bapi23 Napisano 5 Lipiec 2008 Share Napisano 5 Lipiec 2008 Witam mam problem ze zrigowaniem palca robota, a pewnie później będę miał problemy z resztą. Sprawa tkwi pewnie w pivotach, a mianowicie jak riguje zwykłym IK to poszczególne elementy zmieniają kształty podczas ruchu (rozłażą się, zwężają itp.) Niżej daje załącznik jak to wygląda, może ktoś wie jak to zrobić, aby działało wszystko. Z góry dziękuje za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 6 Lipiec 2008 Share Napisano 6 Lipiec 2008 hmmm no wlasnie to jest ten wkurzajacy blad maxa i ja zawsze radze sobie tak ze rozlinowuje i linkuje ponownie... ogolnie to chyba dzieje sie tak gdy masz zlinkowany obiekt i go przeskalujesz ogolnie na tym forum juz kilka takich watkow bylo wiec mozesz poszperac troche i moze znajda sie jakies lepsze rozwiazania pamietam tez ze ktos napisal jakis skrypt na ta przypadlosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 6 Lipiec 2008 Share Napisano 6 Lipiec 2008 A przed zlinkowaniem możesz dla pewności dodać reset xform bo o to właśnie chodzi jak skalowałeś modele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bapi23 Napisano 6 Lipiec 2008 Autor Share Napisano 6 Lipiec 2008 Dzieki za info bo myślałem już śe nic nie umiem;p Wpadłem na pomysł jak to objeść, a mianowicie robie sobie bones albo zwykłe dummy i do tego linkuje dopiero wszystkie elementy, działa, ale nie zawsze,Xform tez nie działa;/. Straszny ten Max jest, coraz bardziej się do niego zrażam, a przyjdzie mi chyba w nim robić pracę dyplomowa. Zauwazylem tez ze jak linkuje dummy do obiektu to wystepuje etn blad, lub na odwrot, jesli ktos wie gdzie mozna znalezc ten skrypt to bardzo prosdze o podaie źródła. PS Ile trwałoby przejście z maxa powiedzmy do Maya lub Xsi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr Pank Napisano 6 Lipiec 2008 Share Napisano 6 Lipiec 2008 zasada jest taka że nigdy nie skalujemy obiektów, zwłaszcza tych do riggowania jeśli już musisz to tylko z xform Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bapi23 Napisano 6 Lipiec 2008 Autor Share Napisano 6 Lipiec 2008 Heh. Żebym to ja wiedział jakiś miesiąc temu:D. Ale udało się!:D. Model zrigowany, całe 90k poly, i ponad 100 elementów. Zna może ktoś jakis tutorial z rigowaniem mechaniki, tak żeby coś skrytowali? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się