Napisano 5 Lipiec 200816 l Witam mam problem ze zrigowaniem palca robota, a pewnie później będę miał problemy z resztą. Sprawa tkwi pewnie w pivotach, a mianowicie jak riguje zwykłym IK to poszczególne elementy zmieniają kształty podczas ruchu (rozłażą się, zwężają itp.) Niżej daje załącznik jak to wygląda, może ktoś wie jak to zrobić, aby działało wszystko. Z góry dziękuje za pomoc.
Napisano 6 Lipiec 200816 l hmmm no wlasnie to jest ten wkurzajacy blad maxa i ja zawsze radze sobie tak ze rozlinowuje i linkuje ponownie... ogolnie to chyba dzieje sie tak gdy masz zlinkowany obiekt i go przeskalujesz ogolnie na tym forum juz kilka takich watkow bylo wiec mozesz poszperac troche i moze znajda sie jakies lepsze rozwiazania pamietam tez ze ktos napisal jakis skrypt na ta przypadlosc
Napisano 6 Lipiec 200816 l A przed zlinkowaniem możesz dla pewności dodać reset xform bo o to właśnie chodzi jak skalowałeś modele.
Napisano 6 Lipiec 200816 l Autor Dzieki za info bo myślałem już śe nic nie umiem;p Wpadłem na pomysł jak to objeść, a mianowicie robie sobie bones albo zwykłe dummy i do tego linkuje dopiero wszystkie elementy, działa, ale nie zawsze,Xform tez nie działa;/. Straszny ten Max jest, coraz bardziej się do niego zrażam, a przyjdzie mi chyba w nim robić pracę dyplomowa. Zauwazylem tez ze jak linkuje dummy do obiektu to wystepuje etn blad, lub na odwrot, jesli ktos wie gdzie mozna znalezc ten skrypt to bardzo prosdze o podaie źródła. PS Ile trwałoby przejście z maxa powiedzmy do Maya lub Xsi?
Napisano 6 Lipiec 200816 l zasada jest taka że nigdy nie skalujemy obiektów, zwłaszcza tych do riggowania jeśli już musisz to tylko z xform
Napisano 6 Lipiec 200816 l Autor Heh. Żebym to ja wiedział jakiś miesiąc temu:D. Ale udało się!:D. Model zrigowany, całe 90k poly, i ponad 100 elementów. Zna może ktoś jakis tutorial z rigowaniem mechaniki, tak żeby coś skrytowali?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto