Predator Napisano 6 Luty 2004 Napisano 6 Luty 2004 1.Witam mam pierwsze pytano jak zrobic material ktory bedzie jakby mokry . Zrobilem liscia widocznego pod linkiem nizej chodzi o tego duzego liscia . Texturka sprawa wrazenie jakby suchej , i chcialbym aby to wygladalo na mokre jakiego materialu uzyc i gdzie wsadzic ? NA tym renderze staralem sie to uzyskac i wlozylem w slot LUMINOSITY mape typu mix w ktorej znalazla sie mapa typu falloff. 2. Chcialbym o wyjasnienie kilku zwrotow z materialow : ponizej podpisuje tez to co niby wiem ale wrazie co sprostujcie mnie .Dzieki DIFFUSE- glowny kolor materialu , widoczny w oswietlonych obszarach obiektu .kolor ten dominuje kiedy powierzchnia oswietlona jest swiatlem bezposrednim AMBIENT- kolor materialu widoczny w zaciemnionych obszarach obiektu na ten kolor ma duzy wplyw srodowisko SPECULAR- kolor materialu widoczny w obszarach rozblyskow pojawia sie w miejscach najsilniejszego oswietlenia DIFFUSION- to nieiwem co to jest REFLECT - odpowiedzialny jest za odbicia TRANSPARENCY- przezroczystosc LUMINOSITY- czekam na dokladniejsze wyjasnenie IOR- slot odp. za rzeczy zwiazane z zalamaniem powierzchni ? dobrze pisze?? SPECULAR COLOR- czekam na dokladniejsze wyjasnenie SPECULAR LEVEL- czekam na dokladniejsze wyjasnenie GLOSSINESS- polyskliwosc?? EXTRA LIGHTING- niebardzo wiem do czego sluzy i jaka mape tam umieszczac TRANSLUCENCY- niebardzo wiem do czego sluzy i jaka mape tam umieszczac FLUORESCENCE- zarzenie jak si enie myle prawda?? COLOR DESTINI- niebardzo wiem do czego sluzy i jaka mape tam umieszczac FOG COLOR - kanal mapy mgly BUMP- mapa wybojow , generuje wyboje powierzchni po uprzednim zaladowaniu mapy do slotu ENVIRNOMENT- srodowisko ale co tam wkladac i do czego sluzy niebardzo wiem TRANS ENVIRNONAMENT-?? DISPLACEMENT- mapa przemieszczen Prosye o wztlumacyenie co jaki kanal znaczy (jakie z niego mozna wyciagnac efekty) i co powinoo sie wkladac. Oraz w zwyklym standardowym materiale jakie sa odpowiedniki zamienniki . Np.FLUORESCENCE i o ile sienie myle a mozliwe ze sie myle SELF ILUMINATION Kanaly wypisane z materialu RAYTRACE DZIEKUJE BARDZO ZA POMOC . Wasza pomoc rozwiaze wiele moichi innych poczatkujacych uzytkownikow zagadek zwiazanych z materialami dziekuje
Batou Napisano 6 Luty 2004 Napisano 6 Luty 2004 specular color - kolor rozbłysków na materiale specular level - siła rozbłysków glossiness - odpowiedzialny jest za \"wielkość rozbłysku\". Trudne do wytłumaczenia, ale wystarczy pobawić się 5min materiałem, aby zrozumieć do czego to służy.
Bacry Napisano 6 Luty 2004 Napisano 6 Luty 2004 Ja bym jednak dodał reflection z parametrem fresnel ustawionym na 1.5
SansSerif Napisano 6 Luty 2004 Napisano 6 Luty 2004 http://www.neilblevins.com/cg_education/wet_materials/wet_materials.htm http://www.neilblevins.com/cg_education/complex_mats_falloff/complex_mats_falloff.htm
Predator Napisano 6 Luty 2004 Autor Napisano 6 Luty 2004 Dzieki za pomoc dzis wszystko bede terstowal dokladnie dzieki !!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się