Ford Prefect Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 qba, wypala się tak szybko bo załączyłem plik radiosity :) wyłącz cache i wtedy zobacz. rendery z kray'a bardzo fajne, ale światło się wylewa. Żeby nie było takich przepaleń jak zanaczyłeś, ja ustawiam inverse distance zamiast ^2 aha, i materiały zmieniałem, diffuse 100% się nie powinno uzywać. ściany dałem białe
viater Napisano 31 Grudzień 2009 Autor Napisano 31 Grudzień 2009 Ford Prefect, wczytuję Twoją scenę, ale coś mi się wiesza. Mam LW 9.6 win 32. Zassałem sobie Sunky.p i próbowałem kilka razy.... Z ustawioną ścieżką do projektu i nie mam pojęcia. Może zapisz w innej wersji np:9.2.... No nie mam pomysłu. Odpala się do momentu odświeżenia vieportów i zostaje na szaro.
Ford Prefect Napisano 31 Grudzień 2009 Napisano 31 Grudzień 2009 A zobacz teraz: http://rapidshare.com/files/328344217/parter_pack1.rar.html tak przy okazji, masz "shift camera" w swoim LW?
viater Napisano 31 Grudzień 2009 Autor Napisano 31 Grudzień 2009 Mam, rewelacja. 0 zniekształceń.Dzięki. Zaraz spróbuję. Oto zoptymalizowany obiekt wraz z texturami. http://rapidshare.com/files/328394873/parter_pack_pop.zip.html Na cokołach (drewniana listwa przy podłodze) wyszło średnio, ale takich zbliżeń chyba nie będę robił. śiany będą koloru ekriiii, asufit chyba biały z odcięciem na ścianie. Ważne żebym się dowiedział jakie meble do kuchni i salonu przypasują. Na razie trochę rzeźbię kuchnię. Idzie dość opornie bo czasu mało. Wszystko dłubię z doskoku.... No i coś zawsze od was podpatrzę :-). Dzięki .
qbaqbaMAX3D Napisano 31 Grudzień 2009 Napisano 31 Grudzień 2009 (edytowane) Czesc Tak, dopiero pozniej przewertowalem Twa scene gdyz zaintrygowala mnie TA SZYBKOSC, mimo tylu swiatel. A, Jak sie ma zapisanie Gi w pliku w przypadku gdy cos w scenie ulegnie zmianie np. przemieszczenie obiektow, kolor, a nawet tylko zmiana rozdzielczosci renderowanej klatki. Zajmuje sie zawodowo projektowaniem BTL, POS - kampanie, etykiety, opakowania, + odrobina wzornictwa, upraszczajac wszystkim co znajduje sie w sklepach. Wiec na tym etapie w 3D pracuje jedynie przy pojedynczej klatce. Jak sie ma rendering testowy malej rozdzielczosci do finalnego np. 3000x8000px i czy mozna tu wykorzystac zapis Gi. Czy mozna korzystac z zapisu Gi w przypadku renderownia wielu klatek, animacji, ruch samej kamery lub przemieszczenia obiektow. Czy nie lepiej wypalic cale oswietlenie jako tekstury, czym to sie rozni. Najprawdopodobniej myle tu pojecia, a raczej wiem jedynie, ze gdzies dzwoni tylko... Duzo tych pytan, prosba jedynie o generalne zasady by moc sobie to poukladac. Dzieki Qba Edytowane 31 Grudzień 2009 przez qbaqbaMAX3D
viater Napisano 31 Grudzień 2009 Autor Napisano 31 Grudzień 2009 Ford, Ten rar też się zawiesił, w momencie zmiany układu viewportu. Zrobiłem tak że ustawiłem go tak jak Ty i znowu wczytałem. Też się powiesił. A może Quba mógłby u siebie wczytać i zapisać, bo od niego mi poszło?
Ford Prefect Napisano 31 Grudzień 2009 Napisano 31 Grudzień 2009 Qba, no jak widzisz ilość świateł nie ma aż takiego wpływu na szybkość renderu, ważne żeby miały inverse distance ustawione bo wtedy każde światło ma określony zasięg i nie świeci całej sceny w nieskończoność. Czyli że robimy poprawnie fizycznie, zgodnie z rzeczywistością. Wypalanie radio ma sens tylko wtedy, gdy już wszystko w scenie sobie poustawiałeś i nie zamierzasz niczym ruszać (tak jak zauważyłeś). Przydaje się też do testowania różnych ustawień materiałów. GI wypalasz wtedy gdy tylko kamera będzie się ruszać, jak poruszysz jakimś obiektem, zostaną po nim ciemne plamy. Inna kwestia to animated radiosity, ale to jest poruszone na tej stronie except, którą podawałeś wcześniej. Powiedzmy chciałbyś zrobić przelot kamery przez mieszkanie, to wypalasz np. co 20tą klatkę i masz zaoszczędzony czas. Co do zmiany rozdzielczości renderowanej klatki to stosuje się taki trik, że radio wypalasz np. w 50% wielkości (jeśli zależy Ci na czasie, niewielka strata jakości). Ale później zrobili Mutlipier w opcjach radio gdzie też możesz ustawić 50% i to będzie prawdopodobnie miało taki sam skutek (ale nie jestem pewien na 100%) Wypalanie tekstur - kiedyś coś z tym próbowałem, ale trzeba by było wypalić tekstury w naprawdę dużej rozdziałce, żeby to dobrze wyglądało, nie będę nic pisał na ten temat bo nie pamiętam, może ktoś inny się wypowie.
qbaqbaMAX3D Napisano 31 Grudzień 2009 Napisano 31 Grudzień 2009 (edytowane) Maciek Ta Twoja, czy Ford'a? Dopiero jutro sciagne scene, w domu mam teraz za maly transfer :( Ford testowalem ta opcje mutlipier, renderuje sie szybciej tylko, ze widac roznice w grze swiatlocieni zwlaszcza w detalach jest wrazenie braku konsekwencji, lewitowania, przypadkowosci cieni nawet przy 80%, przy 100% wszystko ladnie przylega. Takie same wrazenia mam podczas gdy uzywam FG i jeszcze prawie zawsze wywala mi sie jakis przypadkowy photon (blik) zeby jeszcze w partiach jasnych wizualizacji to daloby sie przezyc. Czy, przy FG nalezy redukowc bonuce do 1-2, czy wieksza liczba moze byc powodem takich bledow? Przy MC jest wszystko jak nalezy tyle, ze troszke dluzej. Te spostrzezenia tycza jedynie wizualizacji pojedynczych obiektow + studio swiatla. Temat wnetrz, czasteczki, animacja to dla mnie jeszcze odlegla bajka. Dzieki Panowie! Pozdrawiam wszystkich w NOWYM ROKU! Qba Edytowane 31 Grudzień 2009 przez qbaqbaMAX3D
viater Napisano 31 Grudzień 2009 Autor Napisano 31 Grudzień 2009 Dzięki za życzenia, ja również życzę wszystkim do siego roku! I żeby się kulało :-) Quba to moja scena, ale Ford ją przerobił więc tak się wyraziłem. Chodzi mi o ten zip czy rar, który na rapidzie umieścił Prefect. Bo mi nie działa.
viater Napisano 4 Luty 2010 Autor Napisano 4 Luty 2010 Witam wszystkich po przerwie. Zrobiłem meble do kuchni. Nie pokażę wam rendera, bo nie mam pomysłu co dalej. Jak ustawić kamerę żeby to sensownie pokazać (może w kilku ujęciach). Ponadto, kłopot jest z oteksturowaniem. Poszedłem w procedury i wyświetlane bitmapy (bez uvłów- trochę za dużo roboty). Nie zrobiłem oświetlenia i krzesła to tylko atrapy. Może ktoś z was zechce się pobawić moimi klockami i wymodzi coś fajnego w LW. Zapraszam do wspólnej dizajnerskiej zabawy. Poniekąd dążyłem do efektu z referencji ze zdjęcia: [ATTACH]69840[/ATTACH] http://rapidshare.com/files/345892510/porzadek.zip.html?killcode=11820612282777018566 Pozdrawiam
qbaqbaMAX3D Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 Udalo mi sie sciagnac ta scene i odpalilem. Maciek nie wiem z jakiego powodu render wychodzi taki "zmulony" bez klarownosci, co jest tego powodem????
viater Napisano 5 Luty 2010 Autor Napisano 5 Luty 2010 Trochę namieszałem światłami. Do tego surfy średnio mi się udały. Liczyłem że coś pomożecie. Bazą wyjściową była scena od Forda Prefecta, w której każde okno było zaopatrzone od zewnątrz area lightem, a słońce zostało przeniesione na południe aby lepiej świecić w domu. Namieszałem trochę w intensywnościach i distansach. Wyłączyłem jeszcze cienie wszystkich świateł. Zostawiłem tylko słońce. Żeby się szybciej liczyło zmieniłem z 16 na 8 w render globals / ray recursion limit. Nie wiem czy dobrze, ale czytalem że porzyspiesza. Za oknem jest enviromentowy plugin do nieba. może robi dobrze dla raiosity, ale widok za oknem kiepski. Podoba mi się efekt prześwietlenia, tylko że jak daję luminosity czy tranlucecy to nie widać szprosów (kratek w oknach). Wiem że można je przesunąć w głąb pomieszczenia i będzie je widać. Jeśli jednak mamy naśladować rzeczywistość to szprosy są między szybami. Wystawiam jeszcze raz: http://www.sendspace.com/file/79yjcc pozdrawiam
viater Napisano 6 Luty 2010 Autor Napisano 6 Luty 2010 (edytowane) Obiekty, scene, i obrazki. Plugin sunky sky jest na flayu darmowy, więc go nie dawałem i radiosity cache też nie dawałem bo przy nowych - waszych ustawieniach będzie nieaktualny. Powinno hulać. Przepakowałem RARem: http://www.sendspace.com/file/2k8e00 może teraz pójdzie. Edytowane 6 Luty 2010 przez viater
viater Napisano 28 Luty 2010 Autor Napisano 28 Luty 2010 (edytowane) Mały up, wydłubałem trochę kuchni. Brakuje jeszcze parę detali i obrót tekstury pod stołem, ale ogólnie może byk (jak dla mnie). Sami oceńcie. Problem mam tylko ze skadrowaniem. Nie wiem jak ustawić kamerę aby pokazała dużo i nie deformowała obrazu. LW standardowo lens focal ma ustawiony na 24mm i to może być. Z tym że przy taki ustawieniu można skadrować tylko fragmenty interiora. Ja ustawiłem 15mm - 16mm i zobaczcie jak strasznie rozciąga. Wrzucam na razie obecne próby bo każda poprawka to render w czasie ~6h. W celu osiągnięcia takiej kolorystyki dołożyłem w szopie warstwę na soft lightcie i już nie jest takie mdłe.Orócz tego to co za oknem to też PSD. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f813c1eac3b75432.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/503a28f66b89f8ef.html a tu scena do zabawy dla was. http://www.sendspace.com/file/t7joke Edytowane 28 Luty 2010 przez viater
Ford Prefect Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 Cześć V Totalnie nie mam czasu żeby bawić się w tej chwili sceną, więc mogę jedynie posłużyć radą: nie wiem jak udało Ci się uzyskać taką czerń po kątach (szczególnie na 01), ale zrób coś z tym bo w realnym świecie czegoś takiego nie ma! Zwiększ może intensity do 200% (nie wiem ile masz), zmień kolor cienia w opcjach świateł na jaśniejszy, albo diffuse materiałow masz za niski, albo przesadziłeś w PS, no nie wiem. Ale zrób coś z tym :)
viater Napisano 5 Marzec 2010 Autor Napisano 5 Marzec 2010 Dzienks Fort, Ja też zapadłem na brak casu, kruca bomba! To wina PS. Normalnie wyszło jaśniej ale kolor ścian i mebli wydał mi się ładniejszy po PS i teraz muszę takie WL wymixować. Radio mam na 200. Faktycznie może zrobię szary cień. Na razie wymodelowywuję agd. Jak zrobię to wrzucę. Pozdrons
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się