Skocz do zawartości

Spline IK skreca kosci


Konras

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem. Próbuje od jakiegoś czasu zrigowac ogon pewnej postaci. Jako pomoc postanowiłem użyć spline ik. Problem w tym ze pierw były kości, dopiero potem stworzyłem splinea, i przywiązałem go do kości za pomocą wskazania początku, końca no i splaina przy tworzeniu chaina. Teraz gdy próbuje skierować ogon w kierunku głowy to dzieje się coś dziwnego gdy kości przekroczą pion... ich płetwa grzbietowa wskazuje ze przekręcają się one o 180 stopni wokół spline'a :/ Podczas tworzenia spline ik automatycznie nie występuje ten problem, jednak mam już dopracowane wagi w skinie i wolałbym nie robić kości od nowa... czy jest jakaś możliwość zablokowania tego skrętu.

Dołączam obrazek aby pokazać o co się dokładnie dzieje

 

Pozdrawiam

Z góry dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Witam. Skoro twierdzisz, że jak zrobisz od nowa ten szkielet ogona i działa wtedy prawidłowo to o to co musisz zrobić.

Skina maxa ma możliwość zapisywania całego skinowania do modelu, co w takim przypadku jak twój jest wybawieniem.

Zatem:

1. Wchodzisz w "Utilities">>"more">>"SkinUtilities">>"Ok"

2. Klikasz na model, z którego chcesz zapisać skinowanie i wciskasz "Extract Skin Data to Mesh". Zrobi się wtedy kopia twojego modelu, która zawiera w sobie całe skinowanie.

3. Następnie wywal ze skinu swojej postaci ten ogon i zrób go od nowa, tak jak pisałeś w swoim poście. Daj nowym kościom takie same nazwy jakie miały te stare kości ogona.

4. Dodaj te nowe kości do swojego skinowania.

5. Zaznacz te dwa meshe(jeden z twoim skinowaniem a drugi ten, który ma zapisane to skinowanie.

6. Wchodzisz w "Utilities">>"more">>"SkinUtilities">>"Ok" i mając zaznaczone te dwa modele klikasz "Import skin data"

7. Pokaże się okno, klikasz na "Match by name"(jeżeli twoje nowe kości maja taie same nazwy jak te stare to po lewej stronie nic nie powinno zostac)

8. Później ustalasz threshold na bardzo mała wartość (np. 0.001-ponieważ kopiujesz skinowanie do takiego samego modelu) i klikasz OK.

 

Teraz wszystko powinno działać. Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdrawiam.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki. Szczerze mówiąc zaczynałem wątpić czy ktokolwiek mi da wskazówkę, bo problem wydawał się beznadziejny :)

To co napisałeś dało się zastosować bez większych problemów, trochę ich co prawda wynikło ale to już z mojej winy i niedoświadczenia. Cóż mogę powiedzieć. Zaoszczędziłeś mi na pewno wiele pracy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności