ? NA tym renderze staralem sie to uzyskac i wlozylem w slot LUMINOSITY mape typu mix w ktorej znalazla sie mapa typu falloff. 2. Chcialbym o wyjasnienie kilku zwrotow z materialow : ponizej podpisuje tez to co niby wiem ale wrazie co sprostujcie mnie .Dzieki DIFFUSE- glowny kolor materialu , widoczny w oswietlonych obszarach obiektu .kolor ten dominuje kiedy powierzchnia oswietlona jest swiatlem bezposrednim AMBIENT- kolor materialu widoczny w zaciemnionych obszarach obiektu na ten kolor ma duzy wplyw srodowisko SPECULAR- kolor materialu widoczny w obszarach rozblyskow pojawia sie w miejscach najsilniejszego oswietlenia DIFFUSION- to nieiwem co to jest REFLECT - odpowiedzialny jest za odbicia TRANSPARENCY- przezroczystosc LUMINOSITY- czekam na dokladniejsze wyjasnenie IOR- slot odp. za rzeczy zwiazane z zalamaniem powierzchni ? dobrze pisze?? SPECULAR COLOR- czekam na dokladniejsze wyjasnenie SPECULAR LEVEL- czekam na dokladniejsze wyjasnenie GLOSSINESS- polyskliwosc?? EXTRA LIGHTING- niebardzo wiem do czego sluzy i jaka mape tam umieszczac TRANSLUCENCY- niebardzo wiem do czego sluzy i jaka mape tam umieszczac FLUORESCENCE- zarzenie jak si enie myle prawda?? COLOR DESTINI- niebardzo wiem do czego sluzy i jaka mape tam umieszczac FOG COLOR - kanal mapy mgly BUMP- mapa wybojow , generuje wyboje powierzchni po uprzednim zaladowaniu mapy do slotu ENVIRNOMENT- srodowisko ale co tam wkladac i do czego sluzy niebardzo wiem TRANS ENVIRNONAMENT-?? DISPLACEMENT- mapa przemieszczen Prosye o wztlumacyenie co jaki kanal znaczy (jakie z niego mozna wyciagnac efekty) i co powinoo sie wkladac. Oraz w zwyklym standardowym materiale jakie sa odpowiedniki zamienniki . Np.FLUORESCENCE i o ile sienie myle a mozliwe ze sie myle SELF ILUMINATION Kanaly wypisane z materialu RAYTRACE DZIEKUJE BARDZO ZA POMOC . Wasza pomoc rozwiaze wiele moichi innych poczatkujacych uzytkownikow zagadek zwiazanych z materialami dziekuje
Napisano 6 Luty 200421 l specular color - kolor rozbłysków na materiale specular level - siła rozbłysków glossiness - odpowiedzialny jest za \"wielkość rozbłysku\". Trudne do wytłumaczenia, ale wystarczy pobawić się 5min materiałem, aby zrozumieć do czego to służy.
Napisano 6 Luty 200421 l http://www.neilblevins.com/cg_education/wet_materials/wet_materials.htm http://www.neilblevins.com/cg_education/complex_mats_falloff/complex_mats_falloff.htm
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto