Napisano 4 Lipiec 200816 l Witam Dlatego , że jestem początkujacym i wiadomo , że mało osób korzysta z AutoCAD co wiąże się z miejszym zasobem wiedzy tego programu moge zaskoczyć was dziwnymi pytaniami , które mijają się z realizmem . Mam nadzieje , że mi wybaczycie . Więc przejdźmy do pytania numer 1: Projekty , wizualizacje wykonuje się wyłącznie w 3ds Maxie lub innym programie a następnie zrzuca się go do AutoCAD i tam już zajmujemy się rzutami jeśli nam jest to potrzebne . AutoCAD służy wyłącznie do rzutów ? czy ma jescze jakieś duże plusy umożliwające jakąś inną ciekawą opcje umożliwiającą tworzenie bogatej architektury? 2. No i czasem jeśli zrzucanie projekt jakiegoś domu z 3D Maxa do CAD-a założmy to później jak robicie te rzuty od góry ?
Napisano 4 Lipiec 200816 l Projekty wykonują się w głowie. W autocadzie tworzysz rysunki techniczne (rzuty, przekroje), a w 3dsmaxie wizualizujesz projekt. Tego zdania niestety nie rozumiem i nie odpowiem na zawarte pytanie: czy ma jescze jakieś duże plusy umożliwające jakąś inną ciekawą opcje umożliwiającą tworzenie bogatej architektury? A rysując rzuty, moim zdaniem, najlepiej jest zacząć od osi ścian.
Napisano 4 Lipiec 200816 l W autocadzie kresli sie wszystko bo wlasnie on do tego sluzy. To sa normalne rzuty takie jakie wykonuje sie na papierze. I akurat w vizkach to jest najwazniejsze bo bez takich planow nie zrobisz dokladnej wizualizacji budynku a przedewszystkim taki budynek nie powstanie. Co rozumiesz przez pojecie "bogata architektura" ? Taki program jest tylko narzedziem i to Ty musisz miec pomysl na taka architekture a nie program. Projekt mozesz wykonac nawet na drewnie tylko wazne zeby byl ciekawy :p
Napisano 4 Lipiec 200816 l Autor Czyli rozumiem że najpierw rzuty budynku a następnie jego wykonanie w 3ds Maxie . Robicie czasem tak: Rysujecie np: rzut domu i wyznaczacie na każdym jego punkcie Ilośc metrów (rysunek). Później po wykonaniu rysunków w AutoCAD przekładacie to w Maxa ale o takich samych miarach aby poźniej można było to przełożyc to na realny świat bo z tego co mi wiadomo nikt nie mierzy domu w pixelach czy innych tego typu miarach :) . Chodzi mi o to , że w 3ds można ustawić sobie wielkośc obiektu - metry i inne . Jest to chyba dobry sposób ? aby tworzyć "realniej"
Napisano 4 Lipiec 200816 l tak bo tak sie tworzy "realniej" Musisz zrozumiec to ze przewaznie wizualizatorzy nie tworza tych "kresek i wymiarow" ale robia to doswiadczona osoba np architekt :D Zrozum ze te rysunki nie tworzone sa specjalnie dla grafikow zeby bylo im "realniej" zrobic wizke.
Napisano 4 Lipiec 200816 l hehehe... jakby jeszcze graficy dostawali czasem takie rysunki... Iker mam pytanie. Czy piszesz to w konkretnym celu? Chcesz zająć się wizualizacjami? heh... w większości przydaje się jedynie umiejętność czytania planów a nie ich kreślenia. czytanie czyli zrozumienie, że ta ściana ma mieć 4,5m a ta tylko 2,5, że tutaj jest woda a tam jest okno. w zasadzie tylko tyle ci wystarcza. Co więcej, przez pierwsze wizki o planach arch możesz zapomnieć. Z reguły dostajesz szkic ołówkiem, z wypowiedzią klienta co chce zrobić i jak bardzo to jest skomplikowane. jeśli chcesz zacząć bawićs ię w wizki to siądź na początek i poznaj najczęściej stosowane narzędzia w tej dziedzinie: max, vray/mental, photoshop. poznaj zasady kompozycji, naucz się co nieco o fotografii. dopiero potem stwierdzisz czy w ogóle jest sens sięganie za AutoCada. no chyba, że chcesz startować na studia arch... ale mając 14 lat nie spieszyłbym się z tym tak bardzo. zacznij bawić się grafiką a nie rób tego na poważnie. szybko Ci się znudzi i zajmiesz się czymś innym. Pozdrawiam
Napisano 4 Lipiec 200816 l Autor hehehe... jakby jeszcze graficy dostawali czasem takie rysunki... Iker mam pytanie. Czy piszesz to w konkretnym celu? Chcesz zająć się wizualizacjami? Tak chce się zając właśnie tego typem wizualizacji bo bardzo architektura mi się podoba . Pozatym masz racje narazie jest to dla mnie zabawa . Nie traktuje tego jako pracę . Za rysunki jescze się nie będe śpiesznie brał . Stworze same budynki bez rzutów aby był dobry efekt a nie obliczenia . P.S : Ile kosztuje V-ray? w jakich cenach można go kupić
Napisano 4 Lipiec 200816 l vray kosztuje okolo 3tys zl a tutaj dystrybutor polski http://www.jr-pvp.pl/produkt.php?pokaz=10
Napisano 4 Lipiec 200816 l Jeżeli mówisz o projektowaniu, to więcej osób korzysta z Autocada, niż z Maxa. Max nie jest najlepszym narzędziem do projektowania architektury (ani nie był stworzony w tym celu; jak na dziś 'design' w nazwie to niewiele więcej niż czysty marketing), to jest poprostu najpopularniejsze (co nie znaczy najlepsze) narzędzie do wizualizacji. Być może jest kilku zapaleńców projektujących w maxie, ale nie sądzę aby robili coś bardziej złożonego od 'domków' bez dużych problemów...Poligony to nie jest najlepszy typ geometrii do projektowania, a nurbsy w maxie to... Autocad też umożliwia Ci modelowanie 3d (solids), teksturowanie, rendering (mental ray). Jak myślisz w przyszłości poważnie zająć się projektowaniem architektury (a nie tylko jej wizualizowaniem), to w pierwszej kolejnośc na poważnie się nią zainteresuj, pozatym dobrze jest jak będziesz umiał rysować (sprawna ręka zawsze będzie szybsz i bardziej bespośrednia). Z czasem jak będziesz wiedział co i jak chcesz budować (projektować), to sobie wybierzesz program(y), który(e) Ci w tym najlepiej pomogą. Być może max bedzie już wówczas historią. Autocad w tym biznesie narazie jest chyba jeszcze najpopularniejszy. Ale zaiteresuj sie także np. Revit, Archicad, Bentley MicroStation (BIM). Dopiero jako dodatkowa opcja wchodzi w grę np. Rhino, maya (wbrew pozorom dość często wykorzystywana do generowania złożonych form, nawet u Foster+Partners), 3ds max czy takie technologie jak np. GenerativeComponents (pod Microstation), na tyle ciekawe, że Autodesk podkupił Bentleyowi szefa projektu GenerativeComponents, i sam modzi coś podobnego. Pozdro
Napisano 5 Lipiec 200816 l Autor Zastanawiam się jescze bo bardzo podobają mi się tworzenie postaci lub animacji z jakimiś wymyślonymi stworami lub czymś innym . Nie wiem czy nie postawie na to . Cieżki wybór bo w gre nie wchodzi 2.99 gr :) . Nom chyba , że Blender a on zaczyna mi się bardzo podobać . Nie ustępuje innym programom i tworzone są w nim też świetne rzeczy jak np: Peach (sorry jeśli napisał źle nazwe)
Napisano 5 Lipiec 200816 l Strasznie sie miotasz po tym co potencjalnie chcialbys robic - zdecyduj sie na soft, poznaj go a potem bedziesz robil co bedziesz chcial - proste.
Napisano 5 Lipiec 200816 l Iker... a czy kiedykolwiek cokolwiek zrobiłeś w 3d? może zamiast pisać głupoty zajmij się poznawaniem tego o czym piszesz? w tych wszystkich wątkach widzę jedno: masa lania wody, gadania o pierdołach a mało z tego korzyści i porządnej roboty. więc wyłącz forum, wyłącz gry, wyłącz GG i inne nastolatkowe gadżety i zajmij się w końcu czymś porządnym. Bo za przeproszeniem wkurzasz mnie już z tymi swoimi zmianami nastroju. Jak baba w ciąży... raz ogórek, raz jogurcik... a to se neda. Zaciskaj zęby i jazda do 3d!
Napisano 5 Lipiec 200816 l Autor Zrobiłem . Pierwszy raz walnąłem sobie pokój z plasmą . Tweety jakby co to lubie jogurt brzoskwiniowy:) . Sorki za umieszczenie tej pracy tutaj ale ten projekt nie nadaje się do Galeri . Wyśmiali by mnie.
Napisano 5 Lipiec 200816 l chcesz szczerego komentarza? jest źle. bardzo źle. chcesz zacząć robić dobre wnętrza? 1. zacznij czytać co piszą inni! 2. poznaj podstawy programu w kórym chcesz robić 3d 3. poznaj co to modelowanie, teksturowanie i materiałowanie, oświetlanie i rendering 4. zobacz co wspólnegoma malarstwo i fotografia z zagadnieniami wizualizacji i renderingu 5. popatrz na istniejące wnętrza i zastanów się czy chciałbyś mieszkać w pokoju któryu ty "zaprojektowałeś" jak to poznasz to już tylko ze 2 lata do uzyskania czegoś co w około 40% będzie przypominać prackę Zulibana: http://evermotion.org/uploaded_gfx/18082006_024_L.jpg Pozdrawiam i do roboty
Napisano 5 Lipiec 200816 l to ogolnie wizka nazwac nawet nie mozna :] wizualizacja powinna cos przedstawiac, byc zrobiona z pomyslem. zobacz czy w realu czy okna sa na takiej wysokosci, czy podloga naprawde tak wyglada no itd :)
Napisano 5 Lipiec 200816 l Autor Tą prace zrobilem jak pierwszy raz weszłem do Maxa . Pozatym wybrałem jednak Blendera i nie architekture lecz cos fanatsy i animacje . Strasznie podobają mi się filmiki robione na Blenderze jak np: Płyń Merlinie , płyn , Peach . Lubie coś takiego . Nie musze wydawać kaski bo Blendziu jest darmowy i podbił mnie dziś kiedy go sciągnałem . Autodesk wogóle nie przypadł mi do gustu więc zamierzam brać się do roboty z 3D jak pisałeś Kamil . To by było na tyle w tym temacie . Dzieki , że pomogliście mi wybrac co mam tworzyć . Teraz jestem pewnien . Mam nadzieje , że to słuszny wybór . Wiem wzruszające :))
Napisano 5 Lipiec 200816 l No to powodzenia. Blender jest w porządku. Spróbuj jeszcze Wingsa do modellingu postaci. Klicek zamieszczał kiedyś tutoriale w tym programie. Bardzo porządne rzeczy w nim robi. No i oczywiście darmowy.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto