Skocz do zawartości

Mokry material i opis kanalow w material editor


Rekomendowane odpowiedzi

1.Witam mam pierwsze pytano jak zrobic material ktory bedzie jakby mokry .

 

Zrobilem liscia widocznego pod linkiem nizej chodzi o tego duzego liscia .

Texturka sprawa wrazenie jakby suchej , i chcialbym aby to wygladalo na mokre jakiego materialu uzyc i gdzie wsadzic ? NA tym renderze staralem sie to uzyskac i wlozylem w slot LUMINOSITY mape typu mix w ktorej znalazla sie mapa typu falloff.

 

 

render1.jpg

 

2. Chcialbym o wyjasnienie kilku zwrotow z materialow : ponizej podpisuje tez to co niby wiem ale wrazie co sprostujcie mnie .Dzieki

 

DIFFUSE- glowny kolor materialu , widoczny w oswietlonych obszarach obiektu .kolor ten dominuje kiedy powierzchnia oswietlona jest swiatlem bezposrednim

 

AMBIENT- kolor materialu widoczny w zaciemnionych obszarach obiektu na ten kolor ma duzy wplyw srodowisko

 

SPECULAR- kolor materialu widoczny w obszarach rozblyskow pojawia sie w miejscach najsilniejszego oswietlenia

 

DIFFUSION- to nieiwem co to jest

 

REFLECT - odpowiedzialny jest za odbicia

 

TRANSPARENCY- przezroczystosc

 

LUMINOSITY- czekam na dokladniejsze wyjasnenie

 

IOR- slot odp. za rzeczy zwiazane z zalamaniem powierzchni ? dobrze pisze??

 

SPECULAR COLOR- czekam na dokladniejsze wyjasnenie

 

SPECULAR LEVEL- czekam na dokladniejsze wyjasnenie

 

GLOSSINESS- polyskliwosc??

 

EXTRA LIGHTING- niebardzo wiem do czego sluzy i jaka mape tam umieszczac

 

TRANSLUCENCY- niebardzo wiem do czego sluzy i jaka mape tam umieszczac

 

FLUORESCENCE- zarzenie jak si enie myle prawda??

 

COLOR DESTINI- niebardzo wiem do czego sluzy i jaka mape tam umieszczac

 

FOG COLOR - kanal mapy mgly

 

BUMP- mapa wybojow , generuje wyboje powierzchni po uprzednim zaladowaniu mapy do slotu

 

ENVIRNOMENT- srodowisko ale co tam wkladac i do czego sluzy niebardzo wiem

 

TRANS ENVIRNONAMENT-??

 

 

 

 

DISPLACEMENT- mapa przemieszczen

 

Prosye o wztlumacyenie co jaki kanal znaczy (jakie z niego mozna wyciagnac efekty) i co powinoo sie

wkladac. Oraz w zwyklym standardowym materiale jakie sa odpowiedniki zamienniki . Np.FLUORESCENCE i o ile sienie myle a mozliwe ze sie myle SELF ILUMINATION

Kanaly wypisane z materialu RAYTRACE

 

DZIEKUJE BARDZO ZA POMOC . Wasza pomoc rozwiaze wiele moichi innych poczatkujacych uzytkownikow zagadek zwiazanych z materialami dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

specular color - kolor rozbłysków na materiale

specular level - siła rozbłysków

glossiness - odpowiedzialny jest za \"wielkość rozbłysku\". Trudne do wytłumaczenia, ale wystarczy pobawić się 5min materiałem, aby zrozumieć do czego to służy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności