Iker Eastern Napisano 4 Lipiec 2008 Napisano 4 Lipiec 2008 Witam Dlatego , że jestem początkujacym i wiadomo , że mało osób korzysta z AutoCAD co wiąże się z miejszym zasobem wiedzy tego programu moge zaskoczyć was dziwnymi pytaniami , które mijają się z realizmem . Mam nadzieje , że mi wybaczycie . Więc przejdźmy do pytania numer 1: Projekty , wizualizacje wykonuje się wyłącznie w 3ds Maxie lub innym programie a następnie zrzuca się go do AutoCAD i tam już zajmujemy się rzutami jeśli nam jest to potrzebne . AutoCAD służy wyłącznie do rzutów ? czy ma jescze jakieś duże plusy umożliwające jakąś inną ciekawą opcje umożliwiającą tworzenie bogatej architektury? 2. No i czasem jeśli zrzucanie projekt jakiegoś domu z 3D Maxa do CAD-a założmy to później jak robicie te rzuty od góry ?
kozioo Napisano 4 Lipiec 2008 Napisano 4 Lipiec 2008 Projekty wykonują się w głowie. W autocadzie tworzysz rysunki techniczne (rzuty, przekroje), a w 3dsmaxie wizualizujesz projekt. Tego zdania niestety nie rozumiem i nie odpowiem na zawarte pytanie: czy ma jescze jakieś duże plusy umożliwające jakąś inną ciekawą opcje umożliwiającą tworzenie bogatej architektury? A rysując rzuty, moim zdaniem, najlepiej jest zacząć od osi ścian.
hcpiter Napisano 4 Lipiec 2008 Napisano 4 Lipiec 2008 W autocadzie kresli sie wszystko bo wlasnie on do tego sluzy. To sa normalne rzuty takie jakie wykonuje sie na papierze. I akurat w vizkach to jest najwazniejsze bo bez takich planow nie zrobisz dokladnej wizualizacji budynku a przedewszystkim taki budynek nie powstanie. Co rozumiesz przez pojecie "bogata architektura" ? Taki program jest tylko narzedziem i to Ty musisz miec pomysl na taka architekture a nie program. Projekt mozesz wykonac nawet na drewnie tylko wazne zeby byl ciekawy :p
Iker Eastern Napisano 4 Lipiec 2008 Autor Napisano 4 Lipiec 2008 Czyli rozumiem że najpierw rzuty budynku a następnie jego wykonanie w 3ds Maxie . Robicie czasem tak: Rysujecie np: rzut domu i wyznaczacie na każdym jego punkcie Ilośc metrów (rysunek). Później po wykonaniu rysunków w AutoCAD przekładacie to w Maxa ale o takich samych miarach aby poźniej można było to przełożyc to na realny świat bo z tego co mi wiadomo nikt nie mierzy domu w pixelach czy innych tego typu miarach :) . Chodzi mi o to , że w 3ds można ustawić sobie wielkośc obiektu - metry i inne . Jest to chyba dobry sposób ? aby tworzyć "realniej"
hcpiter Napisano 4 Lipiec 2008 Napisano 4 Lipiec 2008 tak bo tak sie tworzy "realniej" Musisz zrozumiec to ze przewaznie wizualizatorzy nie tworza tych "kresek i wymiarow" ale robia to doswiadczona osoba np architekt :D Zrozum ze te rysunki nie tworzone sa specjalnie dla grafikow zeby bylo im "realniej" zrobic wizke.
tweety Napisano 4 Lipiec 2008 Napisano 4 Lipiec 2008 hehehe... jakby jeszcze graficy dostawali czasem takie rysunki... Iker mam pytanie. Czy piszesz to w konkretnym celu? Chcesz zająć się wizualizacjami? heh... w większości przydaje się jedynie umiejętność czytania planów a nie ich kreślenia. czytanie czyli zrozumienie, że ta ściana ma mieć 4,5m a ta tylko 2,5, że tutaj jest woda a tam jest okno. w zasadzie tylko tyle ci wystarcza. Co więcej, przez pierwsze wizki o planach arch możesz zapomnieć. Z reguły dostajesz szkic ołówkiem, z wypowiedzią klienta co chce zrobić i jak bardzo to jest skomplikowane. jeśli chcesz zacząć bawićs ię w wizki to siądź na początek i poznaj najczęściej stosowane narzędzia w tej dziedzinie: max, vray/mental, photoshop. poznaj zasady kompozycji, naucz się co nieco o fotografii. dopiero potem stwierdzisz czy w ogóle jest sens sięganie za AutoCada. no chyba, że chcesz startować na studia arch... ale mając 14 lat nie spieszyłbym się z tym tak bardzo. zacznij bawić się grafiką a nie rób tego na poważnie. szybko Ci się znudzi i zajmiesz się czymś innym. Pozdrawiam
Iker Eastern Napisano 4 Lipiec 2008 Autor Napisano 4 Lipiec 2008 hehehe... jakby jeszcze graficy dostawali czasem takie rysunki... Iker mam pytanie. Czy piszesz to w konkretnym celu? Chcesz zająć się wizualizacjami? Tak chce się zając właśnie tego typem wizualizacji bo bardzo architektura mi się podoba . Pozatym masz racje narazie jest to dla mnie zabawa . Nie traktuje tego jako pracę . Za rysunki jescze się nie będe śpiesznie brał . Stworze same budynki bez rzutów aby był dobry efekt a nie obliczenia . P.S : Ile kosztuje V-ray? w jakich cenach można go kupić
hcpiter Napisano 4 Lipiec 2008 Napisano 4 Lipiec 2008 vray kosztuje okolo 3tys zl a tutaj dystrybutor polski http://www.jr-pvp.pl/produkt.php?pokaz=10
peteRlo Napisano 4 Lipiec 2008 Napisano 4 Lipiec 2008 Jeżeli mówisz o projektowaniu, to więcej osób korzysta z Autocada, niż z Maxa. Max nie jest najlepszym narzędziem do projektowania architektury (ani nie był stworzony w tym celu; jak na dziś 'design' w nazwie to niewiele więcej niż czysty marketing), to jest poprostu najpopularniejsze (co nie znaczy najlepsze) narzędzie do wizualizacji. Być może jest kilku zapaleńców projektujących w maxie, ale nie sądzę aby robili coś bardziej złożonego od 'domków' bez dużych problemów...Poligony to nie jest najlepszy typ geometrii do projektowania, a nurbsy w maxie to... Autocad też umożliwia Ci modelowanie 3d (solids), teksturowanie, rendering (mental ray). Jak myślisz w przyszłości poważnie zająć się projektowaniem architektury (a nie tylko jej wizualizowaniem), to w pierwszej kolejnośc na poważnie się nią zainteresuj, pozatym dobrze jest jak będziesz umiał rysować (sprawna ręka zawsze będzie szybsz i bardziej bespośrednia). Z czasem jak będziesz wiedział co i jak chcesz budować (projektować), to sobie wybierzesz program(y), który(e) Ci w tym najlepiej pomogą. Być może max bedzie już wówczas historią. Autocad w tym biznesie narazie jest chyba jeszcze najpopularniejszy. Ale zaiteresuj sie także np. Revit, Archicad, Bentley MicroStation (BIM). Dopiero jako dodatkowa opcja wchodzi w grę np. Rhino, maya (wbrew pozorom dość często wykorzystywana do generowania złożonych form, nawet u Foster+Partners), 3ds max czy takie technologie jak np. GenerativeComponents (pod Microstation), na tyle ciekawe, że Autodesk podkupił Bentleyowi szefa projektu GenerativeComponents, i sam modzi coś podobnego. Pozdro
Iker Eastern Napisano 5 Lipiec 2008 Autor Napisano 5 Lipiec 2008 Zastanawiam się jescze bo bardzo podobają mi się tworzenie postaci lub animacji z jakimiś wymyślonymi stworami lub czymś innym . Nie wiem czy nie postawie na to . Cieżki wybór bo w gre nie wchodzi 2.99 gr :) . Nom chyba , że Blender a on zaczyna mi się bardzo podobać . Nie ustępuje innym programom i tworzone są w nim też świetne rzeczy jak np: Peach (sorry jeśli napisał źle nazwe)
piksar Napisano 5 Lipiec 2008 Napisano 5 Lipiec 2008 Strasznie sie miotasz po tym co potencjalnie chcialbys robic - zdecyduj sie na soft, poznaj go a potem bedziesz robil co bedziesz chcial - proste.
tweety Napisano 5 Lipiec 2008 Napisano 5 Lipiec 2008 Iker... a czy kiedykolwiek cokolwiek zrobiłeś w 3d? może zamiast pisać głupoty zajmij się poznawaniem tego o czym piszesz? w tych wszystkich wątkach widzę jedno: masa lania wody, gadania o pierdołach a mało z tego korzyści i porządnej roboty. więc wyłącz forum, wyłącz gry, wyłącz GG i inne nastolatkowe gadżety i zajmij się w końcu czymś porządnym. Bo za przeproszeniem wkurzasz mnie już z tymi swoimi zmianami nastroju. Jak baba w ciąży... raz ogórek, raz jogurcik... a to se neda. Zaciskaj zęby i jazda do 3d!
mirach Napisano 5 Lipiec 2008 Napisano 5 Lipiec 2008 tweety: mam wrazenie ze napisalem mu to samo w innym watku :D
Iker Eastern Napisano 5 Lipiec 2008 Autor Napisano 5 Lipiec 2008 Zrobiłem . Pierwszy raz walnąłem sobie pokój z plasmą . Tweety jakby co to lubie jogurt brzoskwiniowy:) . Sorki za umieszczenie tej pracy tutaj ale ten projekt nie nadaje się do Galeri . Wyśmiali by mnie.
tweety Napisano 5 Lipiec 2008 Napisano 5 Lipiec 2008 chcesz szczerego komentarza? jest źle. bardzo źle. chcesz zacząć robić dobre wnętrza? 1. zacznij czytać co piszą inni! 2. poznaj podstawy programu w kórym chcesz robić 3d 3. poznaj co to modelowanie, teksturowanie i materiałowanie, oświetlanie i rendering 4. zobacz co wspólnegoma malarstwo i fotografia z zagadnieniami wizualizacji i renderingu 5. popatrz na istniejące wnętrza i zastanów się czy chciałbyś mieszkać w pokoju któryu ty "zaprojektowałeś" jak to poznasz to już tylko ze 2 lata do uzyskania czegoś co w około 40% będzie przypominać prackę Zulibana: http://evermotion.org/uploaded_gfx/18082006_024_L.jpg Pozdrawiam i do roboty
hcpiter Napisano 5 Lipiec 2008 Napisano 5 Lipiec 2008 to ogolnie wizka nazwac nawet nie mozna :] wizualizacja powinna cos przedstawiac, byc zrobiona z pomyslem. zobacz czy w realu czy okna sa na takiej wysokosci, czy podloga naprawde tak wyglada no itd :)
Iker Eastern Napisano 5 Lipiec 2008 Autor Napisano 5 Lipiec 2008 Tą prace zrobilem jak pierwszy raz weszłem do Maxa . Pozatym wybrałem jednak Blendera i nie architekture lecz cos fanatsy i animacje . Strasznie podobają mi się filmiki robione na Blenderze jak np: Płyń Merlinie , płyn , Peach . Lubie coś takiego . Nie musze wydawać kaski bo Blendziu jest darmowy i podbił mnie dziś kiedy go sciągnałem . Autodesk wogóle nie przypadł mi do gustu więc zamierzam brać się do roboty z 3D jak pisałeś Kamil . To by było na tyle w tym temacie . Dzieki , że pomogliście mi wybrac co mam tworzyć . Teraz jestem pewnien . Mam nadzieje , że to słuszny wybór . Wiem wzruszające :))
tweety Napisano 5 Lipiec 2008 Napisano 5 Lipiec 2008 No to powodzenia. Blender jest w porządku. Spróbuj jeszcze Wingsa do modellingu postaci. Klicek zamieszczał kiedyś tutoriale w tym programie. Bardzo porządne rzeczy w nim robi. No i oczywiście darmowy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się